Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paardenfotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paardenfotografie.

Hallo,
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu mijn eerst vraag.
    Ik ben van plan om een nieuwe digitale camera te kopen.
    Ik heb nu een Nikon Coolpix 5900, maar ik zou graag wat professioneler gaan.
    Mijn bedoeling is vooral om Paarden te fotograferen (jumping). Maar ook natuurfoto's. Een groot zoombereik is dus een must. Ik had in eerste instantie gedacht aan de Panasonic FZ-50 vanwege zijn groot zoombereik en lage prijs. Maar ik twijfel of deze camera snel genoeg is om paarden in volle actie scherp te fotograferen. Indien er betere voorstellen zijn hoor ik het graag.
    Mijn budget is max €500.

Alvast bedankt.

Re: Paardenfotografie.

Prosumer voor jumping, zal zwaar tegenvallen...
    Bij jumping moet het snel gaan. Als ik jumping schiet, zet ik mijn cam op burst en schiet ik 5 beelden per seconde. Als het dan goed zit, heb je op de drie obstakels, één goede foto. Dus dat is 1 goede foto en 14 voor de vuilbak

Zou voor een snelle tweedehands dslr-camera gaan.
    Voor 350 euro, heb je een 10D, of 300D. Zal je nog wel wat moeten sparen voor een snelle lens.

Groeten
    JO
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Budget van500 € om jumping te fotograferen en dan waarschijnlijk nog liefst indoor deze winter al ? Keep on dreaming
      Als body heb je zeker een DSLR nodig, jumping gaat behoorlijk snel in als je de sprong niet perfect kan timen heb je idd nood aan meerdere clicks per sprong.
      Je moet tenandere een camera hebben die onmiddellijk reageert.
      Je grootste probleem worden echter de lenzen : snelle lichtsterke lenzen binnen, voldoende tele buiten vanwege de grotere afstanden en bovendien eveneens snel.
      Binnen : minimum een 2.8 lens, liever nog een 85mm 1.8 eventueel aangevuld met een 50mm 1.8, veel pro's werken daar ten andere mee aangevuld met een 24-70 2.8 en een 70-200 2.8. Flitsen kan je meestal vergeten tenzij je binnen de kortste keren ambras wilt hebben met de ruiters.
      Buiten is je 70-200 eerder aan de korte kant.
      Schuifzooms leveren een probleem op door het voortdurend fijne stof dat buiten opwaait. Een statief kan je meestal in de kleinere binnenpistes vergeten vanwege geen plaats.
      fotosite

Comment

Ik weet maar al te goed dat flitsen niet kan (ik ben namelijk ook ruiter.). Op ebay zie ik hier wel heel aantrekkelijke aanbiedingen maar volgens mij kan dit niet.
        Dit kan toch niet ? (puur oplichting?)
        Of moet je dan een heleboel import kosten betalen ?

http://cgi.benl.ebay.be/Nikon-D50-Di...QQcmdZViewItem

Ik denk dat ik op zoek ga naar een goedkope 2e hands DSLR.
        Groeten ruben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenpiepers Bekijk bericht
          Ik weet maar al te goed dat flitsen niet kan (ik ben namelijk ook ruiter.). Op ebay zie ik hier wel heel aantrekkelijke aanbiedingen maar volgens mij kan dit niet.
          Dit kan toch niet ? (puur oplichting?)
          Of moet je dan een heleboel import kosten betalen ?

Ik denk dat ik op zoek ga naar een goedkope 2e hands DSLR.
          Groeten ruben.
          Kijk eens twee uur voor die advertentie afloopt
          fotosite

Comment

Heb ooit eens geprobeerd met mijn S1 IS een paardenjumping te fotograferen en is zwaar tegen gevallen
            Ongeschikt voor snelle paarden actie (veel te traag, geen servo AF).

