Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Konijnenberg Turnhout + service

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto Konijnenberg Turnhout + service

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Voila dar gaat het dus om hé, je betaalt in een lowest price winkel dus niet met credit card......
    Als ik 2 of 3% extra moet betalen in een winkel waar ik dan al iets "wil" kopen, dan koop ik gewoon niets.
    Ik ga zeker geen kosten betalen die eigenlijk "verboden" zijn.

Zelfde met online-aankopen van nieuw materiaal ... als ik al vooraf met een overschrijving moet betalen zonder te weten dat ik ooit mijn materiaal zal zien, dan ga ik het nog liever in een winkel kopen dan dat risico te lopen. Het zijn niet allemaal gangsters maar je leest toch zoveel van mensen die betaald hebben en pas maanden erna hun materiaal ontvangen. En meer dan wachten kan je niet doen want voordat je overgeschreven geld terugkrijgt ...
    Als je met Visa betaalt in dergelijk geval wordt het bedrag gereserveerd voor de verkoper maar mag die in princiepe het geld pas ontvangen nadat de goederen effectief verstuurd werden naar de koper. En met Visa kan je een betaling nog steeds protesteren ... toch een bijkomende garantie voor de koper.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Als je weet dat je sommige creditcards (bv Mastercard) als ondernemer DRIE% van het bedrag kwijt bent aan kosten voor de creditcardmaatschappij... Dan kunnen die ondernemingen allemaal wel in hun regeltjes zeggen dat het niet mag (Ebay Paypal rekent zelfs bijna 4%). Maar uiteindelijk zijn het de credicard maartschappijen die klantonvriendelijk zijn, want net zo min als gratis opsturen bestaat zal een winkelier de kosten van het betalingsverkeer moeten aanrekenen.
      De ccmaatschappij wil dus dat die winkelier het gewoon in de prijs verwerkt. Konijn maakt alleen de kosten inzichtelijk en dwingt zo de klant met zachte hand om betaalmiddelen te kiezen met een aanvaardbaarder tarief.
      Wat is er mis met contant betalen:daar hebben ze het bankpapier toch voor uitgevonden. Als je daar 2% op een groot bedrag mee kunt besparen dan haal je het toch van je bank en girorekening. Ik heb en wil geen kridietkaart met mijn giropas heb ik nog overal kunnen betalen: zowel in Nederland als België zonder enige toeslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Wat is er mis met contant betalen:daar hebben ze het bankpapier toch voor uitgevonden. Als je daar 2% op een groot bedrag mee kunt besparen dan haal je het toch van je bank en girorekening. Ik heb en wil geen kridietkaart met mijn giropas heb ik nog overal kunnen betalen: zowel in Nederland als België zonder enige toeslag.
        contant betalen lijkt me nogal gevaarlijk, dan moet je wel met een groot bedrag rondlopen ... je weet maar nooit.

Al die heisa over extra kosten bij betaling met credit card ? Als ik niet met Bancontact kan betalen omdat er niet genoeg op de rekening staat ga ik het gewoon niet kopen, als je alleen om deze reden je body of lenzen met een creditcard moet betalen ben je verkeerd bezig vind ik.

Als je het niet kan veroorloven dan wacht je beter een beetje en spaar je verder, kredietkaarten zijn een grote valkuil voor sommige mensen als je er niet heel voorzichtig mee omspringt ... je verschuift het probleem gewoon door op krediet te kopen.

Al mijn materiaal is direct betaald bij afhaling, geen gedonder met verkeerde levering of vertraging door de post, ik rij met plezier naar Turnhout of Duren om alles eerst in mijn handen te hebben voordat ik afscheid neem van mijn Eurootjes

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Beste LamboCars,
          Er is een verschil tussen 'op krediet kopen' en 'betalen met een creditcard'. Er zijn wel nog andere redenen waarom je met een creditcard betaald dan alleen maar het feit dat je geen geld op je contant-rekening hebt...
          1. het is veiliger dan cash (net zoals bancontact)
          2. het is beter controleerbaar dan bancontact
          3. het kan gekoppeld worden aan andere rekeningen
          4. bancontact heeft weeklimieten redelijk laag staan (probeer maar eens een d80 met kitlens te kopen als je weeklimiet op 1000 euro staat)

Bjorn W, ik moet Otto toch wel gelijk geven. Als je goed zoekt vind je wel degelijk winkels die goedkoper zijn dan Konijnenberg (bvb www.cornevaniperen.nl , die naam is hier al voldoende andere threads besproken).

