Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnen met fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
    Mijn tip voor beginners : een body apart kopen + lensje 35 mm 2.0
    Hiermee 6 maanden leren werken (inclusief shoppen (PS)) en dan zie je wel
    Voorlopig geen zoom...leer je voeten gebruiken
    Da's inderdaad een supertip, maar zonder zoom (en geen drie primes) sukkel ik steevast in situaties waar ik geen deftige foto gekadreerd krijg...
    Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
      Da's inderdaad een supertip, maar zonder zoom (en geen drie primes) sukkel ik steevast in situaties waar ik geen deftige foto gekadreerd krijg...

Daar gaat het hem nu net om : leer die situaties beheersen (lukt je natuurlijk niet altijd), maar je gaat er enorm van leren ipv te kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing (zoom)
      Bovendien haal je een kwalitatief en lichtsterk lensje in huis, waarvan je ook later nog dankbaar gebruik van zal kunnen maken
      En met cropfactor 1.5 kun je 35 mm eerder standaard noemen dan groothoek
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Daar gaat het hem nu net om : leer die situaties beheersen (lukt je natuurlijk niet altijd), maar je gaat er enorm van leren ipv te kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing (zoom)
        Ik heb toch wel bewust die 24-70 gekozen. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet "vastzet" op 24/28/30/35/50/70 om mezelf te dwingen anders te denken en dynamisch om te springen met de omgeving.
        Heb geen onbeperkt budget, dus ik kon dat voorlopig maar één keer spenderen. Binnen een paar maand zal ik wel weten voor welke maat ik een lichtsterkere prime wil kopen. Maar de 24-70 blijft bij mij, heb vroeger wel meer meegemaakt (Spotmatic-F met 50mm en 105mm) dat ik het toestel liet wegsteken omdat ik meende met die lenzen toch geen deftige foto kon maken op die plaats. En daar zijn DSLR's niet voor gemaakt hé, om in de fototas te blijven zitten... Vandaar de optie om eerst met een zoom te experimenteren...
        TS komt trouwens van een Sony Cybershot, gelijk welke deftige zoom zal al behoorlijk beperkend (en leerrijk) zijn...

excuses voor de OT...
        Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Als ik jou was begon ik zeker met die 350D + 18-55. Je hebt immers een voorkeur voor Canon en de 350D en die 18-55 is geen toplens maar om te beginnen kan je moeilijk een betere lens kiezen. De kwaliteit van deze lens is voor zijn prijs heel goed! Waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteitszoom die je kan vinden.

Met deze lens kan je uitzoeken wat je juist wil alvorens je meer geld uitgeeft aan een "betere" lens. De kostprijs van deze lens is zo laag dat je er eigenlijk geen geld mee verliest bij de overstap naar een andere lens. Wie weet is deze lens zelf goed genoeg voor je gebruik ervan.

Wil je onmiddelijk al een lens waarmee je bijv die dieren kan fotograferen en wat meer zoomen dan zou ik de 70-300 IS aanraden. De reden is dat dit voor zijn geld een toplens is. Optisch heel goed en qua uitrusting ook heel goed. Een mooi bereik, USM, IS en een deftige bouw en dat voor een haalbare prijs(momenteel zelfs een cash back).

Beide lenzen nu kopen dan zit je natuurlijk al wel boven je budget met een totaalprijs van 1170€. Maar beter vinden zal niet gemakkelijk zijn denk ik.

Comment

Misschien lichtjes over je budget, maar als je wat rondkijkt zal het niet veel zijn:
            Canon 350D + kitlens
            Canon 70-200 F4
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik denk toch dat ik dan ga voor de canon 350d kit-set en na een beetje hiermee gestoeid te hebben ga kijken voor één of meer andere lenzen. Iig bedankt voor al jullie tips! Bij aanschaf van andere lenzen zal ik hier zeker een kijkje komen nemen!

Comment

Hiermee 6 maanden leren werken (inclusief shoppen (PS)) en dan zie je wel
                Het photoshoppen is het probleem niet Heb zelf al menige keren photoshop moeten uitleggen aan mensen die er net mee begonnen te werken. Dus dat zal wel goed komen. Toch vind ik dat een foto ook mooi moet zijn zonder het hulpje van Adobe.

Comment

2de hands 300d of 350d met kitlens + 70-200L f4 .
                  +/- 1000€
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AngelofLove Bekijk bericht
                    Toch vind ik dat een foto ook mooi moet zijn zonder het hulpje van Adobe.
                    Dat zal je met een DSLR dan wel een beetje tegenvallen.
                    In tegenstelling tot een compactje/prosumer is nabewerking een must (niet noodzakelijk PS en zijn toestanden, maar zaken zoals levels/curves, saturatie, sharpening)
                    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ben hier aan het meelezen omdat ik in dezelfde situatie zit als AngelofLove (pas begonnen en dus nog veel te leren).
                      Mijn voorkeur gaat echter naar een Canon Eos 400D (nu heb ik een Powershot van Canon). Ik zou gewoon de body kopen en een zoom met groter bereik erbij. Welke weet ik nog niet.
                      Wat denken jullie van deze lens om mee te starten : EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM?

Comment

Persoonlijk heb ik meer plezier aan lichtsterkere lenzen en blijf ik weg van EF-S objectieven (werken niet op een FF of analoge body).

Lees even volgende review:
                        Is the Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Comment

In mijn geval is dat nu niet zo belangrijk omdat ik niet van plan ben om nog analoog te werken.
                          Maar ik ga nu eerst die review eens goed lezen Bij de eerste vluchtige blik was die toch niet echt negatief ?!

Comment

...
                            De harde weg maar meteen ook de beste weg. Als je goed wilt worden MOET je dat doen. Feitelijk moet iedereen dat af en toe eens doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              De harde weg maar meteen ook de beste weg. Als je goed wilt worden MOET je dat doen. Feitelijk moet iedereen dat af en toe eens doen.
                              En ik denk dat dit ook een redelijk betaalbare optie is? Anders kan ik altijd nog de kit-set kopen en dan deze lens er nog los bij aanschaffen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Als je goed wilt worden MOET je dat doen.
                                Het mag, maar moet niet noodzakelijk. Ik wil me gewoon amuseren en vooral foto's maken die ik zelf mooi vind

Ik had op mijn analoge camera vroeger een dergelijke lens en ik heb ze niet zo vaak gebruikt.

Comment

Working...
                                X