Mijn advies is dus eveneens om voor een DSLR te zorgen, desnoods 2e hands
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Kijk eens naar deze, dit is toch ook nog een lage prijs ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenpiepers Bekijk bericht
                Kijk eens naar deze, dit is toch ook nog een lage prijs ?
                Die loopt dus ook nog twee dagen, kan dus nog flink stijgen. Stel je niet te veel voor van de kitlenzen die meegeleverd worden. De 18-55 is best oké in goeie omstandigheden (lees buiten bij voldoende licht), de 55-200 zou ik persoonlijk niet teveel geld willen aan geven. Geen van beide lenzen is geschikt voor indoor paardesport vanwege onvoldoende lichtsterk, en nauwelijks snel genoeg om buiten voor jumping te kunnen gebruiken. Dressuur, oké, maar ook niet binnen.
                fotosite

Comment

hoor eens of volgende camera al verkocht is
                  nikon d50 Nikkor AF-S 55-200MM/4-5.6G DX u.v.filter zonnekap 1 gig geheugen aankoops datum 23-9-2006 richtprijs 500 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Die loopt dus ook nog twee dagen, kan dus nog flink stijgen. Stel je niet te veel voor van de kitlenzen die meegeleverd worden. De 18-55 is best oké in goeie omstandigheden (lees buiten bij voldoende licht), de 55-200 zou ik persoonlijk niet teveel geld willen aan geven. Geen van beide lenzen is geschikt voor indoor paardesport vanwege onvoldoende lichtsterk, en nauwelijks snel genoeg om buiten voor jumping te kunnen gebruiken. Dressuur, oké, maar ook niet binnen.
                    Je kan de camera direct kopen (NU KOPEN) voor 458,64 excl. verzendkosten.

Comment

vergeet bij die buitenlandse aanbiedingen niet verzendigskosten bij te tellen
                      en bij niet europese landen serieuse invoerstaksen bij te tellen
                      dat risico heb je daarbij (USA,Azië enzo...)

Comment

Moet je die invoertaksen altijd betalen ?
                        Of is het gewoon wanneer de douane het pakket tegen houd ?
                        M.v.g. Ruben

Comment

de kans dat de douane je pakje tegenhoud is tegenwoordig wel een heel stuk groter dan vroeger
                          kameraad heeft het 3maal van de 5maal voorgehad dat ze zijn pakje tegen hebben gehouden
                          je mag er dan nog gift ofzo laten opzetten
                          zij kijken naar de waarde dat het normaal zou kosten en heffen er dan invoertaksen op
                          komt soms duurder uit fan het in europa te kopen
                          als je toch wilt kopen via ebay of webwinkels blijf in europa ervoor
                          je hebt genoeg deftige online shops
                          ok je budget is mss ietsje te weinig
                          bij cameranu.nl kost een D50 439€
                          koopt u daarbij een tweedehands telelens voor 100€ en een geheugenkaart van bv 2gig (rond de 50€) en je kunt starten

Comment

Voor jumping heb je een camera nodig die heel snel reageert om de actie op het juiste ogenblik vast te leggen (een DSLR dus). En met een 70-200 (liefst een f2,8) heb je voor (buiten) jumpings een vrij goed zoombereik.
                            Als je binnen wil fotograferen dan zal je toch heel lichtsterk glas moeten aankopen, anders zal het niet lukken om foto's zonder bewegingsonscherpte te maken.

Flitsen doe je dus niet, want dat kan gevaarlijk zijn...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

er zijn hier op het forum genoeg DSLR te koop
                              ook in uw budget
                              en als je echt foto's wilt binnenmaken
                              koop u er maar een lens met vast brandpuntafstand erbij met een goede lichtsterkte
                              onder de 1:2.8 beter nog met bv 1:1.8 of 1:1.4 maar dat zijn gewoonlijk 50mm lensen dus geen tele
                              je hebt van sigma een zeer goede telelens de 70-200mm 1:2.8
                              nieuw zit die rond de 900€
                              2dehands rond de 600€
                              zo'n lens is een minimum om deftige foto's binnen te maken van actiepsort (oa jumping)

Comment

Working...
                              X