Rasper, op de website staat 2.5%, in de winkel hangt 2%

Spanjaart, als een winkel met VISA wil werken, tekenen ze een overeenkomst met VISA/mastercard. Daarin staat letterlijk dat zij 3% transactiekosten betalen aan VISA/mastercard EN dat ze die kosten NIET mogen doorrekenen aan de klant.
          Ik heb met BCC (de VISA/mastercard firma in Belgie) contact opgenomen maar zij kunnen in dit geval geen maatregelen treffen want Konijnenberg regelt zijn VISA transacties via Nederland. Maar het blijft niet toegelaten...
          mvg
          Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
            4. bancontact heeft weeklimieten redelijk laag staan (probeer maar eens een d80 met kitlens te kopen als je weeklimiet op 1000 euro staat)

De bank stelt die initiële limiet in, maar JIJ en enkel JIJ beslist hoe hoog die limiet juist staat...

Net zoals er trouwens een limiet staat op de VISA... wanneer ik naar het buitenland ga (vnl Amerika enz...) dan laat ik even op voorhand die VISA limiet naar boven halen, omdat je nl enkel met VISA (of dergelijke) kan betalen in zulke landen...
            Hier meteen een groot voordeel van VISA...

Anderzijds moet je die €'s natuurlijk wel kunnen "beheren"... anders draait het garantie de soep in! Regelmatig je uitgavenstaat controleren is toch wel de boodschap mijnsinziens!
            *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
            visit : http://www.emmab.be/

Comment

Een 30D kopen met zo'n plan-B lens erbij ?

koop je dan ni beter een 400D met een paar goei lenzen ...
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Wat bedoel je met een plan-B lens?
                Groeten Björn

Comment

Je koopt een deftige camera , en dan koop je er zo'n hyperzoom bij . Die dingen werken alleen goed als de zon schijnt

m.i. kan je beter besparen op de body , en investeren in een goede lens

Mijn 18-200 bestaat uit 2 objectieven
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                    Beste LamboCars,
                    Er is een verschil tussen 'op krediet kopen' en 'betalen met een creditcard'. Er zijn wel nog andere redenen waarom je met een creditcard betaald dan alleen maar het feit dat je geen geld op je contant-rekening hebt...
                    1. het is veiliger dan cash (net zoals bancontact)
                    2. het is beter controleerbaar dan bancontact
                    3. het kan gekoppeld worden aan andere rekeningen

Bjorn W, ik moet Otto toch wel gelijk geven. Als je goed zoekt vind je wel degelijk winkels die goedkoper zijn dan Konijnenberg (bvb www.cornevaniperen.nl , die naam is hier al voldoende andere threads besproken).

Rasper, op de website staat 2.5%, in de winkel hangt 2%

Spanjaart, als een winkel met VISA wil werken, tekenen ze een overeenkomst met VISA/mastercard. Daarin staat letterlijk dat zij 3% transactiekosten betalen aan VISA/mastercard EN dat ze die kosten NIET mogen doorrekenen aan de klant.
                    Ik heb met BCC (de VISA/mastercard firma in Belgie) contact opgenomen maar zij kunnen in dit geval geen maatregelen treffen want Konijnenberg regelt zijn VISA transacties via Nederland. Maar het blijft niet toegelaten...
                    Mijn ervaring van konijnenberg: Vriendelijke mensen. Ik heb wel een half uur moeten wachten aangezien het zo druk was, maar dan kan je ook een beetje de mensen observeren. Iedereen was erg vriendelijk en hulpvaardig voor zover ik kan zien, zelfs al was er zoveel volk.

Ivm de koffie: er werd mij koffie aangeboden om onderweg mee te nemen naar huis, niet terwijl ik daar was . Maar ahja

Ivm de 2%: Op de website staat 2,5%. Aan de telefoon en in de winkel zeggen ze idd 2%. Het verhaal was zelfs: Ze moeten 4% provisie betalen. Maw op €1000 moeten ze €40 provisie betalen, waarvan ze dus de helft doorrekenen aan de klant. Er werd mij gezegd dat ze er dus zelfs helemaal geen voordeel aan hebben. Maar als er idd wettelijk verwacht wordt dat de winkelier deze 4% integraal betaald zonder de klant aansprakelijk te houden... dan is er idd wel iets niet in orde tov andere winkels. Dan hebben ze wel een voordeel in feite.

