Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 Err

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70 Err

Hello,

Ik ben in verlof met de familie en mijn D70 "died on me". Geen backup camera. Zelfde ERR en niks aan te doen (reset, batterij, enz). laaste fot was de 24.497ste. Hij was 2 jaar 7 maanden en 3 dagen oud (heb het de 31ste dec 2004 gekregen). Amen. Zal de 16de mijn D200 kopen en misschien de D70 openen. misschien is het gewoon iets geblokkerd..
    Het dit gevonden..
    Ollie
    www.olliec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OllieC Bekijk bericht
      Hello,

Ik ben in verlof met de familie en mijn D70 "died on me". Geen backup camera. Zelfde ERR en niks aan te doen (reset, batterij, enz). laaste fot was de 24.497ste. Hij was 2 jaar 7 maanden en 3 dagen oud (heb het de 31ste dec 2004 gekregen). Amen. Zal de 16de mijn D200 kopen en misschien de D70 openen. misschien is het gewoon iets geblokkerd..
      Het dit gevonden..
      Als je uw D70 Bij " Procirep" binnenlevert zullen ze hem gratis herstellen, ook als is de camera meer dan twee jaar oud. Je kan tenandere eerst de prijs vragen en later beslissen. Toen mijn D70 de geest gaf en ik via de geruchten molen had vernomen dat de herstelling maanden kon duren heb ik direct een D80 gekocht. Na drie maanden was de D70 hersteld. Sindsdien heb ik het comfort van twee toestelen. Dit is minder objectieven verwisselen en minder sensorvervuiling.
      Met de techniek van tegenwoordig heb je best reserve. De kans neemt dan flink toe om verder te kunnen blijven werken. Alles heeft natuurlijk zijn prijs.
      Het best proberen we ons daar niet in ter ergeren. Dit laatste lukt mij ook niet altijd. Soms is het des te ergerlijker omdat er zoveel prijsverschil kan zitten in de aankoop. Uiteindelijk komt de garantie meestal toch van de fabrikant. Er zijn er omzeggens geen verkopers meer met een eigen hersteldienst. Alles moet terug naar de fabrikant. Dus best even rondkijken voor je een nieuw toestel koopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rozendaal04 Bekijk bericht
        Als je uw D70 Bij " Procirep" binnenlevert zullen ze hem gratis herstellen, ook als is de camera meer dan twee jaar oud. Je kan tenandere eerst de prijs vragen en later beslissen.
        Heb al procirep gebeld.. 179€ zTVA. Dus +/- 220€. Dus niet meer gratis.
        Bij het openen van procirep een jaar geleden ben ik er geweest voor een sensor cleaning en dan was het nog gratis. Zal zeker mijn D70 laten herstellen in een paar maanden denk ik. zo heb ik een backup camera en ja, niet meer de lens veranderen.
        Ollie
        www.olliec.be

Comment

....en ik kreeg vandaag ook antwoord....: bestek opgemaakt door Procirep :
          216.59 € willen ze van mij : "vervanging motor". En ze beweren dat mijn mankement NIKS te maken heeft met het probleem van Dhr Roosendaal04 (ik stuurde de link van deze discussie door naar Procirep, tesamen met de uitleg die ik persoonlijk van Dhr Roosendaal04 mocht krijgen via mail. Ondanks ik durf beweren dat het IDENTIEK hetzelfde probleem is en mijnheer Roosendaal04 me liet weten dat ook bij hém de motor diende vervangen te worden, welk gratis gebeurde.
          Komt er dus op neer dat een Nikon toestel hooguit 2 jaar zijn investering waard is (1365 €). Dat een revolutionair produkt wat de D70 toenertijd claimde te zijn vol fouten zit tot daar aan toe....Maar dat ze nadien zo een herstelprijs hanteren die niet eens opweegt tegen de gangbare 2 de handsprijs (in goede staat) waardoor dit toestel dus ONVERKOOPBAAR wordt (het werkt niet)..... Dat de prijzen ondertussen serieus gezakt zijn weet iedereen, maar dat ik zo zot ben om 216 € te betalen voor een toestel waarvan de huidige marktwaarde rond de 300 € ligt....?! Met alle chinezen....
          Iemand interesse in de bijhorende lens? Perfecte staat (rond de 2000 clicks gebruikt)
          Zoja, graag een reactie in mijn PB.
          Dit krijgt uiteraard een (testaankoop-)staartje.
          En zeg nu zélf, gerenomeerd merk of niet....waarom zou mijn volgend toestel nog een Nikon worden.... ?

