Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel...

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Zal wel, maar ik geloof ook dat de lensjes op zich misschien wel eens nog beter zouden kunnen presteren zonder het extra IS-materiaal erin .
    Theoretisch wel maar in de praktijk wordt het nadeel van de extra lenselementen ruimschoots gecompenseerd door de functionaliteit van de IS. Zet maar eens de IS af van een 600mm lens, zelfs op een zware tripod .

Vroeger waren ze trouwens zonder IS maar, raar maar waar, de meeste fotografen willen ze toch mét .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
      En ik denk dat Pentax de situatie nog erger zou maken, is nog beperkter hé
      Waarop baseer je dit? Niet da'k Pentax wil pushen hoor... Maar ze zijn momenteel heel goed bezig om een stuk ernstiger genomen te worden. Voor de eerste helft van 2007 komen er een 16-50/2.8, 50-135/2.8 en 60-250/4, alle drie weather sealed en ultrasonische motor en glas van het niveau van de FA* reeks (=top). Andere vaste brandpunten (van een 35/1.4 tot een 300/4) werden aangekondigd, en die zijn het tipje van de ijsberg volgens insiders. Dat er iets van aan is bewijst 't feit dat Pentax tot nu 't meeste glas specifiek voor digitaal op de markt bracht van allemaal... Enkel de plannen van Sony zijn agressiever, maar Pentax liet weten in een interview die te zullen overtreffen. Na de K10D staat er een nog hoger gespecte APS-C pro-body (K1D?) op stapel (na de middenformaat 645D). Pentax (en Samsung) willen marktaandeel, stapje voor stapje. Ik geef toe dat ik een beetje bevooroordeeld ben, maar hou ze maar in 't oog...

Whatever... in elk geval oprecht veel succes bij je keuze!

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop Bekijk bericht
        Interessante mening, mag ik wel zeggen. Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik geloof dat die EF 300L IS, 400L IS , 500L IS en 600L IS heel aardige lensjes zijn.
        Ik denk dat IS pas een probleem wordt als je ze in zooms plaatst (te ingewikkelde constructie).
        In primes kan je IS inbouwen zonder wezenlijk nadeel. En voor een 600 mm lens is in-body AS geen volwaardig alternatief. Maar voor de 70-200 die Rudy aangaf wel

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          't Is toch niet omdat er een nieuw model uitkomt dat het vorige plots slecht is .
          Zeg ik toch niet, maar wat voor mij wel een rol speelt is dat de tweedehands markt dan wel mooi een duik neemt neem nu je koopt nu een 30D voor 1100 euro wel binnen een maand of 4,5 is deze nog 600 ofzo waard. Kbedoel das helemaal niet leuk.
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            Waarop baseer je dit? Niet da'k Pentax wil pushen hoor... Maar ze zijn momenteel heel goed bezig om een stuk ernstiger genomen te worden. Voor de eerste helft van 2007 komen er een 16-50/2.8, 50-135/2.8 en 60-250/4, alle drie weather sealed en ultrasonische motor en glas van het niveau van de FA* reeks (=top). Andere vaste brandpunten (van een 35/1.4 tot een 300/4) werden aangekondigd, en die zijn het tipje van de ijsberg volgens insiders. Dat er iets van aan is bewijst 't feit dat Pentax tot nu 't meeste glas specifiek voor digitaal op de markt bracht van allemaal... Enkel de plannen van Sony zijn agressiever, maar Pentax liet weten in een interview die te zullen overtreffen. Na de K10D staat er een nog hoger gespecte APS-C pro-body (K1D?) op stapel (na de middenformaat 645D). Pentax (en Samsung) willen marktaandeel, stapje voor stapje. Ik geef toe dat ik een beetje bevooroordeeld ben, maar hou ze maar in 't oog...

Whatever... in elk geval oprecht veel succes bij je keuze!

Wim
            Het aanbod van Pentax is toch relatief klein tegenover de andere fabrikanten, ik bedoelde gewoon Pentax is idenktiek hetzelfde geval als minolta/sony.
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Het aanbod van Pentax is toch relatief klein tegenover de andere fabrikanten, ik bedoelde gewoon Pentax is idenktiek hetzelfde geval als minolta/sony.
              Gewoon wachten Jan, je weet dat er eigenlijk geen alternatief is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Gewoon wachten Jan, je weet dat er eigenlijk geen alternatief is.
                Lijkt me ook het beste, maar als ze dan geen Pro body uitbrengen hé dan ga ik ze eens gaan bezoeken

Comment

Zoals ik al vermeldde: ik denk dat het gewoon onmogelijk is dat er geen grotere broer(s) voor de a100 komen, gelet op het lensaanbod waar men mee komt...
                  Last edited by K-2; 27 oktober 2006, 22:42.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Minolta was al bezig met de opvolger van de 7d en die gaat er dus zeker komen.

