Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 30d

Voila, gisteren naar topfoto gereden al men nieuwe materiaal gekocht.

Eerste ervaringen:

Amaaaai het is dus wel een pak zwaarder als men minoltake maar ja die 24-70 is wel een canon van een lens.

Ik heb ook de handstrap gekocht maar die vind ik uiteindelijk niet zo handig omdat ik ook veel verticaal fotos neem dus ik ga vandaag de riem er ook bij aanhangen.

De 580 is veeeeel lichter als de minolta en is 100x beter afgewerkt ook de bounce schuift heel zachtjes over de flits tegenover bij men 5600 dat dit echt vringen was.

Kwa resultaten, wat ik meteen opmerk is het immense verschil dat je hebt op je lcd scherm alle fotos zien er gewoon absoluut fantastisch uit op het lcd scherm maar schijn zal wel bedriegen denkik ik ga straks de reeks van gisteren avond op de pc zetten en eens checken.

Wat me ook lijkt is dat de canon met de lens en de 580 veel minder licht nodig heeft vroegere gebruikte ik op de "harde concerten" om beweging en sfeer weer te geven volgende setup : sluiter: 0"3, f: 4 en iso 400 of hoger en dan flashen maar. Als ik dit doe met de canon heb ik zwaar platgeflitste fotos. Bij de canon moet ik zoeizo naar iso 100 gaan en dan men diafragma serieus toedraaien naar f8 ofzo.

De eerste ervaringen zijn alvast zeeeeer positief maar het is toch effe wennen Ik benieuwd naar de fotos seffes
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Re: 30d

proficiat
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Normaal is een mens niet zo blij met de overgang, maar met deze ruil kan je met een gerust hart overstappen. Proficiat met je nieuwe materiaal, als je de camera goed kent zal hij beslist niet tegenvallen. Als jij je fotos gaat uitzomen naar je scherm grote van je toestel zijn ze nog scherper als op je toestel.
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
        Normaal is een mens niet zo blij met de overgang, maar met deze ruil kan je met een gerust hart overstappen. Proficiat met je nieuwe materiaal, als je de camera goed kent zal hij beslist niet tegenvallen. Als jij je fotos gaat uitzomen naar je scherm grote van je toestel zijn ze nog scherper als op je toestel.
        Inderdaad wtf jong ik heb hier net een foto van een lensdop genomen zo met canon ultrasonic op, die scherpte is gewoon nie normaal elk stof korreltje zie je gewoon liggen en ken het toestel nog niet eens goed. Ik had van op afstand een bloempot gefotografeerd met een bloemetje in van ongeveer een 5cm groot en alles is gewoon scherp ook het centrum van het bloemetje. Ben echt onder de indruk had nooit gedacht dat dit zo een verschil zou zijn.
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
          ............ben echt onder de indruk had nooit gedacht dat dit zo een verschil zou zijn.
          ..........wat had je dan gedacht, het is toch ne Canon.
          Veel plezier ermee.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Inderdaad wtf jong ik heb hier net een foto van een lensdop genomen zo met canon ultrasonic op, die scherpte is gewoon nie normaal elk stof korreltje zie je gewoon liggen en ken het toestel nog niet eens goed. Ik had van op afstand een bloempot gefotografeerd met een bloemetje in van ongeveer een 5cm groot en alles is gewoon scherp ook het centrum van het bloemetje. Ben echt onder de indruk had nooit gedacht dat dit zo een verschil zou zijn.
            Jan, wat vergelijk je nu??? een goedkoop tamron lensje tegen een zwaar professioneel stuk L glas? waarschijnlijk een van de beste Canon lenzen. ik HOOP dat het beter is , de lens is 3x zo duur (of was het nog meer?)
            In ieder geval, veel plezier met je toffe aanwinst.

Comment

Mja das zeker waar Rudy maar toch het blijft verschieten

Comment

Jan, veel plezier met je nieuwe camera en lens. Heb zelf ook de Canon lens en deze is inderdaad schitterend.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Ik ben tevreden dat de overgang vlot verloopt voor u.

Meestal hoor je hier alleen negatieve kritiek over Canon... maar daarvoor moet je eerst 6 maand Canonian zijn.

Je kan perfect flitsfotos maken op ISO 400 en f4 met een Canon.

Maar het flitssysteem van Canon is het meest ingewikkelde deel (= negatieve kritiek ) van het ganse systeem en vraagt de nodige tijd.

Zelf ben ik recent overgestapt op volledig manueel flitsen (zoals in de goede oude tijd).
                  Dit vraagt heel veel aandacht tijdens het fotograferen maar levert wel goede resultaten.

Jan.

Comment

Veel plezier met je nieuwe camera.

En je gaat nog regelmatig verschieten wees gerust en dat zal meer in positieve zin dan negatieve zijn.

Het canon flash systeem werkt wel degelijk anders. Een goeie site om wat info daarover op te doen kan is de volgende http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Kijk vooral naar het verschil in werking tussen de modes. Dat is mijn inziens waar de meeste mee vastlopen. Elke mode heeft verschillende doelstellingen en het is beter dat je die kent. Nu ja voor veel flashtips moet je niet bij mij zijn. Ik verkies bij verre te werken zonder flash.

Comment

Veel plezier met je nieuwe camera. Canon 30d is een zeer goede camera.
                      www.photopower.be

Comment

Ja dat flitsen ga ik zeker nog wat onder de knie moeten krijgen maar niks dan lof over het geheel hoor. Alleen dat de zonnekap van 24-70 L nogal rap krasjes krijgt lijkt me zo. Oja en welke filter raden jullie aan voor deze lens, ik wil op safe spelen :d

Thanks voor de reacties!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Jan, wat vergelijk je nu??? een goedkoop tamron lensje tegen een zwaar professioneel stuk L glas? waarschijnlijk een van de beste Canon lenzen. ik HOOP dat het beter is , de lens is 3x zo duur (of was het nog meer?)
                          In ieder geval, veel plezier met je toffe aanwinst.
                          Doe daar nog maar een maalke bij

Comment

Ja dat flitsen ga ik zeker nog wat onder de knie moeten krijgen maar niks dan lof over het geheel hoor. Alleen dat de zonnekap van 24-70 L nogal rap krasjes krijgt lijkt me zo. Oja en welke filter raden jullie aan voor deze lens, ik wil op safe spelen :d

Thanks voor de reacties!
                            UV-filter om het lensglas te beschermen.
                            www.photopower.be

Comment

welke filter raden jullie aan voor deze lens
                              Een gewone 77 mm UV filter.

Ik gebruik de zonnekap niet, tenzij als het resultaat met zekerheid 100 % moet zijn. Dus bijna nooit.

Jan.

Comment

Working...
                              X