Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 400D of Eos 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Eos 400D of Eos 30D

Beste liefhebbers, ik geraak er niet uit Kunnen jullie mij helpen aub. Ik twijfel tussen bovengemelde toesstellen en als ik de vele reviews lees zijn het beide goede toestellen. Enkel de Eos 400D zijn standaard lens zou wat minder zijn. Echter hier zou ik de optie nemen om ineens te investeren in een goede lens. Wat mij opvalt is dat er tussen deze beide toestellen toch een groot prijsverschil is. Kan mij iemand vertellen waarom de Eos 30D dan nog veel beter is dat de Eos 400D. Jullie zouden mij hier enorm een plezier mee doen want ik weet het niet meer. Zijn er onder jullie die vinden dat het niet nodig is om te investeren in de duurdere Eos 30D? Ik ben hier nieuw dus ik hoop dat ik met mijn vraag niet de zoveelste in de rij ben.
    Alvast bedankt om jullie hulp en technische raad.

groetjes

Björn
    Groeten Björn

Re: Canon Eos 400D of Eos 30D

zelf ook aan het denken over een 30D, maar tik eens 30D in op zoeken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat de 400D pas uit is, en de 30D al twee jaar oud is (een 30D is een 20D met wat aanpassingen), wordt het wat moeilijker om de juiste keuze te maken.
      Op sommige vlakken zal de nieuwe 400D iets beter zijn (meer pixels, sensorreiniging...), maar een 30D met "maar" 8 megapixels moet je daarom nog niet opzij schuiven.
      Een 30D is het semi-professioneel toestel, een 400D blijft een instapmodel. Daarom zal een 30D steviger gebouwd zijn (een 400D zal ook niet zo snel uit elkaar vallen), en kan je bepaalde functies veel sneller bereiken zonder steeds in de menu's te moeten duiken.

Voor een echte vergelijking zal je moeten wachten tot de voorstelling van de opvolger van de 30D (40D??), maar ondertussen krijg je op een 30D ook Cash-Back, waardoor de prijs vrij laag is in verhouding tot wat je krijgt.

Volgens sommige bronnen komt er begin volgend jaar een opvolger voor de 30D. Maar die opvolger zal dan wel duurder zijn dan wat je op dit ogenblik voor een 30D betaalt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Dat de 400D pas uit is, en de 30D al twee jaar oud is (een 30D is een 20D met wat aanpassingen), wordt het wat moeilijker om de juiste keuze te maken.
        De 30D is nieuw van maart dit jaar! Met inderdaad wat verbeteringen t.o.v. de 20D. Belangrijkste voordelen van de 30D zijn:
        5 fps ipv 3 bij de 400D
        spotmeting
        ISO tot 3200
        Groter en robuster

Groeten,
        Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonasti Bekijk bericht
          De 30D is nieuw van maart dit jaar! Met inderdaad wat verbeteringen t.o.v. de 20D. Belangrijkste voordelen van de 30D zijn:
          5 fps ipv 3 bij de 400D
          spotmeting
          ISO tot 3200
          Groter en robuster

Groeten,
          De belangrijkste voordelen zijn volgens mij
          - grotere zoeker (of misschien beter, minder klein)
          - twee instelwielen

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
            De belangrijkste voordelen zijn volgens mij
            - grotere zoeker (of misschien beter, minder klein)
            - twee instelwielen

sugar
            Dat zijn inderdaad 2 punten die het een stuk aangenamer maken. In bep. gevallen is die spotmetering en die zichtbare ISO waarde toch ook heel erg handig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
              Dat zijn inderdaad 2 punten die het een stuk aangenamer maken. In bep. gevallen is die spotmetering en die zichtbare ISO waarde toch ook heel erg handig.

Spotmetering is idd ook leuk meegenomen, maar ik ga er van uit dat niet iedereen dat gebruikt

Comment

...cx
                Last edited by BeBa; 6 mei 2007, 08:24.

Comment

Hoi Björn,

Ik had 2 maanden geleden dezelfde vraag als jij en ik kwam er maar niet meer uit wat ik moest, uiteindelijk heb ik ook de knoop moeten doorhakken en heb er geen moment spijt van gehad.
                  Over het internet kun je je beslissing niet nemen, het hangt veel af van je gevoel.

Ik heb voor mij de 400D gekocht voor verschillende redenen. Ten eerste omdat die kleiner van greep is dan de 30 D, wat dan voor mannen wel eens te onhandig zou kunnen zijn.

En ten tweede omdat die een reinigingsfunctie heeft. Naar het objectief heb ik toen niet echt gekeken, omdat ik nog maar pas beginnen ben met fotograferen en men dan nog niet echt goed weet welke richting men uit wil.
                  De reinigingsfunctie heb ik al goed kunnen gebruiken, ik heb al verschillende keren moeten wisselen van lens en had die funtie vergeten weer aan te zetten, met stof op de spiegel tot resultaat, na een paar keer te laten reinigen, was het opgelost.
                  Hij reinigt telkens als je de camera aanschakelt en uitschakelt.

