Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Hey Dennis

    D3, een standaard matglas waar ook MF objectieven goed op scherpgesteld kunnen worden.
    Graag ook in de kwaliteit (echt glas) ala F2,F3, F4, F5.
    Nu is er een alternatief matglas leverbaar via een andere fabrikant, heel kostbaar, dit is toch een gemiste kans van Nikon als systeemcamera.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
      D70.
      Je kunt inderdaad de ISO instelling niet zien in de zoeker.
      Wanneer de camera op automatisch staat , blijf hij zijn "voorkeur " ISO waarde aanhouden.zolang met de andere parameters de belichting correct kan geregeld worden. Dat vind ik fout, zeker met de ruis bij hogere ISO waarden. Bij "aut" zou de ISO bij voorkeur automatisch zo laag mogelijk moeten zijn.
      Wanneer gebruik je aut? Wanneer je een paar snelle foto's wilt nemen en geen tijd hebt om alles te controleren. Als de ISO dan toevallig op 1600 staat zijn de foto's onbruikbaar. Je vind de ISO instelling ook niet terug in de Exif , ze komen wel op het scherm als je de foto's bekijkt met de camera.
      Is ook zo bij D50, vind ik persoonlijk ook een nadeel...
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Wordt soms gek van alle mogelijkheden (D90)terwijl de autostand best wel lekker gaat.
        https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

        Comment


        • Canon EOS 400Dte) veel ruis op ISO 400 en hoger !

          Nu ik 3 jaar met de Canon EOS 400D fotografeer ken ik alle beperkingen van de camera en zit ik inmiddels aan het 'plafond' van zijn kunnen en kom ik op alle fronten te kort.Waar ik me steeds meer aan stoor is de ruis die de 400D al snel produceert,op ISO 400 is het al storend zichtbaar maar nog te corrigeren in photoshop.Op ISO 800/1600 is de hoeveelheid ruis echter belachelijk te noemen en zijn de foto's soms zelfs na tussenkomst van ps niet meer bruikbaar.Wat dat betreft is de 400D een echte ruisbak,opzich een fijne 'instap' camera maar de ruislevels zijn naar mijn mening eigenlijk niet acceptabel !!!
          Tomorrow is what you make of it.....
          MSP @ iStock

          Comment


          • Re: Canon EOS 400Dte) veel ruis op ISO 400 en hoger !

            Oorspronkelijk geplaatst door MSP Bekijk bericht
            Nu ik 3 jaar met de Canon EOS 400D fotografeer ken ik alle beperkingen van de camera en zit ik inmiddels aan het 'plafond' van zijn kunnen en kom ik op alle fronten te kort.Waar ik me steeds meer aan stoor is de ruis die de 400D al snel produceert,op ISO 400 is het al storend zichtbaar maar nog te corrigeren in photoshop.Op ISO 800/1600 is de hoeveelheid ruis echter belachelijk te noemen en zijn de foto's soms zelfs na tussenkomst van ps niet meer bruikbaar.Wat dat betreft is de 400D een echte ruisbak,opzich een fijne 'instap' camera maar de ruislevels zijn naar mijn mening eigenlijk niet acceptabel !!!
            Hmm... Ik heb die 2 jaren bijna alleen op ISO1600 gebruikt zonder een echt probleem.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Heb een DSLR, een D60 met 18-200, gekocht in juli vorig jaar, een groot verschil tov mijn vroegere Olympus Camedia 750UZ. Het kwaliteitsverschil is overduidelijk, de snelheid ook, maar toch betrap ik me erop dat ik tot nu toe enkel de auto-stand gebruikt heb. Beetje zonde, eigenlijk. Heb er al aan gedacht om de D60 te verkopen en in te ruilen voor een FZ28 of een P90. Maar toch kan ik mezelf er niet toe brengen om het te doen. Ik heb de D60 gekocht omdat ik dacht dat ik wat met fotografie wou gaan doen. Blijkt nu dat die interesse totaal verdwenen is. Enfin, de interesse is er nog wel ietwat, maar ben eigenlijk te "lui" om met de instellingen (P,A,S,M) te gaan spelen. Heb er nog de gelegenheid niet toe gehad wegens geen tijd. Kan enkel foto's nemen tijdens uitstapjes met het gezin, en dan heb je geen tijd om te zoeken naar de juiste lichtinval, instellingen, compositie, enz.
              Dit alles is geen negatief punt van het toestel zelf, gewoon dat een DSLR in de meeste gevallen en voor de meeste mensen overkill is. Heb dus geen klachten over het toestel, heb gewoon de verkeerde keuze gemaakt. Als ik het verkoop, verlies ik er teveel op. Dus bezint eer ge begint !
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Heb een DSLR, een D60 met 18-200, gekocht in juli vorig jaar, een groot verschil tov mijn vroegere Olympus Camedia 750UZ. Het kwaliteitsverschil is overduidelijk, de snelheid ook, maar toch betrap ik me erop dat ik tot nu toe enkel de auto-stand gebruikt heb. Beetje zonde, eigenlijk. Heb er al aan gedacht om de D60 te verkopen en in te ruilen voor een FZ28 of een P90. Maar toch kan ik mezelf er niet toe brengen om het te doen. Ik heb de D60 gekocht omdat ik dacht dat ik wat met fotografie wou gaan doen. Blijkt nu dat die interesse totaal verdwenen is. Enfin, de interesse is er nog wel ietwat, maar ben eigenlijk te "lui" om met de instellingen (P,A,S,M) te gaan spelen. Heb er nog de gelegenheid niet toe gehad wegens geen tijd. Kan enkel foto's nemen tijdens uitstapjes met het gezin, en dan heb je geen tijd om te zoeken naar de juiste lichtinval, instellingen, compositie, enz.
                Dit alles is geen negatief punt van het toestel zelf, gewoon dat een DSLR in de meeste gevallen en voor de meeste mensen overkill is. Heb dus geen klachten over het toestel, heb gewoon de verkeerde keuze gemaakt. Als ik het verkoop, verlies ik er teveel op. Dus bezint eer ge begint !
                Eigenlijk gaat het hier niet om een nadeel van je toestel maar een nadeel van jezelf.

