Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel...

Wel ik twijfel dus : binnenkort is er wss het budget om een nieuwe sony alpha en een sony 70-200 2.8 G SSM te kopen. Maar ik twijfel omdat de bestaanszekerheid en het momentele lensaanbod van Sony me wat tegenvalt. Voor het geld van de alpha en de lens koop ik evengoed een 30D met grip en een 70-200 2.8 IS USM van canon. Nikon laat ik er effe buiten omdat mijn intresse maar begint vanaf de de D2Hs. Hoe staat de Sony/Minolta 70-200 tegenover de Canon. En wat lijkt jullie de beste keuze. Ik heb wel al redelijk wat minolta materiaal maar niet echt super materiaal. Dus nog geen G glas .

Oja en ik ben onvoorstelbaar tevreden van men Minolta maar het is de toekomst waar ik aan twijfel ; komt er een pro body, gaat die goed zijn enz...

Advies graag
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Re: Twijfel...

Voor een 30D van canon zou je gaan, waarom dan niet voor de D200 van nikon en de 70-200 f2.8 VRII ?
    Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Wel D200 gaat me ten eerste al een pak duurder uitkomen om dan nog maar te zwijgen over de 70-200 VR. En heb al een 20D en een 350D gehad en van de 20D was ik heel tevreden. Nog iets waarom ik eigenlijk wel graag bij minolta zou blijven wel is de constante vernieuwingen van Canon en Nikon. Hoeveel cameras kunnen zen og uitbrengen op 1 jaar Het is gewoon helemaal niet fijn als je iets koopt dat na 2 maand al vernieuwd word. Maar kan je weinig aan doen natuurlijk
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Camerafrabrikanten zullen echt ontzettend blij met je zijn zij zijn voortdurend op zoek naar mensen die de verbetering zoeken in een nieuw stukje materiaal.

Je hebt geen super materiaal nodig om super foto's te maken. Daar ben je toch wel achter na het hebben van een 350D en een 20D?

Comment

Ik zou zeggen:

Doorsparen !!!

Nikon D2Hs, 70-200 VR

Succes

Comment

Andere oplossing : Pentax K10D + Sigma 70-200 HSM

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              Andere oplossing : Pentax K10D + Sigma 70-200 HSM

sugar
              Zou ik ook overwegen.

Even mijn mening:

Vr of IS, beide horen niet thuis op een optische toplens, althans, ze gaan de beeldkwaliteit negatief beinvloeden, vanwege extra glas.

Het Sony/minolta/pentax systeem stabiliseert op de sensor, hetgeen de lenskwaliteit niet benadeeld.

Sony? Gaan ze een pro body uitbrengen? zo ja, en met een sneller af in een superzoom, zou ik hem wel kopen. En dan durf ik ook de ssm te kopen, nu niet. te duur en geen pro segment body.

Maar , let op de kleuren, je gaat met geen een camera de minolta kleurtjes krijgen, zonder extra workflow.

Comment

Ik zou mijn 7D nog even houden en afwachten wat Sony gaat doen. Persoonlijk zou ik de 7D niet inruilen voor de Sony alfa.
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

7D zou nooit ingeruild worden voor alpha hoor de alpha word men 2de body. Ik denk dat ik het toch zo ga houden hoor zoals Rudy zegt de kleuren hé. Ben echt enorm tevreden van minolta/sony op het einde van de maand dus de alpha kopen dan weer een maand of 2 sparen en wat rommel wegdoen (geen foto materiaal) en dan de sony 70-200 kopen. En hopen voor de pro body hé. Heeft er eigenlijk iemand de Minolta 70-200 2.8 G SSM ?

En ik denk dat Pentax de situatie nog erger zou maken, is nog beperkter hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa Bekijk bericht
                    Camerafrabrikanten zullen echt ontzettend blij met je zijn zij zijn voortdurend op zoek naar mensen die de verbetering zoeken in een nieuw stukje materiaal.

Je hebt geen super materiaal nodig om super foto's te maken. Daar ben je toch wel achter na het hebben van een 350D en een 20D?
                    Geef ik je compleet gelijk in maar probeer eens de minolta en je zal snappen wat ik bedoel het is gewoon anders. En nee nu moet er geen reeks comments komen van niet waar en blablabla geen battle topic hé. Het is gewoon anders. MAAR het probleem dus stabiliteit en heel veel vraagtekens momenteel. Heb ook nog niks gehoord of gezien van de verkoopcijfers van de alpha maar vrees er wat voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                      Nog iets waarom ik eigenlijk wel graag bij minolta zou blijven wel is de constante vernieuwingen van Canon en Nikon. Hoeveel cameras kunnen ze nog uitbrengen op 1 jaar Het is gewoon helemaal niet fijn als je iets koopt dat na 2 maand al vernieuwd word.
                      't Is toch niet omdat er een nieuw model uitkomt dat het vorige plots slecht is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                        Ik zou mijn 7D nog even houden en afwachten wat Sony gaat doen. Persoonlijk zou ik de 7D niet inruilen voor de Sony alfa.
                        Ik ook.
                        Ik kan me niet voorstellen dat Sony een toplens 70-200 SSM om de markt brengt, louter en alleen om gebruikt te gaan worden op een a100 of iets dergelijks. Het is gewoon onmogelijk dat ze zo dom zouden zijn, dus er moet wel een andere klasse van camera volgen.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik ben tevreden van mijn sony alpha.......
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Even mijn mening:

Vr of IS, beide horen niet thuis op een optische toplens, althans, ze gaan de beeldkwaliteit negatief beinvloeden, vanwege extra glas.
                            Interessante mening, mag ik wel zeggen. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik geloof dat die EF 300L IS, 400L IS , 500L IS en 600L IS heel aardige lensjes zijn.
                            Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop Bekijk bericht
                              Interessante mening, mag ik wel zeggen. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik geloof dat die EF 300L IS, 400L IS , 500L IS en 600L IS heel aardige lensjes zijn.
                              Zal wel, maar ik geloof ook dat de lensjes op zich misschien wel eens nog beter zouden kunnen presteren zonder het extra IS-materiaal erin .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X