Vandaag was Nikon "Pro" dag bij MetroFoto.
Als Pro kon je er o.a. je sensor laten kuisen voor €50. Je kreeg dan wel voor dat bedrag een voucher, die je binnen 6 maanden kon verzilveren bij de aankoop van een Nikon item in deze winkel.
Uit pure interesse ging ik eens kijken hoe het nu écht bij de "Pro's" ( ) gedaan wordt...
Vanzelfsprekend had ik mijn camera's niet mee en keek ik met interesse uit naar een demo op het apparaat van een zgn. "Pro"(?)-dame...
Mijn verbazing was niet te beschrijven !!! ...
Een bijzonder vriendelijke ex-De Beuckelaer jongen van Procirep vertelde hoe je de spiegel moest opklappen enz. (wat ik natuurlijk allang wist), maar ik was vooral geïnteresseerd in de eigenlijke cleaning van de sensor.
Hij haalde dan een spuitbus met perslucht te boven (merk? "wschl. niet te koop in BE" zei hij... ). Spoot eerst even op zijn hand, nadien rechtstreeks op de sensor. Voilà, nu effekes testen. Nam foto van wit tafelblad en beoordeelde de foto op het display-tje van de camera!!!
"Ja, normaal doe ik het wel op een beeldscherm, maar ik heb dat hier niet, dus..." en ... "Voilà, 't is in orde"...
Of de "Pro"(?)-eigenares van de camera écht overtuigd was weet ik niet, maar ik, als niet-pro, alleszins helemààl niet....
Zij haalde nog zo'n duur nagelnieuw "stofzuig nat/droog systeem" uit haar tas en zei dat ze het nog niet had durven te gebruiken...
Toen ik - uitlokkend - over de "Scotch Magic methode" sprak, zei de man niet veel, maar stelde wel dat het laagdoorlaatfilter "niet zo delikaat was als men doet uitschijnen". (sic)
Enfin, nu weet ik tenminste hoe het er bij de "Pro's" aan toegaat en wat ze met "Pro-service" bedoelen!...
Conclusie: Een ervaring rijker en een illusie armer!...
Als Pro kon je er o.a. je sensor laten kuisen voor €50. Je kreeg dan wel voor dat bedrag een voucher, die je binnen 6 maanden kon verzilveren bij de aankoop van een Nikon item in deze winkel.
Uit pure interesse ging ik eens kijken hoe het nu écht bij de "Pro's" ( ) gedaan wordt...
Vanzelfsprekend had ik mijn camera's niet mee en keek ik met interesse uit naar een demo op het apparaat van een zgn. "Pro"(?)-dame...
Mijn verbazing was niet te beschrijven !!! ...
Een bijzonder vriendelijke ex-De Beuckelaer jongen van Procirep vertelde hoe je de spiegel moest opklappen enz. (wat ik natuurlijk allang wist), maar ik was vooral geïnteresseerd in de eigenlijke cleaning van de sensor.
Hij haalde dan een spuitbus met perslucht te boven (merk? "wschl. niet te koop in BE" zei hij... ). Spoot eerst even op zijn hand, nadien rechtstreeks op de sensor. Voilà, nu effekes testen. Nam foto van wit tafelblad en beoordeelde de foto op het display-tje van de camera!!!
"Ja, normaal doe ik het wel op een beeldscherm, maar ik heb dat hier niet, dus..." en ... "Voilà, 't is in orde"...
Of de "Pro"(?)-eigenares van de camera écht overtuigd was weet ik niet, maar ik, als niet-pro, alleszins helemààl niet....
Zij haalde nog zo'n duur nagelnieuw "stofzuig nat/droog systeem" uit haar tas en zei dat ze het nog niet had durven te gebruiken...
Toen ik - uitlokkend - over de "Scotch Magic methode" sprak, zei de man niet veel, maar stelde wel dat het laagdoorlaatfilter "niet zo delikaat was als men doet uitschijnen". (sic)
Enfin, nu weet ik tenminste hoe het er bij de "Pro's" aan toegaat en wat ze met "Pro-service" bedoelen!...
Conclusie: Een ervaring rijker en een illusie armer!...
Comment