Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na de D70 de D200 van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Na de D70 de D200 van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Zoals reeds gezegd VEEL BETERE FOTO'S neen, toch niet bij gewoon gebruik, wanneer je echter lange belichting gaat toepassen is het toestel wel stukken beter qua ruis, op dat gebied is de D200 zelfs beter dan een D2X (deze test is hier vroeger eens geplaatst door Frans Vandemaele)
    Anders is de D200 gewoon een toestel van een andere klasse dan de D70 , met meer mogelijkheden en een andere bouw. Metalen structuur, 10 pens aansluiting, snellere AF, betere dichtingen, 10,2 megapix, betere witballansmeting, meer instelmogelijkheden, groter lcd scherm enz.
    Maar wat van meer belang is, is het glas dat je gebruikt, een D200 met een kitlensje zal minder presteren dan een D70 met PRO glas.
    Totnutoe zijn er ook heel weinig meldingen over problemen met de D200, wat niet kon gezegd van de D70, probleem ccd's, en spiegels die bleven hangen, waren schering en inslag bij de eerse serie, zo heb ik mijn eerste NIEUWE D70 maar één dag kunnen gebruiken en de spiegel bleef reeds hangen
    Het is natuurlijk ook een toestel van een heel andere prijsklasse, maar wie een D200 en een D70 heeft, werkt veel liever met de D200.
    Als je maar 2000 foto's maakt per jaar, en de grootste afdrukken zijn maar 20 X 30 cm,en je hangt er geen speciale randapparatuur aan (zoals ontspannen via fotocellen enz.) dan heb je aan een D70 veel plezier.
    Wat hier ook reeds meermaals gezegd is, is dat je gewoon een fotografisch oog moet hebben, maar heb je dat niet, dan gaat deze hobby toch vanzelf over
    Ben je echter zelf tevreden met wat je maakt, trek je dan van al de rest niets aan, smaken verschillen immers En de beste stuurlui staan toch steeds aan wal, ook hier.
    Zo ken ik hier iemant op onze gemeente, die duizenden foto's maakt per jaar, deze man is bijna 80, is daar ganse dagen mee bezig, en komt bijna wekelijks om te vragen om zijn D70 eens terug in te stellen, omdat hij ergens per ongeluk op het verkeerde knoppeke heeft gedrukt , maar dat manneke amuseerd zich rot met zijn foto's, en verbruikt liters inkt met zijn printer, dan gaat hij met zijn afgedrukte foto's, fier als een gieter naar zijn in het rusthuis verblijvende vrienden waar hij bijvoorbeeld de dag voordien een foto van maakte, tussen ons gezegd gelijken veel van deze foto's op geen ballen, maar ze zijn een stuk van zijn leven, Wie heeft dan het recht om deze man te ontmoedigen
    Zo bedoel ik maar, probeer tevreden te zijn met wat je kan kopen, en maak er voor jezelf het beste van, er wordt ons reeds genoeg gezegd wat en hoe we iets moeten doen, zonder dat ook nog onze hobby door een ander moet gederigeerd worden.

Dit zijn nagels met koppen. HELEMAAL MEE EENS !!!

Groetjes,
    pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De D200 is duidelijk beter dan een D70 in de handen van een volleerd fotograaf. Al klinkt dit hautain; doch wie neen zegt is duidelijk nog niet klaar voor een D200.
      Een testje als voorbeeld (200 mm op statief)