Comment

Beslissing genomen.. geen herstelling en een nioeuwe D200..
            Ollie
            www.olliec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peke-Gent Bekijk bericht
              ....en ik kreeg vandaag ook antwoord....: bestek opgemaakt door Procirep :
              216.59 € willen ze van mij : "vervanging motor". En ze beweren dat mijn mankement NIKS te maken heeft met het probleem van Dhr Roosendaal04 (ik stuurde de link van deze discussie door naar Procirep, tesamen met de uitleg die ik persoonlijk van Dhr Roosendaal04 mocht krijgen via mail. Ondanks ik durf beweren dat het IDENTIEK hetzelfde probleem is en mijnheer Roosendaal04 me liet weten dat ook bij hém de motor diende vervangen te worden, welk gratis gebeurde.
              Komt er dus op neer dat een Nikon toestel hooguit 2 jaar zijn investering waard is (1365 €). Dat een revolutionair produkt wat de D70 toenertijd claimde te zijn vol fouten zit tot daar aan toe....Maar dat ze nadien zo een herstelprijs hanteren die niet eens opweegt tegen de gangbare 2 de handsprijs (in goede staat) waardoor dit toestel dus ONVERKOOPBAAR wordt (het werkt niet)..... Dat de prijzen ondertussen serieus gezakt zijn weet iedereen, maar dat ik zo zot ben om 216 € te betalen voor een toestel waarvan de huidige marktwaarde rond de 300 € ligt....?! Met alle chinezen....
              Iemand interesse in de bijhorende lens? Perfecte staat (rond de 2000 clicks gebruikt)
              Zoja, graag een reactie in mijn PB.
              Dit krijgt uiteraard een (testaankoop-)staartje.
              En zeg nu zélf, gerenomeerd merk of niet....waarom zou mijn volgend toestel nog een Nikon worden.... ?
              Wij begrijpen maar al te goed je ergernis.
              Er is altijd een verschil tussen: "gelijk hebben en gelijk krijgen".
              Vooreerst zou ik het toestel door een derde laten nakijken. Via dit forum moet het toch mogelijk zijn om er achter te komen wie terdege de nodige kennis in huis heeft. Het probleem is dat dit mogelijk weer geld kost.
              "Verzint eer je begint" is het spreekwoord. Als je gelijk hebt, is het je recht en je plicht er mee door te gaan. Een eerlijke behandeling is in ons aller belang.
              Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rozendaal04 Bekijk bericht
                Wij begrijpen maar al te goed je ergernis.
                Er is altijd een verschil tussen: "gelijk hebben en gelijk krijgen".
                Vooreerst zou ik het toestel door een derde laten nakijken. Via dit forum moet het toch mogelijk zijn om er achter te komen wie terdege de nodige kennis in huis heeft. Het probleem is dat dit mogelijk weer geld kost.
                "Verzint eer je begint" is het spreekwoord. Als je gelijk hebt, is het je recht en je plicht er mee door te gaan. Een eerlijke behandeling is in ons aller belang.
                Succes!

Hier ben ik weer met méér nieuws :

"gelijk hebben" : als al deze feiten VOLLEDIG overeenkomen met D70 toestellen waarbij (BUITEN de garantieperiode) wél fabrieksgarantie verleend werd :
                -te pas en ten onpas uitvallen
                -na wat frunnikken aan de programmaknop of de lens doet hij het weer
                -bij snel na elkaar foto's trekken laat hij het ook sneller afweten.
                -na een tijdje hielp het frunikken ook niet meer
                -de identieke error foutmelding die in het display komt.
                -er kan niks meer verricht worden met en na die error...
                -wat ze die man gezegd hebben wat er aan de hand was nl : "spiegelmotor stuk"
                -spiegel bewoog niet, gordijnsluiter wél
                -batterij 24 uur uitgehaald en aanvankelijk werkte hij terug, daarna alweer niet meer
                -uiteindelijk volledige blokkage

Ik kreeg vrijdag jl telefoon : een Procirep man vroeg eigenwijs en letterlijk : "Is uw toestel nog onder garantie?" antwoord van mij : "neen, het is 3 jaar oud".
                Zegt hij : "...awel dan gaat ge betalen". Toen ik antwoordde dat ik perfect, maar dan ook PERFECT gelijkaardige situaties kon aanhalen waarbij er wél sprake was van fabrieksgarantie, viel hij me kortweg in de rede en zei "We gaan je toestel gewoon terugsturen!" (ZONDER herstelling dus).
                Hij beweerde dat het éne toestel het andere niet is; ik haalde aan dat andere mensen IDENTIEK dezelfde symptomen hadden waarop hij dat mooi wegwimpelde dat dat er niks mee te maken heeft, (terwijl er in beider gevallen sprake is bij het detailbestek van "vervanging van de spiegelmotor" en zelfs een identiek bedrag.)
                Wie zou er dan nog aan twijfelen dat de andere personen en MIJN toestel niet aan heztelfde probleem lijden nl de motor van de spiegel die vroegtijdig compleet stuk ging, na reeds 12500 clicks.(het probleem manifesteerde zich al veel vroeger)
                Ik stond erop dat mijn toestel wél hersteld diende te worden, waarop hij botweg antwoordde..."aja en gij nie betalen zeker!" Waarop hij zei om de verdeler, bij wie ik het toestel binnenbracht, te zullen contacteren.....
                Lijkt me hoe langer hoe straffer....nu zouden ze gewoon zonder herstelling mijn toestel terugsturen..wetende dat zij het monopoly hebben op de herstelling en ik zonder de herstelling niks meer kan doen met het toestel, : noch zélf mee fotograferen, noch verkopen.
                Ik blijf erbij..dit krijgt een staartje...

