Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnen met fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door AngelofLove Bekijk bericht
    En ik denk dat dit ook een redelijk betaalbare optie is? Anders kan ik altijd nog de kit-set kopen en dan deze lens er nog los bij aanschaffen
    Zéker, vb de 50mm 1.8 is een supergoedkoop en prima lensje. Maar maak niet de vergissing van de kit-lens er bij te nemen, je zal teveel geneigd zijn om de weg van de minste weerstand te volgen en de 50mm links te laten liggen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
    Het mag, maar moet niet noodzakelijk. Ik wil me gewoon amuseren en vooral foto's maken die ik zelf mooi vind
    Daarom zeg ik ook als je "goed" wilt worden hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Zéker, vb de 50mm 1.8 is een supergoedkoop en prima lensje. Maar maak niet de vergissing van de kit-lens er bij te nemen, je zal teveel geneigd zijn om de weg van de minste weerstand te volgen en de 50mm links te laten liggen.
      Niet als ik de kitlens thuis laat. Gewoon kitlens laten verstoppen en pas als ik uit de voeten kan met de 50mm 1.8 de kitlens weer tevoorschijn halen. Ben vrij goed in discipline bij mezelf stellen dus dat komt wel goed.

Comment

that's the spirit!
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Niet als ik de kitlens thuis laat. Gewoon kitlens laten verstoppen en pas als ik uit de voeten kan met de 50mm 1.8 de kitlens weer tevoorschijn halen. Ben vrij goed in discipline bij mezelf stellen dus dat komt wel goed.

Maar dan ga je waarschijnlijk ontgoocheld zijn over de prestaties van die kitlens, eenmaal gewend aan kwaliteit
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Dat zien we dan wel weer. Over 2 weken maar eens een aantal fotozaken gaan bezoeken. Eens kijken of er ook een goede winkel hier in de buurt zit maar ben bang van niet

Comment

waar woon/studeer je?
              (eventueel via PM)

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hmz, zag net een leuke aanbieding van de 400D bij de Mediamarkt. Daar hadden ze de kit van de 400D met 18-55 lens, 55-200 lens en de batterygrip voor € 999,-. Nu ga ik weer twijfelen of ik niet beter daarvoor kan gaan *zucht*
                Last edited by AngelofLove; 24 november 2006, 14:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  Mijn tip voor beginners : een body apart kopen + lensje 35 mm 2.0

Voorlopig geen zoom...leer je voeten gebruiken
                  Klopt gedeeltelijk, je kan inderdaad "zoomen" met je voeten. MAAR ... je kan (volgens mij) met je voeten niet de beeldhoek veranderen en die is toch wel sterk verschillende tussen zeg maar 18mm en 200mm.

Mvg,
                  TravelToy.
                  www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Hmz, zag net een leuke aanbieding van de 400D bij de Mediamarkt. Daar hadden ze de kit van de 400D met 18-55 lens, 55-200 lens en de batterygrip voor € 999,-. Nu ga ik weer twijfelen of ik niet beter daarvoor kan gaan *zucht*
                    Is goedkoper dan bij konijnenberg!

Comment

Zoals ook aan AngelofLover gevraagd is: wat is je budget?
                      De 17-85 bevalt mij prima. Lekker lensje om mee rond te lopen. Behoorlijk degelijk opgebouwd, lekker bereik, IS voor wie daar om geeft en in het grootste deel van zijn bereik toch lekker scherp.
                      Wat ook een mogelijkheid is is de Tamron 17-70 (als ik het bereik goed heb)
                      Veel voordeliger, iets lichtsterker, en hij schijnt ragscherp te zijn

Comment

Fijn om horen dat je tevreden bent van dat objectief. Jij hebt allicht nog een telelens bovenop, want 85 mm betekent net 135 mm en dat is niet echt een telelens?
                        Die Tamron-lens wordt hier ook vaak vermeld als zijnde zeer goed, dus daar zal wel iets van aan zijn. Een idee van de prijs?

Comment

Is goedkoper dan bij konijnenberg!
                          Volgens mij is hij bij konijnenberg ook net zo duur hoor! Althans, heb net op de site daar gekeken. En dan reis ik liever anderhalf uur om hem bij konijnenberg te halen dan 2 minuten en hem bij MediaMarkt aan te schaffen.

Maar nu hoorde ik weer dat die 55 - 200 lens vrij zinloos is om te hebben, klopt dit of probeerde die persoon mij gewoon op andere gedachte te brengen en dat ik vervolgens bij hem een camera zou gaan aanschaffen

Comment

Bij Konijnenberg staat hij 1015.79 met de 2 lenzen en de grip (Belgische prijs, jij hebt allicht naar de Nederlandse gekeken).

Comment

Bij Konijnenberg staat hij 1015.79 met de 2 lenzen en de grip (Belgische prijs, jij hebt allicht naar de Nederlandse gekeken).
                              Ik heb denk ik idd naar de Nederlandse prijs gekeken maar ik kom zelf dan ook uit Nederland

Comment

Maar nu hoorde ik weer dat die 55 - 200 lens vrij zinloos is om te hebben, klopt dit of probeerde die persoon mij gewoon op andere gedachte te brengen en dat ik vervolgens bij hem een camera zou gaan aanschaffen
                                Mijn motto is: liever één goeie lens met een beperktere zoom, dan twee redelijke lenzen...

Het kitlensje is evenwel zo goedkoop (groothoekalternatieven kosten veel geld) dat je dat er bijna altijd kan bijnemen...
                                Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Working...
                                X