Nog goed nieuws ontdekt ivm de garantie: Volgens de website geeft Canon 2j fabrieksgarantie, en Nikon slechts 1j. Nu bleek dat Fotokonijnenberg onlangs besloten heeft om ook 2j garantie aan te bieden op Nikon producten, aangezien Canon dit doet! Zelfs als je online bestelt krijg je die 2j garantie lieten ze mij weten (zelfs al staat er voorlopig nog anders vermeld op de website). Op mijn factuur staat er in kleine lettertjes nu wel 1j, maar ik reken op hun eerlijkheid
                    http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                      Nog goed nieuws ontdekt ivm de garantie: Volgens de website geeft Canon 2j fabrieksgarantie, en Nikon slechts 1j. Nu bleek dat Fotokonijnenberg onlangs besloten heeft om ook 2j garantie aan te bieden op Nikon producten, aangezien Canon dit doet! Zelfs als je online bestelt krijg je die 2j garantie lieten ze mij weten (zelfs al staat er voorlopig nog anders vermeld op de website). Op mijn factuur staat er in kleine lettertjes nu wel 1j, maar ik reken op hun eerlijkheid
                      De wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consument bij verkoop van consumptiegoederen is in werking getreden op 1 januari 2005.

Voor alle contracten gesloten na deze datum kan de consument de nieuwe wettelijke garantieregels inroepen: deze voorzien een garantietermijn van 2 jaar voor elk gebrek aan een product. Voor tweedehandsgoederen kan er een kortere termijn overeengekomen worden, zonder dat deze korter mag zijn dan één jaar.

Deze garantie is van toepassing op alle producten verkocht door een professioneel aan een consument die deze producten voor privé-doeleinden gebruikt. Deze garantie is niet van toepassing op onroerende goederen.

De consument kan zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product (niet-conformiteit, kwaliteit die niet voldoet aan wat de consument redelijkerwijs mag verwachten, panne, gebrek aan wisselstukken,…). In deze gevallen heeft hij recht op de kosteloze herstelling of vervanging. Als een dergelijke oplossing onmogelijk of buiten verhouding zou zijn, dan mag de consument een passende prijsvermindering of, in geval van ernstige gebreken, de ontbinding van de overeenkomst vragen.

De consument heeft er alle belang bij de verkoper in te lichten van zodra het gebrek zich manifesteert. Tijdens de eerste zes maanden na de levering van het product zal de consument, die het product juist gebruikt heeft, in principe niet moeten bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van levering.

De wettelijke garantie staat volledig los van de commerciële garantie die bij het product geleverd wordt. De verkoper kan de consument deze wettelijke garantie niet ontzeggen door tegengestelde contractuele bedingen. De facultatieve, commerciële garanties moeten duidelijk en verstaanbaar zijn. Ze hebben tot doel een grotere bescherming te bieden (duur, inhoud, geografisch gebied, ...).

Bron: http://mineco.fgov.be/protection_con...ty/home_nl.htm

Met andere woorden, je hebt zowieso recht op 2 jaar garantie ongeacht wat de fabrikant je biedt.
                      Last edited by Hesy; 26 november 2006, 16:51. Reden: kleur terug normaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                        De wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consument bij verkoop van consumptiegoederen is in werking getreden op 1 januari 2005.

Voor alle contracten gesloten na deze datum kan de consument de nieuwe wettelijke garantieregels inroepen: deze voorzien een garantietermijn van 2 jaar voor elk gebrek aan een product. Voor tweedehandsgoederen kan er een kortere termijn overeengekomen worden, zonder dat deze korter mag zijn dan één jaar.

Deze garantie is van toepassing op alle producten verkocht door een professioneel aan een consument die deze producten voor privé-doeleinden gebruikt. Deze garantie is niet van toepassing op onroerende goederen.

De consument kan zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product (niet-conformiteit, kwaliteit die niet voldoet aan wat de consument redelijkerwijs mag verwachten, panne, gebrek aan wisselstukken,…). In deze gevallen heeft hij recht op de kosteloze herstelling of vervanging. Als een dergelijke oplossing onmogelijk of buiten verhouding zou zijn, dan mag de consument een passende prijsvermindering of, in geval van ernstige gebreken, de ontbinding van de overeenkomst vragen.

De consument heeft er alle belang bij de verkoper in te lichten van zodra het gebrek zich manifesteert. Tijdens de eerste zes maanden na de levering van het product zal de consument, die het product juist gebruikt heeft, in principe niet moeten bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van levering.

De wettelijke garantie staat volledig los van de commerciële garantie die bij het product geleverd wordt. De verkoper kan de consument deze wettelijke garantie niet ontzeggen door tegengestelde contractuele bedingen. De facultatieve, commerciële garanties moeten duidelijk en verstaanbaar zijn. Ze hebben tot doel een grotere bescherming te bieden (duur, inhoud, geografisch gebied, ...).

