Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na de D70 de D200 van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Na de D70 de D200 van Nikon

Bedankt Carlito voor de positieve kritiek. Je hebt inderdaad gelijk, Nikonians posten te weinig beelden. Ik heb er zelf nog nooit een gepost in de Showcase.
    Bij deze zal ik er een gedacht van maken en bovenstaande beelden in de Showcase Dieren posten.
    Mij was het enkel en alleen om aan te tonen dat de D200 voor mij persoonlijk een duidelijke stap opwaarts was tov de D70.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik bezit reeds 3 jaar een D100 en heb er een 14K opnames opzitten.
      Deze zomer heb ik een D200 gedurende 3 dagen uitgebreid kunnen testen en een 2K opnames mee gemaakt.
      FANTASTISCH apparaat wat snelheid en handligging betreft...MAAR...
      De beeldkwaliteit en daar gaat het uiteindelijk om: ik zou liegen als ik zeg dat mijn D100 even goed is. Maar het kwaliteitsverschil van de D200 kan mij absoluut niet bekoren om de investering te doen, hetgeen logisch is : van 6 naar 10 MP is amper beter.
      Ik heb enorm uitgekeken naar de D200 en ben kontent dat ik hem niet gekocht heb. Het zal wachten zijn op de opvolger de Dx00, ondertussen nog wat verderwerken met de D100.
      Groetjes

Luc

Comment

En nu ....

Comment

Nu een vraag die hier op verder borduurt:

als je nu die tijger, die mooie vogel, die mooie dame met dezelfde lens
          trekt (70-200 Vr 2.8), maar op een D80 (zelfde sensor meen ik als de
          D200, niet?): is de kwaliteit dan even goed? (met dezelfde fotograaf )

Wie durft hier een uitspraak over doen? want het prijsverschil tussen de
          twee body's is bijna 100%

(los van het enige verschil tussen de twee sensoren is dat de ene 2channel en de
          andere 4channel is, maar dat is enkel een readout verschil, cfr 3 vs 5 fps max)

mvg
          Last edited by Olliebollie; 14 november 2006, 22:54.
          Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie Bekijk bericht

De kwaliteit zal m.i. evenwaardig zijn! Maar het is bijvoorbeeld wel mogelijk dat de D80 niet snel genoeg kon focussen om de zebra er scherp op te zetten...
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Bedankt Carlito voor de positieve kritiek. Je hebt inderdaad gelijk, Nikonians posten te weinig beelden. Ik heb er zelf nog nooit een gepost in de Showcase.
              Bij deze zal ik er een gedacht van maken en bovenstaande beelden in de Showcase Dieren posten.
              Mij was het enkel en alleen om aan te tonen dat de D200 voor mij persoonlijk een duidelijke stap opwaarts was tov de D70.
              Mooie en kwalitatief goede foto's Vantje. Met welk objectief heb je de vogel genomen. Juist vanwege vogelfotografie heb ik de D200 naast mijn D70 aangeschaft. In het voorjaar wens ik nog een nieuw objectief aan te schaffen. Daar ik meestal vanuit een observatietentje fotografeer vanaf circa drie meter hoeft het niet zo'n superlange pijp te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie Bekijk bericht

(los van het enige verschil tussen de twee sensoren is dat de ene 2channel en de
                andere 4channel is, maar dat is enkel een readout verschil, cfr 3 vs 5 fps max)

mvg
                ik denk dat ik met een D80 bij die lichtomstandigheden meer last zou gehad hebben met de autofocus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Mooie en kwalitatief goede foto's Vantje. Met welk objectief heb je de vogel genomen. Juist vanwege vogelfotografie heb ik de D200 naast mijn D70 aangeschaft. In het voorjaar wens ik nog een nieuw objectief aan te schaffen. Daar ik meestal vanuit een observatietentje fotografeer vanaf circa drie meter hoeft het niet zo'n superlange pijp te zijn.
                  300/4 AFS - het vogeltje bleef welgeteld 1 minuut zitten. Een snelle en accurate AF was dus vereist.

Met de D80 had je wellicht dezelfde beelden kunnen maken. De D200 is wel solieder en waarschijnlijk beter geschikt waar stof en zand overheersen.
                  Ik heb mijn sensor 2x moeten reinigen in 3 weken tijd.
                  Bovendien is een D80 een stuk lichter waardoor bij gebruik van professionele (lees: zware) objectieven de camera minder goed in de hand ligt (de balans is eerder uit evenwicht, dit heb ik met mijn D70 indertijd ondervonden). Een batterijgrip bij de D80 zou ik dan ook aanbevelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    300/4 AFS - het vogeltje bleef welgeteld 1 minuut zitten. Een snelle en accurate AF was dus vereist.
                    Jij maakt mooie foto's maar voor iets zoals dat vogeltje,daar heb ik maar 10sec nodig om manueel scherp te stellen.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Jij maakt mooie foto's maar voor iets zoals dat vogeltje,daar heb ik maar 10sec nodig om manueel scherp te stellen.
                      Even verduidelijken:

1. Je rijdt met de wagen aan 25 km/uur op een grindweg;
                      2. Je ziet het vogeltje;
                      3. Je stopt de wagen zo dicht mogelijk;
                      4. Je pakt je camera;
                      5. Je mikt op de vogel en maakt het beeld;
                      6. Het beestje vliegt weg.

Alles in ongeveer 1 minuut (of een beetje meer). Een zeer snelle én nauwkeurige AF is bijgevolg gewenst.

Comment

[QUOTE=vantje;1177376]De D200 is duidelijk beter dan een D70 in de handen van een volleerd fotograaf. Al klinkt dit hautain; doch wie neen zegt is duidelijk nog niet klaar voor een D200.
                        Een testje als voorbeeld (200 mm op statief)

Een crop uit een 10 MP en een crop uit een 6 MP, dat kan je toch niet vergelijken op de zelfde grootte !!
                        www.sportactiefoto.nl

Comment

@Vantje: ik kan er 100 % mee leven!

mvg,

Roland

Comment

Dit was de vraag:

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                            Maak je kwalitatief VEEL betere foto's met de D200 dan met de D70 ?
                            Ik heb dat willen tonen met een voorbeeldje. En uiteraard moest het blijken dat 10 Mpix er beter uit komt dan een 6 Mpix. Anders heeft de stap naar een D200 weinig zin hé?

Comment

Ik was verleden week op een workshop bij Fotoclub Iris in Lede , workshop gehouden door Eric De Meyer , en daar was een lid van Fotoclub Iris die in de winter foto's was gaan nemen op het bevroren meer van St Moritz waar jaarlijks polowedstrijden op het ijs gehouden worden .
                              Die persoon had een Canon EOS-1D MARK II (16 miljoen pixels) en de foto's die ik daar van gezien heb waren van zo'n prachtige kwaliteit qua kleur en scherpte dat ik veel goesting had om om mijn heel boeltje van Nikon te verkopen en mij zo'n toestel aan te schaffen . Spijtig genoeg kost die body alleen al meer dan 3000 Euro
                              Ik wil daarmee zeggen dat ik met mijn Nikon D70 daar zo geen foto's kan nemen en dat de kwaliteit van het toestel toch een zeer grote rol speelt .

Comment

Zeg noliko, ...., vertel ons eens, ....., welke lenzen gebruik je ?
                                Misschien is het beter dat je je geld hangt aan nieuwe lenzen dan aan een nieuwe body ?
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X