Ten derde omdat mijn budget nogal beperkt was en ik toch een reflextoestel wou van Canon, omdat ik ook nog objectieven had van mijn vroegere analoge Canon.

Dus ik zou zeggen dat de 400D wel echt zijn geld waard is en men daar zelfs heel veel voor krijgt + dat die stukken goedkoper is dan de 30D.
                  Qua lens zou ik niet te ver gaan zoeken, de kitlens valt heel goed mee, ik heb er trouwens een van mijn betere foto's van getrokken in het topic landschappen ('herfstgevoel' is met de EF-S 18-55mm lens getrokken). En dit voor de prijs van 70 euro
                  Het is niet de camera die de foto's maakt, maar de fotograaf

Dit wou ik je effe laten weten, de keus is aan jou......

Grtz Rosita
                  Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa Bekijk bericht
                    Nee dat denk ik nu ook, mensen die weten in welke situatie je spotmeting dient te gebruiken werken net zo goed op de (M)anuele stand.
                    Huh? Dat is toch nog iets helemaal anders hoor.

Manuele belichting zonder spotmeting (en dus met matrixmetering) is wat mij betreft geen manuele belichting...

sugar

Comment

Mijn idee: als je na het zien van het prijsverschil en het vergelijken van de specs het verschil tussen de 400D en de 30D nog niet kan snappen, dan is het extra geld voor de 30D het niet waard. Het is een toestel voor de semi-pro (wat niet wil zeggen dat beginners het niet mogen kopen ) maar het lijkt me gewoon wat teveel voor je. Ga eerst eens een tijd oefenen met die 400D en ga dan weer eens overwegen of je een model hoger gaat. Ik zou wel alleen de body kopen, want met de kitlens daarmee doe je veel van de mooie dingen van de body teniet.
                      Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Als beginner doe je volgens mij beter met de 400D en wat meer geld in beter optiek. Maar het belangrijkste is dat je hem eerst eens probeert, om te voelen hoe hij in de hand ligt. Vele mensen vinden hem namelijk wat te klein.

Voordelen van de 400D tov 30D (volgens mij).
                        - 10 mp (nu niet zo hard nodig.. maar altijd handig meegenomen)
                        - klein & compact
                        - prijs
                        - sensorcleaning

Voordelen van de 30D tov 400D (volgens mij).
                        - 5fps (ipv 3fps)
                        - Groter, steviger, meer professionele look
                        - Zoeker is ietsjes groter
                        - Twee instelwieltjes
                        - Spotmetering

Nu, tenzij je onmiddelijk aan intense sportfotografie wil gaan doen waarbij je die 5fps echt nodig hebt, zou ik toch goed de 400D overwegen. Als beginner heb je ongetwijfeld geen nood aan de andere voordelen van de 30D. Maar dat is ook maar mijn mening.

Met éénzelfde budget zou ik de 400D kiezen en beter glas.

mvg,
                        Michiel
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

Comment

Ik vind het bedieningsgemak van de 30D (en nog een aantal andere zaken hier reeds aangehaald) een serieuze plus...

Comment

Hallo allemaal,
                            Bedankt alvast voor de goede steun in wat voor mij een moeilijke beslissing is Heb toch nog een paar vraagjes bij het lezen van jullie goede reacties.
                            1) Hoe gaat deze spotmeeting in zijn werk
                            2) Jullie spreken bij aankoop van een 30D van een cash-back? Is dit bij alle winkels? en zo ja hoeveel bedraagt deze cah-back.
                            3) Wat bedoelen jullie met "2" instelwielen voor de 30D?
                            4) Wat mij heel handig leek en ik hier nergens zie staan is het leesvenster bovenaan de camera. Ik gebruikte dit vroeger veel bij mijn analoge reflexcamera. Ik zie dit niet staan op de 400D. Dit is één van de grote redenen waarom ik voor de 30d zou gaan. Of bekijk ik het hier mis en kan je de info ook op het 2,5 inch display even gemakkelijk zien?
                            5) Als ik zou gaan voor de 400D ( zou ik enkel de body aankopen ) welke lens raden jullie mij aan? Is er een lens waarbij je; en makro en een mooie zoom bij hebt.

Alvast wederom bedankt voor jullie support

groetjes

Björn
                            Groeten Björn

Comment

CashBack is overal en is 150euro. Je krijgt dus 150euro terug van Canon, dat kan wel enkele weken in beslag nemen.

De 400D heeft inderdaad geen 2de lcd schermpje. Alles gebeurt op het 2,5" display. Als je natuurlijk analoog gewoon bent, zal je dat wel missen op een 400D. Maar ik heb nooit gewerkt met een analoog toestel, dus dat stoort me eigenlijk niet. Ik vind de bediening van de 400D best eenvoudig.

2de instelwieltje.. isja.. je hebt het wieltje bovenaan uw camera , aan uw wijsvinger.. en bij de 30D heb je er nog eentje naast het schermpje op de rug van de camera. Bij de 400D is er geen 2de wieltje.. maar een 5 knopjes in een kruis.

Om een lens aan te raden moet je toch wat meer informatie geven.
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Working...
                              X