Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200VR met D50 of D40?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200VR met D50 of D40?

ik heb een Nikon 18-200 VR besteld,
    ik was van plan deze te gebruiken met een D50,
    echter vraag me nu af of een D40 wellicht een betere keuze is,
    enige suggesties?

Groeten Jan

Re: 18-200VR met D50 of D40?

Kijk hoe ze je in de hand liggen! Kwa beeldkwaliteit zal het weinig schelen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Kijk hoe ze je in de hand liggen! Kwa beeldkwaliteit zal het weinig schelen.
      Volgens mij blijft de d50 beter dan de d40, even vergelijken
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Als de vraag is: is de 18-200 beter op de D50 of op de D40? Dan weet ik het antwoord niet.
        De andere vraag: is de D40 beter dan de D50?
        Daar is nu het uiteindelijke antwoord nog niet op te geven.
        Nikon heeft met de D200 en de D80 laten zien dat het voorlopig de standaard is in beeldkwaliteit. Als de D40 maar iets van die kwaliteit heeft mee gekregen, ga voor de D40.

De D40's die nu in omloop zijn, zijn demo's. Daar heb ik nu nog geen beeld kwaliteits testen van gezien. Afwachten, met 2 à 3 weken, zal iemand dat wel gedaan heben.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
          Als de vraag is: is de 18-200 beter op de D50 of op de D40? Dan weet ik het antwoord niet.
          De andere vraag: is de D40 beter dan de D50?
          Daar is nu het uiteindelijke antwoord nog niet op te geven.
          Nikon heeft met de D200 en de D80 laten zien dat het voorlopig de standaard is in beeldkwaliteit. Als de D40 maar iets van die kwaliteit heeft mee gekregen, ga voor de D40.

De D40's die nu in omloop zijn, zijn demo's. Daar heb ik nu nog geen beeld kwaliteits testen van gezien. Afwachten, met 2 à 3 weken, zal iemand dat wel gedaan heben.
          Naar wat ik gelezen heb, is de D40 markt bedoeld voor wie een DSLR wil, maar eigenlijk niet goet weet waarom
          Ik zou voor de D80 gaan, op de d40 zullen een heel aantal lenzen niet werken (ken de term niet, maar enkel lenzen met de auto focus lens in de lens zelf zullen het doen, daar er geen motor in de body verwerkt zit), ook is er geen LCD scherm voor settings, dus alles zal door de vieuwer moeten.
          Voor mijzelf is dit toch een tekortkoming. Ik zou mijn 80-400 VR en mijn 105 macro al mogen vergeten (of altijd manueel scherpstellen)
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Ik zou de D50 boven de D40 verkiezen, omdat je daarmee ook objectieven zonder AF-S kunt gebruiken. Nikon heeft er toch nogal wat. bvb het lichtsterke 50mm F1.8, toch een veelgebruikt objectiefje. Misschien denk je nu nog niet aan toekomstige objectieven, maar eenmaal het fotografie virus je besmet heeft...
            R.I.P BelgiumDigital.

Comment

Ook voor objectieven van Sigma of Tamron is het ontbreken van een AF motor in de body toch wel een gemis bij de Nikon D40. Alleen al daarvoor zou ik een voorkeur geven aan de D50. Voorts heb je maar 3 AF-punten op een D40, de D50 heeft er 5 en dat is toch een minimum vind ik. Tenslotte heeft de D50 niet dezelfde batterij dan de D40. Ik meen dat die van de D50 de krachtigere batterij is, en je waarschijnlijk ook meer foto's uit de accu haalt. Dat er op een D40 geen LCD scherm on top is, hoeft niet echt een groot nadeel te zijn, de instellingen zijn zichtbaar op het kleuren 2.5" LCD scherm, achteraan de body. Qua weergave lijkt me dit netjes opgelost.
              Indien ik zelf de keuze zou moeten maken, zou ik een voorkeur hebben voor een D50, die waarschijnlijk ongeveer dezelfde prijs zal zijn dan de D40. Maar als de drie vernoemde nadelen voor jou niet veel uitmaken, denk ik dat je ook met een D40 een goede keuze doet. Ik verwacht dat de beeldkwliteit niet veel zal onderdoen voor mekaar.

Comment

Los van het feit of de D40 voor jou de juiste keuze is, ik heb er hier eentje voo rme liggen en zoals we van Nikon gewend zijn, ziet het er allemaal weer heel mooi en degelijk uit.
                Er is inderdaad geen apart schermpje waarop je de sluitertijd en diafragma kan aflezen, maar dat werd gecompenseerd door deze gegevens weer te geven in het previewvenster (wat voor mijn ogen vrij scherp lijkt)

het enige wat ik persoonlijk ervaar als een klein nadeel, zijn de afmetingen en het gewicht --> veel te klein, vooral als je een D200 gewend bent.
                Wat me ook is opgevallen is dat op de doos "black" vermeld staat. Ik heb de nieuwe ontwikkelingen niet gevolgd, schiet me dus niet dood als ik nu iets zeg wat al geweten is, misschien komt deze dus ook in grijs op de markt..

Meer kan ik er nog niet echt over zeggen, als ik tijd heb ga ik er straks even mee spelen.

moest em nemen met mijn (oude) telefoon, als ik straks tijd heb misschien meer
                Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
                X