Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de standen van een camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de standen van een camera

In welke standen fotograferen julie. Op mijn camera zitten de letters m,a.s,p en al heb ik de gebruiks inleiding gelezen, ik snap niet zo goed welke stand je gebruikt voor welke foto's

om ff een specifieke vraag te stellen:

Op welke stand fotograferen jullie dieren

en op welke stand landschappen

Re: de standen van een camera

Ik werk meestal in de stand A. Voor mij is het diafragma de belangrijkste variabele die je kan instellen.

In mindere mate gebruik ik de S. Omdat je daar kan instellen hoe een beweging wordt vastgelegd op de foto. Je kan de sluitertijd zo hoog zetten dat bvb een draaiende windmolen op de foto volledig stilstaat. Of hem juist regelen zodat je goed kunt zien dat de windmolen draait.

Heel af en toe gebruik ik de stand M. Het biedt de meeste flexibiliteit, maar in veel situaties heb je geen tijd om de camera helemaal manueel af te regelen.

Kortweg: het hangt van de situatie af. Landschappen doe ik in A (of er moest een windmolen in staan ), en dieren ook. Vooral als ik insecten fotografeer.

ps: P gebruik ik dus nooit.

groeten
    R.I.P BelgiumDigital.

Comment

Re: de standen van een camera

oke dank je wel, dus als ik een hond die aan behendigheid/ipo doet wil fotograferen moet ik me in s stand gaan verdiepen.

zijn ze stilstand word het de a stand.

Comment

Working...
      X