Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400 D twin lens kit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400 D twin lens kit

Ik overweeg de aankoop van een Canon 400D twin lens kit. Het lijkt mij een prima toestel, dat heel veel te bieden heeft voor de semi-prof.

Over de eigenschappen van het toestel heb ik weinig vragen. De kwaliteit hiervan is me duidelijk. Maar hoe is het met de lenzen gesteld? Zijn de bijgeleverde lenzen van een aanvaardbare kwaliteit?

Mijn dochter, die fotografie studeert, zal gebruik maken van dit toestel. En ikzelf natuurlijk ook. Iets wat ik zeer graag doe, is macrofotografie. Ik ben geen echte leek op dit gebied, maar toch ook geen kenner.

Wat zouden jullie aanraden ivm de lenzen? Deze kit nemen? Of alleen de body en andere (betere) lenzen apart kopen? (prijskaartje!) Op welk punt voldoen evtl de lenzen van de kit niet?

Ik heb op het forum al wat rondgefietst, maar het is bijna niet te doen om alle postings door te nemen.

Het zou fijn zijn mocht ik hier een aantal reacties krijgen die me verder konden helpen.

Mvg
    Daniel

Re: Canon 400 D twin lens kit

ik vind de kit met de 18-55 en 55-200 plus battery pack nogal duur, voor wat je krijgt, want de bijgevoegde objectieven hebben niet bepaald een hoge kwaliteit, koop liever de gewone kit met 18-55 en investeer in wat beter glaswerk, voor de meerprijs van de dubbele kit heb je al een mooie tamron 28-75 f2.8 etc...
    Waar gaat ze studeren?

...oops waar studeert ze?

Comment

Wel, ik heb net mijn licht eens opgestoken bij fotokonijnberg. Als ik daar alle onderdelen los koop, zit ik sowieso een pak (250 €) onder de prijs van eerder vernoemde site.
      Ik denk dat ik idd de body met een standaardlens koop en verder apart een zoomlens, geheugenkaart (tips?), flits (tips?), draagtas.

Mijn dochter studeert dit in Coloma in Mechelen. Momenteel zit ze in het laatste jaar. Ze doet dit zeer graag (en goed) en wilt volgend jaar dan ook verder studeren. De leerkrachten bestempelen haar als een aankomend talent. We shell see...

Mvg
      Daniel

Comment

lol, dan gaan we er zeker nog van horen!

euhrm advies over 'randspul'

neem zeker een snle geheugenkaartje zoals sandisk extreme, kingston ultimate, lexar... kaarte van 1 of 2 gig zal zeker voldoen, ga je voor meer lijkt het me aangeraden ook eens te kijken naar zogenaamde 'fototainers' dat kan bv heel basic zijn, harde schijf plus kaartlezer of zoals ikzelf heb, een mp3 speler met geheugenkaart slot(mijn geval een archos 400)

de tas..., als ze echt van plan is hiermee verder te gaan kan je best ook investeren in een stevige tas waar toch wel wat meer inkan, zo heb je de lowepro orion trekker rugzakken waar net genoeg plek is voor enkele lenzen, body en flitser, en waar je dan ook nog een rugzakcompartiment hebt, voor bv curcussen ofzo in te steken...
        aan de andere kant en daar zit ik zelf mee, eens je wat veel reportages gaat doen is zo'n rugzak vervelend en ben je beter af met een klassieke schoudertas, zo staat de crumpler 'the daily' op men verlanglijstje, wel een stuk duurder maar minder herkenbaar, en wat blitser

statief, ik heb zelf indertijd een vrij goedkoop(50euro) statief gekocht van velbon, zeer lichtgewicht wat makkelijk draagt, maar... ik ben er toen in geslaagd men gloednieuwe eos 10d(3 jaar terug) recht vooruit op de grond te laten knallen, het statief was niet stabiel/zwaar genoeg, ...dus weeg goed af tussen gewicht en stabiliteit...
        een degelijk manfrotto met hoofd heb je voor een 200 euro..., er zijn ook nog andere opties natuurlijk...

flitser, euh hier ook weer beetje oppassen, indertijd een ex420 gekocht met het idee dat deze zou volstaan, 3 maanden later terug verkocht wegens ontoereikend, en heb toen een ex580 gekocht...

objectieven, kijk zeker naar merken zoals sigma, tamron en tokina regelmatig(je moet het wel opzoeken) zijn daar echt wel juweeltjes van lenzen tussen die miss maar net iets minder presteren dan L serie lenzen, maar dit wel aan 1/3 van de prijs... investeren in L glas is miss eerder iets voor na het afstuderen

ow en een extra batterijtje is ook altijd wel handig meegenomen, hoeft ook weer geen merkgetrouw exemplaar te zijn..., zo heb je bv annsmann batterijen die zeker niet onderdoen voor canon versies...

ik baseer hier een beetje opervaringen,en dus vrij subjectief, andere forumgebruikers zullen hierop nog wel aanvullen of verbeteren

Comment

Wat te denken van deze combinatie:

Canon EOS 400D body 659,-
          Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Canon 329,-
          Sigma EF-500DG Super Canon AF 239,-

(De lens moet de kitlens vervangen)

Comment

18-200 = 11X zoom ... = 3,7X inleveren op optische kwaliteit. Een deftige zoomlens gaat zelden meer dan 3X (soms 4X) zoom hebben.
            Voor uitgebreide testen van objectieven: www.photozone.de

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              18-200 = 11X zoom ... = 3,7X inleveren op optische kwaliteit. Een deftige zoomlens gaat zelden meer dan 3X (soms 4X) zoom hebben.
              Voor uitgebreide testen van objectieven: www.photozone.de

Dank voor de tip. zo worden we weer wat slimmer. Ik heb hier al heel wat uurtjes doorgebracht met lezen en ik heb zo het gevoel dat er nog heel wat gaan bijkomen!

Mvg
              Daniel

Comment

Working...
              X