Bron: http://mineco.fgov.be/protection_con...ty/home_nl.htm

Met andere woorden, je hebt zowieso recht op 2 jaar garantie ongeacht wat de fabrikant je biedt.
                        Ja, wist ik ondertussen ook wel al, maar aangezien ze dus officieel altijd 1j voor Nikon producten aanboden was dat een rare situatie. Als je bij een winkel koopt is het handig om te weten of ze wat garantie-minded zijn. Ookal is het wettelijk voorzien, niemand wil graag dreigen met rechtzaken om zijn garantie te krijgen. Beter dat de winkel er in de eerste plaats gewoon mee akkoord gaat.
                        Het vraagteken ivm de garantie had ook te maken met het online bestellen eigenlijk. Eénmaal je overschrijft naar een nederlandse bankrekening en het product wordt verstuurd uit Nederland, dan is er in feite niet erg veel om op te staan dat je toch 2j garantie zou moeten krijgen (alhoewel ze in feite dus wel verkopen in België op die manier, zij het online). Dat ze nu gewoon ook bereid zijn die 2j garantie gewoon aan te bieden bij het online bestellen vind ik goed nieuws. Zo is er geen onduidelijkheid meer over.
                        http://kasper.photography & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                          Het vraagteken ivm de garantie had ook te maken met het online bestellen eigenlijk. Eénmaal je overschrijft naar een nederlandse bankrekening en het product wordt verstuurd uit Nederland, dan is er in feite niet erg veel om op te staan dat je toch 2j garantie zou moeten krijgen (alhoewel ze in feite dus wel verkopen in België op die manier, zij het online). Dat ze nu gewoon ook bereid zijn die 2j garantie gewoon aan te bieden bij het online bestellen vind ik goed nieuws. Zo is er geen onduidelijkheid meer over.
                          Er is nog veel om op te staan:
                          Koop je vanuit België, dan betaal je steeds de Belgische 21% Belgische BTW (i.p.v. de Nederlandse 19%), dus je geniet 2 jaar garantie i.p.v. 1 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                            Zou je moeten hebben maar als je de tekst leest in de mail dat hier ergens staat, dan bevestigen zij toch zwart op wit dat ze maar 1 jaar geven op Nikon (zoals de fabrieksgarantie voorziet).
                            Dat je dat nu wettelijk zou moeten krijgen of niet, als uw verkoper het NIET WIL geven, wat doe je dan in geval van? Maanden of jaren procederen alvorens je toch gelijk haalt? Ondertussen sta je daar wel mooi met je defekt materiaal.

Met volgende melding heb ik toch de grootste twijfels dat je die 2 jaar garantie effektief gaat krijgen zelle (http://forum.belgiumdigital.com/show...1&postcount=12) :

Het maakt niet uit of u Nederland aankoopt of in België, in de zaak of via internet. Wij hanteren de garantiebepalingen welke wij van onze leveranciers krijgen. Dat is bij bijna alle leveranciers helaas slechts 12 maanden. Alleen Canon geeft in België 24 maanden garantie, dus in Nederland slechts 12 maanden. De garantietermijnen voor de producten zijn terug te vinden op onze site. Ook Nikon België geeft slechts 12 maanden garantie. Het eerste jaar is wettelijke verplicht, het tweede jaar licht de bewijslast bij de consument en zal in 9 van de 10x niet haalbaar zijn.
                            .../...
                            Klanten zijn bewust van de garantiebepalingen welke op onze site staan vermeld en gaan dit bij aanschaf van artikelen hiermee ook akkoord.
                            Last edited by VerSeg; 26 november 2006, 01:59.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik snap die doorberekening van creditcardkosten sws niet. Alsof alle andere betaalmethoden helemaal niets kosten ... En waarom de kosten volledig doorbelasten? je zou als bedrijf waar relatief grote bedragen omgaan (koop es een camera en leuk objectief ...) het betalen met niet-cash juist moeten stimuleren ... Wil niet weten hoeveel Konijnenberg na een dagje cash in de winkels heeft liggen.

Comment

- Hij rekent Belgische btw... en doet zijn betalingen via Nederland...
                                - Volgens mij zijn het Nederlandse toestellen, vandaar de discutie 2 of 1 jaar garantie. (dus snel even binnen doen bij hersteller zit er niet in)
                                - Hij rekent 2 % kosten op visa. (Een mens neemt visa en moet daar ook voor betalen, dus wil hij ze ook gebruiken)

Voor mij zijn dit redenen genoeg om verder te zoeken.
                                Hij eet van 2 walletjes, het beste van de 2 landen... Waar zou hij zijn belastingen indienen ?
                                Last edited by Dirk007; 26 november 2006, 08:39.

Comment

Working...
                                X