Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoge belichting bij D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoge belichting bij D80

hey,

ik ben sinds heel kort in het bezit van een Nikon D80 en telkens ik een foto neem met een witte achtergrond, gelijk de buitenlucht, witte lamp,..verschijnt er op het schermpje van de foto het gebied dat wit of licht is een zwarte vlek, ik heb dit nooit op dezelfde plaats enkel, op de plaatsen waar ik dat fel licht heb, ook verschijnt er onder aan de foto de tekst hoge belichting dus veronderstel ik ik dat ik ofwel teveel of te weinig tegenlicht geef...maar geheel zeker ben ik niet, aangezien ik nog geen ervaren gebruiker ben van dit toestel...

wie kan mij hiermee helpen?

mvg
    davy

Re: hoge belichting bij D80

Dat is de functie "hoge lichten" die ingeschakeld is, en die aangeeft welke delen van de foto te fel belicht werden.

Je kan deze functie in- of uitschakelen met de 4-keuze-selectieknop (althans bij de D70 en de D50 is dat toch zo). Zie handleiding.

Deze functie is zeer nuttig, en staat bij mij zeer vaak ingeschakeld. Ook het histogram is een zeer nuttig gegeven. Kijk in je handleiding hoe je deze zaken kan gebruiken.

Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Working...
    X