Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Eos 350D
    - Mijn grootste probleem (als beginner) is slechte foto's door slechte instellingen en compositie. M.a.w. : onervaren fotograaf.
    - Stof op sensor, spiegel, viewfinder (binnenin); zal wel aan mij liggen
    - Ook bij een dergelijk toestel hangt het resultaat meer af van het gebruikte glas dan van het toestel.

    Ik had overwogen om een upgrade te doen naar 40d of 50d, maar uiteindelijk lijkt het mij beter om eerst het fotograferen beter onder de knie te krijgen en langzaam aan betere lenzen te verzamelen.
    Canon 550D; TokTok, TamTam

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      zou er wel een tweede 30D bij willen hebben om eens te kunnen wisselen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door demacken Bekijk bericht
        Ik heb mijn nikon d90 nu al even, en hier de cons:
        - trage AF in Live view
        - film is vrij basic.

        voor de rest kan ik niet klagen, integendeel, suuper goeie camera!

        grtz
        heeft helemaal geen AF in lifeview video

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door vhsdown Bekijk bericht
          heeft helemaal geen AF in lifeview video
          Dat zegt hij ook niet:
          - trage AF in Live view
          "Live view" is helemaal niet hetzelfde als "lifeview video"
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Camera canon 5DII

            Nadelen geen enkele.

            Dat is geen onzin want de camera doet alles wat ik maar wil op het niveau dat ik ervan verwacht of beter. Maar natuurlijk mag alles en dan ook echt alles altijd beter worden dan het nu al is. Dat zal nooit veranderen.

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Mijn camera valt erg op, is duidelijk professioneel, waardoor men niet in de boekskes wil verschijnen, of juist wel.
              Vorige week kreeg ik nog een fotografeerverbod toen ik gewoon buiten stond te wachten op mijn echtgenoot die een openbaar gebouw bezocht waar een privéverkoop gaande was. Op zo momenten had ik graag uitgelegd dat het gebouw eerder ten dienste van mijn kunst staat, dan dat de commercie in de omgeving hun wetten zou mogen stellen.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Mijn camera een D3X met AF-S 200-400mm F/4.0 ED VR heeft geen enkel nadeel alleen wilt iedereen het ding van me afnemen, ik begreep al nie da ik er gratis een Browning bij kreeg.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  De video van mijn D90 is ver van perfect maar voor de rest ben ik er erg tevreden van.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Nikon d60 : te weinig scherpstelpunten voor mijn gevoel ja ik had t kunnen weten maarja volgende keer zal ik er op letten
                    Met vriendelijke groet Joost Gabriëls
                    Ik gebruik : nikon D60,18-50 mm vr nikkor lens, 50-200 mm vr nikkor lens,statief, soms mijn fujifilm s5700

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Pentax K20D:
                      -Automatische witbaland bij kunstlicht is knudde.
                      -Ik heb grote handen: batterygrip is geen luxe en die mocht zelfs iets meer 'body' hebben.
                      -De 100mm macro is veel te plastiekerig gemaakt ( wel bijzonder scherp )
                      -Zoeker geeft geen 100% van het beeld.
                      -Flitsen met de FZ540 vergt veel voorafgaand studiewerk, de menu's zijn niet echt vanzelfsprekend, ik heb de pest aan handleidingen lezen.
                      -Ingebouwde flitser is ontoereikend ( zoals alle ingebouwde flitsers, voor mij hoeven die dingen niet )
                      St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Het nadeel van mijn 5DmkII i dat het zo'n WAUW toestel is en ik mij opvreet omdat ik niet genoeg tijd heb om hem vast te houden

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Fujifilm FinePix REAL 3D W1
                          Nadeel:
                          • Veel te duur, max 300 euro waard.
                          • Vele ruis.
                          • 10 MPix is geen 10 MPix, blijkbaar de ruisonderdrukking zorgt voor artifacts die duidelijk het beeldkwaliteit en aantal pixels verminderen via interpolatie.
                          • 2D foto’s, ik zou een ander fototoestel nemen.
                          • Flares! Heel gevoelig ook van een fel voorwerp omdat de voorkant een vlak stuk glas is zonder zonnekap.
                          • Regelmatig fotografeer ik mijn duim. Je moet echt je vingers op de rand zetten anders is er wel een of ander vinger die in de weg staat.
                          • Geen zoeker, lastig bij fel zonlicht.
                          • Geen AA batterijen, eigen batterij maar wel uitneembaar
                          • Scherm is goed 3D maar na verloop van tijd wel vermoeiend.

                          Voordeel:
                          • Heel degelijk robuust camera.
                          • 3D foto’s is gewoon point and shoot.
                          • Bewegende 3D fotos zoals mensen of auto’s is gewoon op de knop drukken en is direct goed.
                          • Bediening zeer gemakkelijk.
                          • 3D film mogelijk in 640x480
                          • MPO is een eigen formaat maar het programma StereoMaker kan het omzetten naar elk formaat die je wil. De 3D foto’s zijn gewoon 2 jpegs naast elkaar. Je kan ze gewoon er uit halen.
                          • De achterkant is een echte 3D scherm zonder bril.
                          • De 3D avi kan omgezet worden in side by side en gewoon op Youtube geuploaded worden en eenmaal daar kan je elk mogelijk bril kleur en projectie kiezen.
                          • Het lijkt niet op een fototoestel, mensen in de buurt negeren het.

                          Ik ben er blij mee dat ik hem heb omdat ik nu een heel robuust camera heb die ik steeds bij heb en gewoon los in mijn zak kan laten steken zonder me zorgen te maken dat dat kapje van de lens beschadigt raakt. En heb direct 3D sfeer foto die eveneens 2 2D foto’s zijn en de mogelijkheid om 3D te filmen.
                          Ik zou iedereen gewoon aanraden om te wachten op versie 2

                          Voorbeelden van fotos die wel geresized zijn voor de web:


                          Youtube test van de Fujifilm camera:
                          Test of 3D movie recording using Fujifilm 3D W1 camera. Converted to side-by-side crosseyed by Stereo Movie Maker before uploading to YouTube and tagging wit...

                          (kijk uit naar de drop down list box die je kan kiezen welke 3D bril je gebruikt
                          Last edited by Olaf; 13 maart 2010, 17:49.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Ik gebruik al een kleine 2 jaar een D3 (bijna 150.000 clicks) en sinds een paar weken kan ik ook over de D3x beschikken. De D3 heeft volgens mij 2 nadeeltjes : nogal gevoelig voor stof op de sensor + (zeker in combinatie met een zoomlens) zéér zwaar (2,6 kg).
                            Voor de rest : niets dan lof !
                            Last edited by oracle; 19 maart 2010, 16:39.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Zit daar dan niet net als op de d3s een zelfreinigend meganisme op?
                              Ik weet dat dit bij de d3 ontbrak.
                              https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                @ wil53

                                Ik heb nog maar een paar duizend cliks met die D3x ; maar tot nu toe niets negatiefs kunnen ontdekken. Ik blijf "uitkijken", natuurlijk....

                                Comment

                                Working...
                                X