Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stuk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stuk?

Hoi,

Voordat ik met met mijn camera (Minolta Dimage 7 Hi) naar de winkel trek, had ik graag even jullie mening...

Ik wou daarstraks foto's nemen en plots begonnen de kleuren van mijn schermpje door elkaar te lopen.... Alsof er een verfpot over leeg gegoten werd...

Als ik naar mijn reeds genomen foto's ging kijken, deed het scherm weer normaal.
    Zet ik hem in camera modus, lopen de kleuren weer door elkaar (en zet zich door op de foto's). Het probleem zit hem blijkbaar dus niet op de CF kaart, nog op het schermpje...

Is dit terminaal of valt dit nog te redden tegen een fatsoenlijke prijs?

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Alsvast bedankt!

groetjes,
    Kristien
    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

Re: stuk?

Dat zal de "beruchte" sensor van Sony zijn, die defect geraakt is.
    Die zou gratis vervangen moeten worden, zelfs als je toestel niet meer in garantie is.

Niet zo lang geleden was er hier ook een topic van iemand die hetzelfde heeft voorgehad, als je wat zoekt kan je dat wel terugvinden. Daar staat alle nodige informatie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dat zal de "beruchte" sensor van Sony zijn, die defect geraakt is.
      Die zou gratis vervangen moeten worden, zelfs als je toestel niet meer in garantie is.

Niet zo lang geleden was er hier ook een topic van iemand die hetzelfde heeft voorgehad, als je wat zoekt kan je dat wel terugvinden. Daar staat alle nodige informatie.
      Bedankt voor jouw reactie, ik ga gelijk eens op zoek naar dat topic!

Ik hoop maar dat het dat dan is!

groetjes,
      Kristien
      Olympus E500
      www.pnh.be

Comment

Hier is dat topic te vinden;
        Sinds gisteren verschijnt dit fraai's uit de Dimage 7hi : Helaas is dit geen PS experiment, maar naar mijn bescheiden mening een ccd die de geest gegeven heeft. Update van Firmware bracht geen soelaas. Kan dit iemand de "ccd kapot" theorie bevestigen en "wa kost da?" Zou ik hem wel nog laten
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Nogmaals bedankt voor de link Black B@ndit.

Ik heb ondertussen antwoord gekregen van de hersteller dat ik het toestel mag opsturen en dat het gratis zal gemaakt worden.

Zonder dit forum had ik waarschijnlijk mijn toestel op pensioen gestuurd!
          Het is leuk te weten dat men hier nog steeds even behulpzaam is al een paar jaar geleden, toen ik nog wel erg actief was hier!

groetjes,

Kristien
          Olympus E500
          www.pnh.be

Comment

Working...
          X