                Ik heb nog nergens gelezen dat je met een DSLR verplicht bent om met de PASM instellingen te werken. Je mag gerust genieten van ge betere kwaliteit getrokken in Auto mode.
                Echter de stap van Auto naar P-mode is nihil. Schakel gewoon van Auto mode naar P-mode en de rest(op de flits na die niet meer automatisch uitfloept)is hetzelfde.
                Alleen nu kan je eens af een toe aan de sluitertijd of het diafragma, indien je dat wil, veranderen, wat je in de Auto stand niet kan.
                Feitelijk zouden ze gewoon de Auto van alle toestelen af moeten halen en de P-stand Auto moeten noemen.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Pentax K10D

                  Ruis bij 800 ISO
                  Dat is alles!

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                    Mijn Nikon D50 heeft ook een aantal minpunten:
                    ...
                    -Geen battery grip voor mijn camera van Nikon. Dit snap ik dus echt niet.
                    ...
                    DSLR).
                    Die bestaat wel. Ik heb die nog zien liggen in de winkel vorig jaar, kostte iets van een 130 euro als ik het mij goed herinner en was universeel met D80, D70(s) en D200.
                    Nikon D50 met verbrande pixels... (+ tamron 55 - 200)
                    Nikon D90 + Nikkor 18 - 55 + Nikkor 70 - 300 + Nikon SB 600 + Reflectiescherm + een schoon rugzakse waar mijn statief aan kan

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      ik vind het jammer dat mijn Canon Eos 300 D weinig custom instellingen kent
                      Het is tevens jammer dat er geen universele standaard voor menu's is in camera's
                      daarnaast is het jammer dat er af en toe stof en vuil in je dslr komt
                      ik heb Camera's ;) !

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ND50 Bekijk bericht
                        Die bestaat wel. Ik heb die nog zien liggen in de winkel vorig jaar, kostte iets van een 130 euro als ik het mij goed herinner en was universeel met D80, D70(s) en D200.
                        Dat laatste kan niet. De D80/D70 en vooral D200 zijn stukken groter dan de D50. Er bestaat géén officiële grip van Nikon voor de D50, wel zijn er te vinden van andere merken. D50 is er niet voor gemaakt, dus je hebt geen extra sluiterknop of draaiwiel... alleen extra batterij en extra plaats voor je vingers.


                        ON:

                        - geen ai-s lichtmeting op D80. Frustrerend als je ai-s lenzen hebt liggen...
                        - geen ISO waarde in zoeker

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          De bracketing op de A300 ( en andere alpha's) heeft maar een verschil van Ev -0.7 of -0.3.
                          Te weinig als je HDR's wil maken...
                          Dan maar 1 foto in RAW en daarop manueel de EV stops op doen..
                          Canon 5D2 en wat glas

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            [QUOTE=caleido;2254800]Dat laatste kan niet. De D80/D70 en vooral D200 zijn stukken groter dan de D50. Er bestaat géén officiële grip van Nikon voor de D50, wel zijn er te vinden van andere merken. D50 is er niet voor gemaakt, dus je hebt geen extra sluiterknop of draaiwiel... alleen extra batterij en extra plaats voor je vingers.

                            Dan zal ik mij vergist hebben. Ik herinner mij wel dat het van Hama was en het kostte vrij veel geld. Ik heb er op internet zien staan voor 50euro die ook pastten op een D50.

                            Maar ik heb daar geen nood aan, en als er toch geen extra ontspanknop op zit, vind ik het een beetje weggesmeten geld.
                            Nikon D50 met verbrande pixels... (+ tamron 55 - 200)
                            Nikon D90 + Nikkor 18 - 55 + Nikkor 70 - 300 + Nikon SB 600 + Reflectiescherm + een schoon rugzakse waar mijn statief aan kan

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Een nadeel van de D90 is volgens mij dat hij nu reeds bijna een jaar op de markt is en er nog bijna niets van de prijs is afgegaan. Ik wacht vol ongeduld tot hij zakt in prijs om dan mijn eerste DSLR te kopen.
                              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Hoi, ik ben sinds een paar weken trotse eigenaar van een EOS 450D. Maar ik heb een vraagje hieromtrent ;

                                Mijn AF puntje(onderste) is een beetje wazig (het onderste, geen nadeel op foto's) maar maak me een beetje zorgen, de verkoper zegt een weerspiegeling, de ander dat het signaal een beetje zwakjes is. In het donker is dit zeer goed te zien.

                                Greetz
                                Canon EOS 450D - EF-S 18-55mm iS - EF-S 55-250mm iS - polarisatie voorzet lens -Metz 48 extern flits - macro voorzetlens

                                Comment

                                Working...
                                X