Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oost-Vlaanderen, Eeklo...beginneling maar best tevreden over mijn e-500 die me trouwens werd aanbevolen door een vriendin in de States, het toestel schijnt er zeer hoog aangeschreven te zijn !
Aan alle olympus gebruikers, moest er genoeg intresse zijn zou ik kunnen zorgen dat er is een olympus dag komt met uitleg over het systeem en waar verschillende lenzen en flitsen kunnen worden getest en gebruikt er zou ook een beetje uitleg kunnen worden gegeven over de verwerkings software van olympus.
De locatie waar dit zou plaats vinden is in een studio in west-vlaanderen
De datum kan worden bekeken waneer er genoeg volk kan komen
let wel dit zou enkel kunnen door gaan als er genoeg intresse is.
Sinds korte tijd ook bezitter van de E-500 met de 18-180mm Zuiko lens.
Als leek in het vak heb ik de handleiding al menigmaal doorworsteld om de mogelijkheden van het toestel onder de knie te krijgen.
Toch heb ik nog een probleem en dit bij het nemen van actiefoto's (sport) in een sporthalle. Ik plaatste het toestel op 'sport' en al de rest (ISO, WB,...) automatisch. Gevolg is dat de sluitertijd veel te groot wordt berekend (zelfs in een goed verlichte zaal) met alle gevolgen vandien. Ik had verwacht dat door het toestel op 'sport' te plaatsen de sluitertijd klein zou blijven maar dat het diafragma automatisch groter zou worden alsook de ISO bvb...?
Hoe meer ik inzoom hoe donkerder de foto's ook zijn (te maken met grote lens ?).
Wat ik vervolgens geprobeerd heb is Toestel op 'S', korte sluitertijd instellen en ISO op 640 of 800 maar dan krijg ik al te veel ruis en onscherpe foto's...
Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn toestel moet instellen in deze omstandigheden ?
Merci op voorhand
Behalve dat, geen problemen en zeer tevreden,
een gebruiker uit Kortrijk en ook geïnteresseerd in de Olympus-avond
Comment