Re: scherpte Nikon D200
Wat ik hiermee wil bewijzen is, en dit is ook hetgeen wat Dirtyharry opmerkt, dat er in de Raw converter van Nikon Capture tevens rekening wordt gehouden met instellingen die je in het menu van je camera instelt om je uiteindelijk beeld te optimaliseren en dat dit noch bij PS, noch bij C1 het geval is. Bij mij is er op de camera een verscherping van +1 toegepast, is de saturatie verhoogd en is er een tonecomp. toegepast door middel van een custom-curve. Dit is toch duidelijk te zien op de prtscr van Nikon Capture, terwijl daar niets van te merken is in de RAW converter van PS. Dat ziet toch iedereen denk ik.
Wat een RAW-converter moet doen met het beeld dat uit de camera komt laat ik hier in het midden. Sommigen verkiezen deze van PS en C1 omdat die zogezegd van nul begint, anderen, zoals ik o.a., deze van Nikon Capture omdat ie een aantal instellingen meeneemt die ik eerder al in de camera heb aangepast naar mijn eigen smaak. Of dat dan nog pure RAW is laat ik ook in het midden.
Groetjes,
Pol.
Oorspronkelijk geplaatst door puerte
Bekijk bericht
Wat een RAW-converter moet doen met het beeld dat uit de camera komt laat ik hier in het midden. Sommigen verkiezen deze van PS en C1 omdat die zogezegd van nul begint, anderen, zoals ik o.a., deze van Nikon Capture omdat ie een aantal instellingen meeneemt die ik eerder al in de camera heb aangepast naar mijn eigen smaak. Of dat dan nog pure RAW is laat ik ook in het midden.
Groetjes,
Pol.
Comment