Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel zou ik nemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk toestel zou ik nemen?

momenteel ben ik in het bezit van een fujifilm S5600, maar het ontbreken van een focus en zoomring op de lens begint me te hard te storen. Om deze reden zou ik graag een nieuw toestel willen. Er zou wel rekening gehouden moeten worden met het feit dat ik al over enkele XD kaartjes beschik, waardoor fujifilm mijn voorkeur krijgt (de S9500 kreeg die voorkeur zowiezo al vanwege zijn goede macro functie), de s6500 lijkt me ook wel een goed toestel, en de FZ50 ook (hoewel ik daar dan ook weer nieuw geheugen zou moeten voor kopen en die naar het schijnt veel ruis geeft).
    Ik heb ook even gedacht aan de pentax K100D, maar dan zou ik bv. nog een macrolens moeten kopen en zo, en dan zou ik uiteindelijk toch te veel geld kwijt zijn.
    Ik zou het liefst onder de 500€ houden (ben maar een arm studentje)
    welk toestel van die prijsklasse krijgt jullie voorkeur en waarom?
    ps. Als iemand iets 2dehands heeft liggen mag het hier ook altijd even vermelden

ps: ik heb ook gezien dat bij de S6500 de maximale F-waarde 4,9 is terwijl mijn S5600 (net zoals de S9500) een maximale F-waarde heeft van 8 (dit kan mischien wel wat verschil uitmaken bij fotograferen van landschappen e.d.) graag ook hierover even jullie mening.

groetjes van joris
    Last edited by Joris818; 28 oktober 2006, 20:56.

Re: welk toestel zou ik nemen?

je kunt altijd ook een adaptor kopen voor uw Xd kaartjes te gebruiken voor toestellen die CF kaarten hebben
    als je tevreden bent over je Fuji dan zou ik gaan voor de S9500
    die is online te verkrijgen voor minder dan 500e dacht ik
    deze komt vrij goed naar voor kwestie ruis en zeker kwestie kleuren
    ik heb de voorloper gehad de s7000
    ik was heel tevreden over dat toestel maar om extreme actiefoto's te maken kwam die wat te kort

Comment

Gewoon de XD kaartjes met je toestel mee verkopen, je even goed in de materie verdiepen en een niet misbruikte NIKON D50 proberen te bemachtigen (Moet lukken niet ver boven de 300 euro). Dan kun je daar voor 40 euro 2Gb CF in zetten en voor een paar honderd euro kun je aardig wat glas scoren, zeker als student ;-)
      Stuur me maar een pm als je daar advies in wilt.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Wat je ook kunt doen is de pentax ist DL aanschaffen. die krijg je nu op veel plaatsen onder de €500,-
        De kaartjes verkoop je met je toestel, daar zijn veel mensen blij mee.
        Ik heb hem zelf ook en ben er uiterst tevreden. Bovendien kun je via ebay en marktplaats heel veel mooi en goedkope lenzen kopen.
        Kun je tzt altijd nog een nieuwere pentax kopen als deze op is, maar dan heb je wel al een arsenaal aan lenzen.
        Je kunt namelijk ook het heel oude glaswerk perfect gebruiken.
        En daar zitten lenzen tussen waar de moderne lens niet aan kan tippen.
        Marlies
        Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prieckaerts Bekijk bericht
          Wat je ook kunt doen is de pentax ist DL aanschaffen. die krijg je nu op veel plaatsen onder de €500,-
          De kaartjes verkoop je met je toestel, daar zijn veel mensen blij mee.
          Ik heb hem zelf ook en ben er uiterst tevreden. Bovendien kun je via ebay en marktplaats heel veel mooi en goedkope lenzen kopen.
          Kun je tzt altijd nog een nieuwere pentax kopen als deze op is, maar dan heb je wel al een arsenaal aan lenzen.
          Je kunt namelijk ook het heel oude glaswerk perfect gebruiken.
          En daar zitten lenzen tussen waar de moderne lens niet aan kan tippen.
          Marlies
          Het is de pentax ist DL geworden, heel erg bedankt voor de goede posts, nu wordt het dus uitkijken naar goede (betaalbare) lenzen

groetjes van een pentax gebruiker

Comment

van harte met de aanwinst hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
            X