Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ricoh

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ricoh

Iemand ervaring met dit toestel die de een TIPA prijs gekregen heeft?

zie:

Lijkt me op eerste zicht een supertoestel

Of is de Ricoh Caplio R5 ondertussen beter?

Ik weet wel dat Fujifilm F30 een aanrader is (ook andere merken), maar de Ricoh komt hier op BD niet of weinig aan bod, vandaar m'n vraag ...

Re: Ricoh

Ricoh GR is prachttoestel,vooral de kit met extra groothoek(21mm) is een aanrader, maar wel spijtig de invoerder in Belgie is niet erg aktief,wacht reeds meer dan 2 weken op info(de juiste).mail me anders
    rodan.degroote@telenet.be
    groeten Daniel

Comment

Heb wel al veel slechte evaluaties gelezen, vooral bij opnames in minder belichte omstandigheden...

Iemand ervaring mee?

Comment

De GR munt vooral uit op gebied van handling: komt nog het dichtst id buurt van een DSLR (oa 2 draaiwielen, sneller reactietijd). Ook de bouw van het toestel is allerminst minderwaardig. Daarbij komt dan de lichtsterke groothoek prime en de mgl in zw\w te werken....

Ricoh GR is waarschijnlijk niet het beste wat je kan kopen als veel op hoge iso schiet alhoewel dit ook veel te maken heeft met de gebruikte instellingen , meerbepaald saturatie en contrast.

Conclusie: ik zou hem niet aanraden als doordeweekse familie p&s. Wel een prima back-up voor iemand die een DSLR gewend is en bijgevolg bereid is wat te "werken" (tijdens en na) het fotograferen...

Comment

Kunt u mij de verdeler van ricoh in belgie doormailen?
          Ik wens een ricoh caplio R5 te kopen maar vind nergens een goede prijs. thx
          azery1@hotmail.com
          hoe noemt mijn kleinkind? Jonas

Comment

Ik zoek een Caplio R2. Wie verkoopt die mij 2de hands of weet er een te vinden ?

Ik heb er nog 3 batterijen voor die ik wil gebruiken, en het ding was fantastisch....

Mail naar jld @ telenet.be (zonder de spaties ;-)
            Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

Working...
            X