Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnen met fotografie

He,

Ik wil graag beginnen met fotografie, de laatste tijd heb ik geëxperimenteerd
    met de camera van mijn zus. Een analoge Canon EOS met een objectief van 28-135 mm van Sigma.
    Dit vind ik een fijne camera om mee te fotograferen,
    alleen het probleem is, het is niet mijn camera en je moet zo vaak foto's ontwikkelen..
    Ik ben dus op zoek gegaan naar een DSL camera,
    maar kan niet echt een keuze maken. Kunnen jullie mij advies geven?

Ik heb al wel een paar leuke camera's gezien,
    maar wat is een goede camera voor een beginner zoals mij?
    Ik wil het liefst dat je zelf de sluitertijd+ diagfragma in kan stellen(+bulb)
    Een camera waar je gebruik kunt maken van ISO 100 t/m 1600.
    En het liefst een camera waar een kit en objectief bij zit..

Mijn budget is max. €800,-

Alvast bedankt voor jullie hulp en evt andere tips voor evt. lensaankopen en camera's!

Alvast bedankt!
    Groeten, Hanneke

Ps. voorbeeld van foto: http://www.deviantart.com/deviation/43706116/
    wat vinden jullie er van? kritiek is welkom!
    Last edited by moohmooh; 29 november 2006, 08:00. Reden: -
    www.everlast-photographs.nl | www.jo1.nl

Re: Beginnen met fotografie

hanneke,

wat al een belangrijk punt is, heb je lenzen van je zus met een canon mount?
    Zoja, zou ik zeker gaan voor canon EOS350 of EOS400.
    Echter indien je EOS400 met kitlens zou nemen zit je dicht tegen je budget met je 800€. Hierbij moet je zeker rekenen dat je geheugenkaart nodig hebt als minimum! EOS350 is veel verkocht toestel.. nieuw te vinden met kitlens rond 650€. Reken hierbij geheugenkaart 2GB (+/- 50€) en tas en je zit aan je budget.

Mocht je meer accessoires willen zoals externe flash, extra batterij, ... .
    Zoek dan een EOS 300 tweedehands. Toestel is sinds 2003 op de markt maar blijft enorm mooie foto's maken. (Mijn schoonpa is hiermee ooit begonnen en heeft deze nog steeds liggen als backup toestel).

Mocht je geen lenzen hebben van canon kan je steeds nog kijken naar ander toestel, miskoop kan je amper doen.. maar besef wel dat tweedehands meer lenzen te vinden zijn voor nikon en canon.

Tip : koop D50 body met 18-70 (kitlens van D70) tweedehands, staat veel hier in aangeboden door mensen welke lichtsterkere lenzen kopen. Echter om te starten is dit ruimschoots voldoende!
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
      hanneke,

wat al een belangrijk punt is, heb je lenzen van je zus met een canon mount?
      Zoja, zou ik zeker gaan voor canon EOS350 of EOS400.
      Zou ik zeker niet zomaar blind doen!
      Ga eerst eens na of dit toestel wel goed in je hand ligt. Dat de ergonomie je ligt is namelijk zeer belangrijk (of kan dit toch zijn, kreeg namelijk krampen in men vingers bij men vorig toestel).
      Voor de rest is er keuze genoeg, er zijn namelijk geen echte slechte dslr's.

Edit: http://www.pixmania.be/be/nl/320424/...18-55mm-t.html Misschien wel iets voor jou??
      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik ben ook net begonnen met fotografie...
        Heb een Canon 400D gekocht met kitlens 18-55, en ben er toch heel tevreden over :-)
        Heb nog twee lenzen bijgekocht (tweede hands) om zo uit te zoeken wat ik nu echt wil hé...
        Veel suc6 met je zoektocht

Comment

Denk ook eens over pentax.
          De prijs is prima en tweedehands is er heel wat "oud"glas te vinden voor een fractie van wat een digitale lens kost en op de pentax passen ze allemaal zelfs de 30 jaar oude lenzen met schroefdraad kun je gebruiken.
          Maar net zoals ik zullen velen je hun toestel aanraden dus kun je toch het best naar een goede fotozaak gaan en de diverse merken eens ter hand nemen.
          Voel welk toestel je het best in de hand ligt en bij welk je de knoppen het makkelijkst bedient.
          Succes en ga vooral niet over een nacht ijs, neem de tijd.
          Marlies
          Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Ik ben ook maar net begonnen met digitale fotografie, t'is te zeggen, ik heb 2 maanden een fuji S5600 gehad maar snel kwam ik tot de conclusie dat ik meer wou. Ik heb toen in media markt voor 500€ een pentax ist DL gekocht, en ik moet zeggen dat ik hier erg over te spreken ben, het is een perfect toestel om kennis te maken met het dlsr-wereldje, de camera laat zich makkelijk bedienen en de goedkope lenzen zijn mooi meegenomen (ik heb een sigma 70-210 voor 39€ gekocht, in perfecte staat)
            Maar natuurlijk, canon en nikon bieden meer keuze in hun lenzen e.d. (tegen een meerprijs natuurlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moohmooh Bekijk bericht
              En het liefst een camera waar een kit en objectief bij zit..
              Oef, dat zal niet meevallen zoiets te vinden.

Comment

Nou ondertussen ben ik er dus achter gekomen dat het een
                Sigma is van 28-135 mm. Hm, pentax dus?
                Een fotocursus volgen lijkt me een slim plan,
                dat lijkt me wel onder mn studie door te doen..
                maar daar heb je toch ook een camera voor nodig of niet?

Ergonomie is érg belangrijk idd!

Bedankt voor het advies
                www.everlast-photographs.nl | www.jo1.nl

Comment

Working...
                X