Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem FZ-30

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem FZ-30

Sinds gisteren heb ik dus een probleem met mijn FZ 30. Bij het bekijken van de fotos in de review functie, en ook in de previews bij het nemen van foto's, zijn er zwarte pulserende vlekken te zien op plaatsen met witte (of lichte) achtergrond. Soms heel klein, soms groot en niet in elke foto.
    Zowel in de EVF als op het LCD scherm.

Het komt niet voor in de playback functie.

Iemand een idee wat dit is ?

Re: Probleem FZ-30

ik weet niet of de fz-30 deze functie heeft maar bij mijn toestel (d70s) is dit gewoon een instelling waarbij op elke foto de highlights worden aangeduid dmv van deze vlekken dus ik denk dat je dit bij jouw ook gewoon zal kunnen uitschakelen

groetjes, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

Comment

Heel eenvoudig, je hebt in de setup menu Highlight op staan.

Dan toont hij de uitgebrande (overbelichte) delen op deze manier.

Oops, Robbe was me juist voor.
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ok jongens, bedankt

Ik heb geen idee hoe die highlights plots ingeschakeld waren, maar nu staat het op off en is het idd opgelost

Comment

Ik laat dat trouwens ingeschakeld staan, geeft je een idee van de juistheid van belichting. Als zo bv. méér dan de helft van een foto staat te flikkeren, dan zal ik toch efkes de belichting aanpassen en proberen de foto opnieuw te nemen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
          X