Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 400D of Eos 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 400D of Eos 30D

Beste Michiel
    Als lens zou ik graag het volgende voorzien:
    ik zoek een lens voor op de body te zetten van een EOS 400D of 30D ze mag niet meer kosten dan 500€. Welke lens raden jullie mij aan? belangrijkste moet zijn dat ze enorm snel en zuiver scherp stelt. Groot zoombereik is van minder belang eigenlijk. Ben beginner in dit hobby dus elk antwoord van jullie is voor mij van groot belang (trek wel graag makro foto's). Zo'n 18-200 is dit ok voor te starten? En op wat moet ik dan specifiek letten, welk merk? Tamron, Sigma of toch de duurdere van Canon zelf ... of zien jullie een goede starterslens anders?

merci voor de hulp alvast
    Groeten Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht

Voordelen van de 400D tov 30D (volgens mij).
      - 10 mp (nu niet zo hard nodig.. maar altijd handig meegenomen)
      Ik heb nog nergens een goei vergelijk gezien dat de Canon 400D ( of eender welke 10MP) betere resultaten neerzet dan de zeer goede 8MP sensor van de 20D/30D....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
        4) Wat mij heel handig leek en ik hier nergens zie staan is het leesvenster bovenaan de camera.

Hangt ervan af hoe je hem gebruikt. Op statief vind ik het vreselijk dat die display bovenop staat.

Groetjes

Marc
        http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
          Hangt ervan af hoe je hem gebruikt. Op statief vind ik het vreselijk dat die display bovenop staat.

Groetjes

Marc
          voor mij is dat allezinds een van de redene geweest waarom ik hem kocht! (30d)
          1DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Ik vind het bedieningsgemak van de 30D (en nog een aantal andere zaken hier reeds aangehaald) een serieuze plus...
            En er word hier nog niet eens gesproken over de betere sluiter van de 30D Tot 100.000cliks
            Groeten Sensor

Comment

One nikonian's choice: 30D
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Als mijn 20D zou kapot gaan en ik vandaag een nieuwe moest kopen zou ik een 30D kopen omdat het prijsverschil verwaarloosbaar is in mijn ogen met de cashback die er nu is. Zonder die cashback zou ik toch meer twijfelen alhoewel het waarschijnlijk nog steeds de 30D zou worden.

Ik ben nu eenmaal de werking/layout van de 30D gewoon en ik vind deze verschrikkelijk goed.

Maar als je nu begint met het opbouwen van je systeem zou ik de 400D aanraden. Deze body is nergens zoveel minder dat als je nog moet ontdekken waar je interesses liggen en hoe je jouw systeem wilt opbowen dat de 30D het extra geld waard zou zijn.

De 400D is meer dan genoeg voor zorgeloos te starten en binnen enkele jaren koop je sowieso een andere body en tegen dan weet je wat je extra/anders zou willen.

Comment

Voor mij zonder twijfel de 30D.

Lees eens de overzichtelijke vergelijkingstabel (in het Duits) op de site :

traumflieger.de : interessante canon site

Vergelijking 400D 350D 30D

Groetjes,

alfoto

Comment

Ik zit ook te twijfelen tussen deze twee toestellen. Ben pas gestart met fotografie en zou van mijn analoog toestel willen overstappen naar digitaal.

Ik had gedacht om de Eos 400d te kopen. Maar.. weet er iemand of objectieven van mijn analoog toestel (Eos 50e) ook op de digitale zal passen

Alvast merci
                    Leli

Comment

Voor zover mij bekend is geen enkel probleem.
                      Het zijn de FD lenzen van de A1, AE1 enz die er niet op passen.
                      Deze FD lenzen zijn trouwens nog niet autofocus.

alfoto

Comment

bedankt alfoto voor de reactie.

Dan denk ik dat ik de 400d ga kopen. Lijkt me toch een goed toestel om te beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LELI Bekijk bericht
                          bedankt alfoto voor de reactie.

Dan denk ik dat ik de 400d ga kopen. Lijkt me toch een goed toestel om te beginnen.
                          Ik denk dat dat een goeie keuze is

Comment

Moest je het graag willen weten...Ik heb sinds enkele weken de Canon D 400 met kitlens efs 18-55 en ben daar niks over te vreden.Geen enkele foto is echt scherp.Elke foto moet door de psp om scherp te maken.Mijn Casio prul doet het beter.Indien het 400 D word neem dan de betere lens.
                            Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rocky Bekijk bericht
                              Moest je het graag willen weten...Ik heb sinds enkele weken de Canon D 400 met kitlens efs 18-55 en ben daar niks over te vreden.Geen enkele foto is echt scherp.Elke foto moet door de psp om scherp te maken.Mijn Casio prul doet het beter.Indien het 400 D word neem dan de betere lens.
                              Vergeet niet dat er een leerkurve is. Lees de stukken in de handleiding rond scherpstellen nog eens aandachtig door.

Standaard stelt het toestel scherp op het dichtste punt. Dus dat moet je misschien af en toe afzetten.

Zet de scherpstelling eens enkel op het middelste punt. En let er ook goed op als je een foto neemt.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                                Vergeet niet dat er een leerkurve is. Lees de stukken in de handleiding rond scherpstellen nog eens aandachtig door.

Standaard stelt het toestel scherp op het dichtste punt. Dus dat moet je misschien af en toe afzetten.

Zet de scherpstelling eens enkel op het middelste punt. En let er ook goed op als je een foto neemt.
                                Heb reeds al deze stappen ondernomen.Msch overdrijf ik een beetje maar toch, als ik foto's op het forum bekijk qua scherpte zijn die van mij maar half zo goed.Zelfs met mijn 55-200 is het net het zelfde.Of ben ik te veel eisend ?
                                Ik zal een nieuwe topic starten en 2 foto's plaatsen.1 zo uit het toestel en de andere bewerkt.Maar dat zal pas voor morgen zijn
                                Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Comment

Working...
                                X