Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kogel is bijna door de kerk, enkel twijfel tussen D50 en D70s: buffergeheugen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kogel is bijna door de kerk, enkel twijfel tussen D50 en D70s: buffergeheugen

iedereen,

iedereen bedankt voor jullie hulp!
    ben bijna er volledig uit :

Wat ik van plan ben om aan te kopen :

body : Nikon D50
    objectieven :
    - kitlens 18-55 (om de breedhoek op te vangen, verkoop hem wel mocht blijken dat ik hem te weinig gebruik)
    - Tamron 28-75 2.8
    - Sigma 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO
    geheugen : 2x 2GB
    externe flits : Sigma EF-500 DG ST Nikon-D AF
    extra batterij : hahnel type
    statief : Velbon CX-640/F (met tas)

als beginner moet ik hiermee zeker uit de voeten kunnen.
    Maar op laatste moment is twijfel tussen D50 en D70s toegeslagen..
    Men vertelde mij dat buffer geheugen van D50 te klein is om degelijk in raw te kunnen schieten. in hoevere klopt dit?

ben ik aan bovenstaand lijstje nog iets vergeten?
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Re: kogel is bijna door de kerk, enkel twijfel tussen D50 en D70s: buffergeheugen

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
    Men vertelde mij dat buffer geheugen van D50 te klein is om degelijk in raw te kunnen schieten. in hoevere klopt dit?
    Bij de D50 kun je ongeveer 4 foto's in een burst maken en dan moet je ven wachten totdat het buffer weer, voor een gedeelte, leeg is. Bij de D70 is het meer, maar ik weet niet hoeveel meer.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: kogel is bijna door de kerk, enkel twijfel tussen D50 en D70s: buffergeheugen

ik zit constant raws te schieten... geen enkel probleem.
      'k Heb nog geen verschil gemerkt tussen het schieten van raws en jpegs.
      Nikonian

Comment

Ik neem al mijn foto's in raw formaat met mijn D50 en heb nog nooit hinder ondervonden met de snelheid van wegschrijven tot op heden.
        Groetjes
        Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Bij de D50 kun je ongeveer 4 foto's in een burst maken en dan moet je ven wachten totdat het buffer weer, voor een gedeelte, leeg is. Bij de D70 is het meer, maar ik weet niet hoeveel meer.
          Identiek, maar ik heb het subjectieve (?) gevoel dat de D70 iets sneller is in burst-mode
          Wanneer je meer dan 4 opnames wil maken hangt de wachttijd uiteraard ook af van de snelheid van je kaartje (maar vanaf Ultra II of vergelijkbaar merk je hier niet veel meer van)

Let op, het aantal zonder wachttijd vermindert tot 2 à 3 bij gebruik van bracketing
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
            Identiek, maar ik heb het subjectieve (?) gevoel dat de D70 iets sneller is in burst-mode
            Wanneer je meer dan 4 opnames wil maken hangt de wachttijd uiteraard ook af van de snelheid van je kaartje (maar vanaf Ultra II of vergelijkbaar merk je hier niet veel meer van)

Let op, het aantal zonder wachttijd vermindert tot 2 à 3 bij gebruik van bracketing
            bedoeling was om 1x ultra II te kopen aan 2GB en 1x transcend 150x 2GB
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

ben ik aan bovenstaand lijstje nog iets vergeten?
              Over het buffergeheugen kan ik niet veel zeggen, alhoewel m'n 10D me ook al frustratiemomenten heeft bezorgd op gebied van buffer- en wegschrijfsnelheid, maar over de handligging van de camera's die je noemt wel.

Ben een paar weken geleden (vóór ik m'n Canon 10D tweedehands kocht) een namiddagje toestellen gaan vergelijken.
              Wat Nikon betrof lag de D70 me echt veel beter in de hand dan de D50 en marginaal beter dan de D80. Dus my vote goes to D70s

(allez, of 30D omdat die bodies echt nog wel fijner in m'n rechterpoot liggen, gewicht stoort me echt niet... Laatst de 10D even in de handen van een frèle eigenares van een 350D gegeven, na een intitiële zucht "amai da's zwaar" en een half uurtje bezigen overwoog ze de aankoop van een 30D... Gewicht levert wat extra stabiliteit hé en spieren kan je trainen ;-))

sorry vr offtopic, maar d8 wel dat het relevant was...

en, btw, snellere geheugenkaarten maken de camera niet sneller hé... Aan welke snelheid kan een D50 schrijven???
              Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
                en, btw, snellere geheugenkaarten maken de camera niet sneller hé... Aan welke snelheid kan een D50 schrijven???
                Wat ik dus tracht te zeggen anderzijds zijn 'oudere' of 'gewone' kaartjes wél trager, evenals Microdrives (waarvan ik er nog steeds 2 gebruik)

En de D70 (s) voelt idd beter aan...
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Hi

Als ik jou was zou ik zeker gaan voor de D70s met zen kitlensje 18-70
                  En zou de statief vervangen voor de Bilora Professional Combi II 1122

http://www.topfoto.de/index.php?artnum=BILSTAT1122

Zeer stevig statief voor nog geen 70 € bij topfoto.de, Mijn gedacht veel beter dan die velbon, snelkoppeling met 2 plaatjes
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                    Hi

Als ik jou was zou ik zeker gaan voor de D70s met zen kitlensje 18-70
                    En zou de statief vervangen voor de Bilora Professional Combi II 1122

http://www.topfoto.de/index.php?artnum=BILSTAT1122

Zeer stevig statief voor nog geen 70 € bij topfoto.de, Mijn gedacht veel beter dan die velbon, snelkoppeling met 2 plaatjes
                    ga dit statief eens in belgie zoeken..

Comment

Misschien best beginnen met een 50mm F1.8 en dan ontdekken welk bereik en lichtsterke best aansluiten bij jouw stijl van fotografie. Die andere lenzen en accessoires lopen niet weg en kan je binnen enkele dagen, weken of maanden nog steeds kopen.

Gewoon mijn idee..
                      Vergeet ook niet te fotograferen

Michiel
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

Comment

Mijn advies ====} Ik denk ook een heel goed advies

Laat de kit 18-55 én de tamron vervallen.

Koop de D80 met de 18-70.
                        Krijg je zéér zeker geen spijt van.

Hier staat nog een 18-70 te koop
                        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=134723

Gr kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

denk dat voor een beginnende fotograaf een D80 wat overkill is + een prijsverschil van bijna 500€ is ook niet niks. Je gaat zeker geen betere foto’s trekken met een D80, je kunt mijn inziens die 500€ beter aan glas uitgeven.
                          I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

ga dit statief eens in belgie zoeken..
                            Kan tegen een lage prijs naar huis gestuurd worden daar maken ze geen probleem van, je kan gerust met Otto bellen spreekt aardig nederlands
                            Mvg,
                            SW
                            BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghost-be Bekijk bericht
                              denk dat voor een beginnende fotograaf een D80 wat overkill is + een prijsverschil van bijna 500€ is ook niet niks.
                              D80 is zeker geen overkill.

Ik moet zeggen dat jij wel weet waar je over praat wat betrefd het prijsverschil

120 euro verschil
                              http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=9

Gr kees
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                              X