Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking 10MP DSLRs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vergelijking 10MP DSLRs

Hoi allemaal,

Ik kwam via via deze link tegen. Het betreft een erg interessante vergelijking tussen de diverse 10MP bodies die beschikbaar (zullen) zijn. 't Is in 't Engels, maar dat zal wel geen probleem zijn?
    Page 1 - Common Features: Comparison of 10 megapixels digital SLR cameras: Sony Alpha A100, Pentax K10D, Nikon D80, Nikon D200, Canon Rebel XTi

Vooral qua features geeft dit een mooi overzicht. Beeldkwaliteit vergelijken kon niet, want nog niet alle bodies zijn in finale versie te koop (oa de K10D). Maar toch erg interessant voor potentiële kopers op zoek naar een 10MP DSLR en die er eentje denken aan te kopen rond de jaarwissel.

'k Hoop dat jullie er wat aan hebben...

mvg, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Re: Vergelijking 10MP DSLRs

Bedankt, ga dit eens bekijken.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Het lijkt op het eerste zicht een voor de hand liggende vergelijking, maar toch begrijp ik de zin ervan niet goed.
      Je gaat toch geen bepaalde DSLR kopen louter om de MP's

Sommige toestellen in de vergelijking spelen ook in een andere klasse (zeker de Nikon D200).

Het is als 5 auto's vergelijken louter en alleen op basis van de motor, zonder te kijken of het nu om een monovolume, een sedan of een coupé gaat , en dan spreken we nog niet over de prijs...

Als ik nu bv. zou moeten kiezen tussen een nieuwe EOS 400D en mijne 20D, zou de keuze rap gemaakt zijn.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Er staan trouwens een 4-tal fouten in over de D200, features die de D200 zgn niet zou hebben. 'k heb ze er reeds over gemaild, zal vanavond eens zien wat ze zeggen.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

't Is inderdaad geen perfecte vergelijking, maar vermits vele mensen die nieuw zijn in de markt toch naar die MPs gaan kijken heeft deze vgl zeker toegevoegde waarde, al was het maar omdat een duidelijke classificatie wordt gegeven. Ik vind de MP motivatie ook ongepast, maar de realiteit van de markt is helaas anders.

Dat van onnauwkeurigheden geldt overigens ook voor de K10D (de enige waarvan ik de specs door en door ken), die heeft wel een RGB histogram (en nog enkele details die ik me nu net ff niet voor de geest kan halen).

Maar ik vond de reviewer duidelijk zijn best doen alle bodies op gelijke voet te beoordelen. Geen fanboy of marktmeeloper in elk geval.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
          X