(resized na opmerking mod)
      Last edited by Leopard; 13 november 2006, 17:51.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        De lens die ik gebruik voor mijn sportopnames is de Sigma 70/200 mmD , 1:2.8 DG HSM.
        Ik heb de indruk dat bij het scherpstellen van de autofocus bij mijn D70 , ge hoort dan het constant klikken naar het juiste scherpstelveld ,dat er tussen dat zoeken en het afdrukken een dood moment zit en dat het juist dat moment is dat de foto genomen wordt . Ik hoop dat ik het hier goed uitleg .
        Het is daarom ook dat ik dikwijls mijn autofocus uitschakel en manueel scherp stel op een punt waar dat ik de actie verwacht . Maar ge kunt dat niet altijd doen . Ga maar eens foto's nemen op een ijshockey wedstrijd . Daar zijn de acties zo onvoorspelbaar .
        Zou dat bij een D200 beter zijn ? Want ik zou mij overwegen een D 200 te kopen en met dezelfde problemen geconfronteerd worden als met de D70 .
        Ben er tevens van overtuigd dat toplenzen ook beter zullen presteren op een D200. Ik blijf tevreden over mijn D70, maar dat zou ook de reden zijn dat ik volgend jaar zou overstappen naar een D200. Ik zou imho meer moeten kunnen halen uit enkele van mijn lenzen.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De foto genomen met de D200 is scherper dan de foto genomen met de D 70 maar toch ook niet om over naar huis te schrijven .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            De foto genomen met de D200 is scherper dan de foto genomen met de D 70 maar toch ook niet om over naar huis te schrijven .
            Even een kleine toelichting voor je mijn beeld 'veroordeeld'; het betreft hier een een zeer serieuze 'crop' (ongeveer 1/10) van een groter beeld. Het totaalbeeld was een breed landschap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              De D200 is duidelijk beter dan een D70 in de handen van een volleerd fotograaf. Al klinkt dit hautain; doch wie neen zegt is duidelijk nog niet klaar voor een D200.
              Een testje als voorbeeld (200 mm op statief)
              De kwaliteit van het beeld van de D200 is beter dan dat van de D70, maar de kwaliteit van de foto is gelijk. Je hebt 66% meer pixels, dus wat had je anders verwacht?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                De kwaliteit van het beeld van de D200 is beter dan dat van de D70, maar de kwaliteit van de foto is gelijk. Je hebt 66% meer pixels, dus wat had je anders verwacht?
                Dat was toch de gestelde vraag van de eerste poster: heb je kwalitatief betere foto's? En ik die in al mijn naïeviteit dacht dat dat zo wel was, probeerde dit aan te tonen aan de hand van een voorbeeldje. Mij lijkt de beeldverwerking een stuk verbeterd, niet alleen inzake pixels maar ook inzake ruis.
                Ofwel is de D200 beter ofwel moet ik hier dringend een nieuwe bril kopen.

Comment

Om even te tonen wat een D200 kan (hopelijk is dit wel om over naar huis te schrijven):

[IMG][/IMG]
                  Last edited by Leopard; 13 november 2006, 17:40.

Comment

Of wie niet van vogetjes houdt (D200 + 70-200/2.8)

Last edited by Leopard; 13 november 2006, 17:41.

Comment

Zebrapaardje misschien met de D200? (D200 + 300/4)

Last edited by Leopard; 13 november 2006, 17:43. Reden: Foto te groot

Comment

Of zeeleeuwke misschien met de D200? (D200 + 70-200)

Last edited by Leopard; 13 november 2006, 17:48.

Comment

Misschien al eerder genoemd maar na recent te zijn overgestapt van de D70s naar de D200 vind ik dat vooral het bedieningsgemak bij de D200 veel beter is als bij de D70. Het is echter wel zo dat als ik niet een D70s had gehad, ik nooit de D200 had gekocht maar eerder de D80.

Comment

ik vind dat de D200 al bij al wel meevalt ivm ruis
                            volgende foto is gemaakt op ISO1600 niets bijgewerkt via paintshop ofzo
                            ook geen ruisverwijderingsprogramma ofzo
                            dus rechtstreeks uit de camera (wel resize voor het forum)

Comment

Prachtige beelden !!!

Comment

Vantje, ga rustig door met uw fotookes, schitterend, waarom posten NIKONIANS minder foto's dan Canon-believers, na een jaar alles vrij goed te volgen hier valt het mij op (en ben een beetje ontgoocheld want ben ook een Nikon-fan) dat de meeste mooie-foto-postings van Canon-bezitters komt.
                                Nikonians, i.p.v. te stoefen, laat eens iets zien...
                                Nogmaals, Vantje, ga zo door en laat meer zien, ontroerend mooi...
                                Nikon D600

Comment

Working...
                                X