Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met canon 1d met raw opnames

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met canon 1d met raw opnames

Heb een vraag,
    Als ik fotografeer met de canon 1d op raw instelling hoe is het dan mogelijk als ik de foto´s download op mijn PC dat de foto´s als Tiff gedownload worden.
    Volgens de gegevens van de camera moet de foto 2496x1662 (4,8 MB)zijn.
    mijn foto is 288x192 (4,3 MB).
    Als ik de foto gegevens lees in de Exifreader is het een Raw foto.
    open ik C1 of PS cs2 dan wordt Tiff aangegeven.
    wat is hier fout?
    Op een tweede Pc hetzelfde en met een Canon 10D wordt erwel Raw aangegeven, dus ik denk dat het in de camera instelling zit maar welke.

Beko..
    Canon 1D mkI / Canon 1D mkIII / Canon 16-35mm 2.8L II / Canon 70-200 2.8L IS USM II / Canon Extender II 1.4x / Speedlite 580 EX II./Manfrotto Carbon Bipoot.

Re: probleem met canon 1d met raw opnames

Eventueel is dit het antwoord :

It's interesting to note that Canon have stuck to the Kodak convention of giving their RAW files a TIF file extension (not the CRW extension used on the D30).
    van http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1d/page15.asp

Met andere woorden:
    In de goede oude tijd werd niet de huidige .crw of .cr2 maar wel de verwarrende .tif voor Canon raw gebruikt.

Oorspronkelijk geplaatst door beko Bekijk bericht
    mijn foto is 288x192
    Ik veronderstel dat dit de afmetingen zijn van de jpg preview in de raw file.

Je kan altijd even testen met Canon dpp.

Jan.
    Last edited by Jan_10D; 30 oktober 2006, 22:08.

Comment

Bedankt voor de reactie Jan,
      Mijn ervaring is de Canon 10D en deze schrijft bij downloaden naar de PC een CRW bestand plus een HTM bestand.
      Bij de 1D krijg ik alleen een TIFF bestand en dat bevreemde mij.
      Maar zoals ik nu lees heb je gelijk.
      het enige wat mij bevreemd dat ik alleen in RAW fotografeer en dan toch zo´n klein beeld bestand binnen krijg (288x192).
      Canon 1D mkI / Canon 1D mkIII / Canon 16-35mm 2.8L II / Canon 70-200 2.8L IS USM II / Canon Extender II 1.4x / Speedlite 580 EX II./Manfrotto Carbon Bipoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beko Bekijk bericht
        het enige wat mij bevreemd dat ik alleen in RAW fotografeer en dan toch zo´n klein beeld bestand binnen krijg (288x192).
        Met een bestand van 4,3 MB zal je foto wel iets groter zijn dan 288x192.
        Elke raw file bevat een kleine jpg file, die nodig is om een preview op het lcd te tonen.
        Als de software geen raw herkent dan wordt eventueel deze jpg wel herkend.

Jan.

Comment

bedankt voor de informatie

Comment

Kheb dezelfde en had hetzelfde voor.
            Als je het met Photoshop CS2 opent, geeft hij normaal gewoon
            het raw-conversie scherm.
            == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Working...
            X