Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    D300 : Knop om te wisselen tussen scherpstelmodus kan al eens accidentieel worden omgezet van 'S' naar 'C'...
    Erg hinderlijk bij het focus-en-herkadreren.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      D400 Canon

      -kleine body... of grote handen maar heb het er soms moeilijk mee maar eigenlijk ni zo erg

      -10sec zelfontspanner is te lang... geen 2de keus 2sec bv (of ik heb iets gemist )EDIT: 2sec wel mogelijk in persoonlijk menu als je spiegel opklappen aan zet


      -en zoals voor mij iemand al zei.. ik heb ook een haartje(of draadje zoals van een pull, heel duidelijk en nieuw gekocht maar niet te zien op de fotos ... haartje zit in lens niet op body

      -en ja waarom print knop en B&W functie toch nergens voor nodig
      -kitlens echt niet er bij nemen
      -flits is echt irritant, klapt te vaak uit in automatische programmas, en volgens mij gaat die zijn eigen er ooit is af katapulteren, maar heeft zijn doel natuurlijk
      Last edited by Kerel; 27 juni 2008, 03:29. Reden: correctie zie : EDIT

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Canon 40D ( heb hem nog niet zo lang):

        + zeer snel toestel
        + eenvoudig in instellingen

        - ruis in hoge iso valt een beetje tegen
        - batterijen behoorlijk vlug leeg
        www.rally-image.be - rallysport in en rond België

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
          D300 : Knop om te wisselen tussen scherpstelmodus kan al eens accidentieel worden omgezet van 'S' naar 'C'...
          Erg hinderlijk bij het focus-en-herkadreren.
          Dat valt nog mee maar hij kan ook accidentieel op 'M' komen te staan en als je dat te laat ontdekt ben je veel verder van straat.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            1Dmk3: eens je gewoon bent aan deze 1D AF-snelheid, de scherpte van de foto's, het gemak van de x1,3 cropsensor, de mogelijkheid voor limieten in te stellen op ISO, Diafragma, sluitertijd, enz... eens je dit alles gewoon bent, lijkt al de rest speelgoed.
            Lenzen presteren om één of andere reden echt wel stukken beter op deze 1D dan op 30D of zelfs 5D. Don't know why...?!

            5D: Fullframe is supertof, bij mooi weer echt fantastische plaatjeskwaliteit.
            (bij low light is mijn 1D dan toch nog net iets beter vind ik)
            Nadeel is ook wel dat hij maar lage foto's per seconde heeft.
            Maar dat is eerder een eigenschap dan een nadeel.
            4Gig CF-kaartjes zijn echt wel héél snel vol als je vb op een trouw met een 5D op stap gaat. Tevens is dit de eerste camera die ik zonder batterygrip heb, en deze vreet echt battery's.

            30D: ik vond dit een supertoestel compared to my 10D
            (20D +/- identiek op scherpje na), maar nu hunker ik echt naar een
            40D of beter omdat je zodanig gewoon komt aan het kunnen nemen van
            foto's op 800 ISO zonder ruis, ... en dat gaat op deze 30D net niet vind
            ik.
            Verder heb ik voor deze cropsensorcamera een 18-55 f2.8 IS die echt
            wel subliem is. Daarnaast is die x1,6 sensor echt wel handig voor
            longdistance-shooting.
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Nikon D40

              AF die het snel opgeeft als het moeilijk wordt
              neiging tot overbelichten (kan gecompenseerd worden, maar blijft toch onhandig)
              maar drie scherpstelpunten
              teveel instellingen achter menu's. Als men tijd genoeg heeft, geen probleem maar voor actiefoto's is dat soms te traag.
              Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                op een canon 40 D vond ik het display nogal vreemde kleuren weergeven.

                Maar dit is met de laatste firmware blijkbaar in orde gekomen.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  De spiegelklap van de Nikon D3.
                  Ik stond vorig weekeinde op ±1.5m van een struik, waar ik in een gaatje, een klein lief konijntje zag zitten. Direct een fototje genomen maar het bleef beperkt tot één foto. Door de klap ging het lopen.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Canon 350D : dat rubber dingetje van de kijker komt er stevast af bij mij, ben het weeral ergens kwijt
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Sony A350

                      Geen scherptedieptecontrole,,hele slechte lastige zaak....

                      Groet Rick

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Nikon D70:

                        Over heersend rood als je een foto hebt genomen (dit is wel optelossen dmv een curve naar je toestel te uploaden.
                        Alle overige punten zijn al op genoemd.

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Canon 40 D

                          Wie dat er op het idee is gekomen, om de schakelaar voor aan en af te zetten daar te plaatsen weet ik niet, maar hij staat daar wel zéér ongelukkig.

                          Snel even opzetten, vergeet het maar.

                          ( en neen, ik heb geen dikke vingers )

                          Groetjes,

                          Erik.
                          Go with the flow

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Zijn allebei verdomd goede cameras, maar:


                            40D:
                            - als je fotos wil deleten op de camera, wanneer je ze aan het bekijken bent, kan dat blijkbaar alleen nog 1 per 1. De optie "All", zoals die op alle oudere Canons bestaat, is verdwenen. Als je nu alle fotos wil deleten, moet je in het menu gaan zoeken.
                            - de knoppen onder het scherm, staan daar toch wel onhandig. Bovendien zijn ze te klein.


                            5D:
                            - de 5D had toch gerust een AF systeem mogen krijgen aangepast aan FF. Nu staan de de 9 focuspunten veel te centraal gegroepeerd. Maar ja, een 5D is dan ook een dikke 20D waar ze een FF sensor in geperst hebben, en voor de rest hebben ze er niks aan gedaan.
                            - CF performantie en USB overdrachtsnelheid zou toch even snel mogen als de 40D, die echt heel wat sneller is wat dat betreft


                            Voor allebei:
                            - AEB zou nu toch wel mogen uitgebreid worden naar -4..+4 EV, en 5 of 7 shots. De huidige -2..+2 in 3 shots is dikwijls onvoldoende.
                            - die idiote Print knop zou programmeerbaar moeten zijn met een andere functie


                            Soms vraag ik me af of diegenen die bij Canon de cameras ontwerpen, ze ook zelf gebruiken. Ik vrees van niet dus
                            Last edited by dleemans; 18 juli 2008, 00:35.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Soms vraag ik me af of diegenen die bij Canon de cameras ontwerpen, ze ook zelf gebruiken. Ik vrees van niet dus
                              Het is reeds meerder malen geopperd:
                              Nikon's zijn ontworpen door fotografen voor fotografen.
                              Canon's zijn ontworpen door ingenieurs voor fotografen.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                                Soms vraag ik me af of diegenen die bij Canon de cameras ontwerpen, ze ook zelf gebruiken. Ik vrees van niet dus
                                Ik denk het niet, nee.... anders verzin je het DOF preview knopje toch ook niet op de plek waar 'ie zit op de 40D
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X