Comment

Afgelopen week-end was het mijn beurt om ERR-boodschappen op het scherm van mijn D70 te krijgen terwijl tegelijktijd de spiegel blokkeert. Het toestel is meer dan 4 jaar oud en heeft 20000 kliks achter de rug. Velen wachten niet zo lang om hun toestel te vervangen maar ik had gehoopt nog een jaartje verder te kunnen.

Ik ben benieuwd of de batterij-truuk een (tijdelijke) oplossing biedt. Zoniet, dan heb ik nog 7 dagen om van de 90-dagen actie voor een D300 gebruik te maken.
                  Last edited by Laurens; 7 juni 2008, 22:16.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                    Afgelopen week-end was het mijn beurt om ERR-boodschappen op het scherm van mijn D70 te krijgen terwijl tegelijktijd de spiegel blokkeert. Het toestel is meer dan 4 jaar oud en heeft 20000 kliks achter de rug. Velen wachten niet zo lang om hun toestel te vervangen maar ik had gehoopt nog een jaartje verder te kunnen.

Ik ben benieuwd of de batterij-truuk een (tijdelijke) oplossing biedt. Zoniet, dan heb ik nog 7 dagen om van de 90-dagen actie voor een D300 gebruik te maken.
                    Als je het je kan veroorloven is een tweede toestel altijd gemakkelijk.Ik heb terwijl mijn D70 ( binnen de twee jaar Err: maar garantie tegen Bglod zou levenslang zijn ?) in herstelling was, een D80 gekocht. Daar nog geen spijt van gehad. Het zou moeten lukken dat ze beide tegelijkertijd de geest geven. Van beide toestellen staan de tellers al op meer dan 30.000. Tot hiertoe doen beide het zeer goed. Het is erg gemakkelijk, op elk toestel een ander objectief. Niettegenstaande dat af en toe last van stof op de sensor. Gelukkig kan ik de stofvlekkig nu eenvoudig verwijderen met Capture NX2. Voorkomen is beter dan genezen. Soms vraag ik mij af vanwaar het stof komt. Stofvlekjes verschijnen soms zonder van objectief te veranderen. Soms vraag ik mij af of ik er geen stof inblaas. Ik kijk al uit waar en wanneer ik er een objectief afhaal en wissel zo weing mogelijk.
                    Veel plezier aan de fotografie en zo weinig mogelijk ergernis.

Comment

Vierentwintig uur de batterij verwijderen was geen oplossing voor het ERR-probleem. Terwijl ik vanmorgen wachtte tot de fotowinkel opende prutste ik nog wat met mijn D70 en probeerde eens de reset-knop onderaan de camera. Tot mijn verwondering loste die reset de problemen met de omhooggeklapte spiegel op. Hopelijk kan ik nu weer een tijdje verder
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Vierentwintig uur de batterij verwijderen was geen oplossing voor het ERR-probleem. Terwijl ik vanmorgen wachtte tot de fotowinkel opende prutste ik nog wat met mijn D70 en probeerde eens de reset-knop onderaan de camera. Tot mijn verwondering loste die reset de problemen met de omhooggeklapte spiegel op. Hopelijk kan ik nu weer een tijdje verder
                        Waarschijnlijk is het probleem maar tijdelijk opgelost. Ik hoop voor u dat het niet terugkomt maar ik denk dat het zal blijven terugkeren en steeds erger zal worden. Dit is dan een bron van steeds grotere ergernis.
                        Toch misschien eens bij "Procirep Belux Bourgetlaan 50 1130 Brussel" (of via uw fotowinkel)binnendoen. Er is altijd een grote kans op gratis herstelling.
                        De fout zal niet vanzelf verdwijnen. Het grote probleem kan het lange wachten zijn.

Comment

Ik heb dezelfde problemen met mijn D200. Ik heb de camera nu anderhalf jaar en begin nu langzamerhand wel genoeg te krijgen van de problemen. Als eerste heb ik natuurlijk last van het DBS probleem waarbij er wordt aangegeven dat de batterijen leeg zijn terwijl het niet zo is en nu heb ik dezelfde problemen als de persoon hierboven .
                          De spiegel of shutter blijft dus hangen.
                          Baterrijen verwisselen helpt in mijn geval wel voor even maar het mag toch niet zo zijn dat je dit elke keer moet doen. De camera doet het zowel met orginele als met niet orginele bat. van Nikon.
                          Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben gehad dat ik mijn camera aan de usbkabel dus in de pc heb laten zitten? Hij stond uiteraard wel uit. Maar je weet maar nooit.
                          Ik ga nu erg twijfelen of ik er wel goed aan heb gedaan om een d200 te kopen. Ik kan hem opsturen maar dan ben ik hem misschien wel 3 maanden kwijt want het is erg druk.
                          Zo zie je maar weer niet alleen de d70 heeft het.

Comment

Working...
                          X