Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 - eos 350 beginner (leek) koopje? GEKOCHTTTTT

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50 - eos 350 beginner (leek) koopje? GEKOCHTTTTT

Hallo
    Ik zal me een nieuwe kodak aanschaffe.
    Ik heb nu een Canon Powershot G3 en ben zeer content van dat bakske, maar
    aangezien ik veel naar de rally's trek en daarbij redelijk ver van de proeven moet staan dringt het me op om over te schakelen naar een kodak met groter zoom bereik.

Vanmorgen ben ik dus mediamarkt gaan bezoeken en daar staat de Nikon D50 aan 514 euro. Daarbij krijg je een lens 18-55 dacht ik.
    Vond het een zeer goeie prijs voor die kodak.

Nu ik ben redelijk leek in al die afstanden.

Kan er iemand eens wat extra uitleg geven wat 18/55 , 55/200 en 70/300 lenzen allemaal precies inhouden.
    Ik dacht dat het iets te maken had met extra zoom bv 200/55 is ongeveer 4 * extra zoom.
    Maar vanaf welke afstanden dat zijn geen flauw idee ??

Is dit een zeer goede prijs voor de Nikon D50, die 514 euro.
    Of is het beter om een eos 350 of 400 te kopen.
    Die hebben een betere frames per seconde, namelijk 2,5 voor nikon en 3 voor de canon.
    Ik vermoed dat dit ongveer 3 foto's zijn per seconde???

Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven en extra uitleg.

Alvast bedankt
    Last edited by jurgendup; 31 oktober 2006, 21:56.

Re: Nikon D50 - eos 350 beginner (leek) koopje? Advies?

Hoi,

Er is niet erg veel verschil tussen een Canon eos350 en de Nikon D5O beiden zijn erg aan elkaar gewaagd. Probeer ze eens in de winkel te testen. Kijk welke je best in de hand ligt en dergelijke. Als je hier eens de fora zal afschuimen zal je zien dat met beide toestellen reeds prachtige opnames gemaakt zijn.