Sony heeft om verkoop technische redenen eerst de opvolger van de 5d in de markt gezet omdat die beter kan concureren met de canon 350/400D.
                    De 350/400D is de best verkochte digitale spiegelreflex en dus een erg belangrijk segment.

Ik zou zeker wachten op de opvolger van de 7D gezien je ervaringen met deze camera.
                    Minolta was de laatste die met een digitale reflex op de markt kwam......maar eigenlijk kwamen ze gelijk ook met de beste......jammer dat het zo met Minolta is afgelopen.
                    Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Zeg ik toch niet, maar wat voor mij wel een rol speelt is dat de tweedehands markt dan wel mooi een duik neemt neem nu je koopt nu een 30D voor 1100 euro wel binnen een maand of 4,5 is deze nog 600 ofzo waard. Kbedoel das helemaal niet leuk.
                      Camera's zijn voor ons consumenten ook niet gemaakt om handel mee te drijven. De bedoeling is dat je die gebruikt om foto's mee te maken. Ik heb nu een 6 tal maand een 30D, als was hij nog 5€ waard, wat maakt het mij uit, zolang dat ding doet wat het moet doen is toch alles in orde.

De hoofdreden waarom ik niet graag overschakel is omdat ik mijn camera zo goed als blindelings kan bedienen. Bij een ander merk, zelfs model is dat altijd een beetje aanpassen. Niet enkel op functies, maar ook op resultaten. Ik schiet 99% op Jpeg, heel veel foto's die uit de camera komen hebben geen nabewerking nodig. Ik ken mijn camera gewoon en weet welke resultaten ik bekom bij instelling x of y.

Comment

Identiek is een groot woord. Pentax bestaat nog en zal nog wegen op het Samsung/Pentax verhaal, Sony at Minolta gewoon op. Ik hoop dat de fotografie-expertise van Minolta toch kan overleven in Sony... Hoe dan ook, denk ik wel dat je gelijk hebt dat beide groepen hetzelfde voor ogen hebben. Sony en Samsung zijn heel andere bedrijven dan Minolta en Pentax ooit waren en zij bekijken de markt ook heel anders. Ik denk dat we binnen dit en middenlange termijn heel andere spelers de markt zullen zien leiden... Afwachten...

Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                          Identiek is een groot woord. Pentax bestaat nog en zal nog wegen op het Samsung/Pentax verhaal, Sony at Minolta gewoon op. Ik hoop dat de fotografie-expertise van Minolta toch kan overleven in Sony... Hoe dan ook, denk ik wel dat je gelijk hebt dat beide groepen hetzelfde voor ogen hebben. Sony en Samsung zijn heel andere bedrijven dan Minolta en Pentax ooit waren en zij bekijken de markt ook heel anders. Ik denk dat we binnen dit en middenlange termijn heel andere spelers de markt zullen zien leiden... Afwachten...

Wim
                          Denk je dat, of hoop je dat?
                          flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                            Denk je dat, of hoop je dat?
                            Ik hoopte het (toen ik de moeite zag die Pentax deed met de *istD-reeks), nu denk ik het (na de K10D, de Pentax lens roadmap en recente interviews) en soms vrees ik het nu ook een beetje... Ik had eerlijk gezegd liever een cameramaker die in een kleine niche mooie dingen deed om z'n marktje te bedienen. Ik weet nl niet of big (markt) ook beautiful (goede camera's en optiek) is... Ik kan me inbeelden dat vele ex-Minolta's gelijke gevoelens hebben bij de naam Sony...

Wim

Comment

Na wat na te denken, toch besloten over te stappen. Reden ga volledig naar Canon en investeren in L materiaal. Al mijn materiaal zal tussen in en een maand of 2 beschibaar worden. Het canon materiaal dat ik zoek is een 30D + grip, 550 of 580 ex, 17-40 F4L, 28-70 2.8 L en een sigma 70-200 2.8 die later word vervangen door de L broer Dus voor de geïntresseerden komt er binnenkort wel wat vrij. Men 7d gaat zeer goedkoop de deur uitvliegen omdat het rubbertje waar je duim oprust weg is dus daar mee zie je de lijmsporen enzo. Kwa gevoel verandert dit niks voor de rest is de camera in goede staat en nog steeds onder volle garantie bij topfoto. Geïntreseerden kunnen al pmen.

Comment

Na wat na te denken, toch besloten over te stappen. Reden ga volledig naar Canon en investeren in L materiaal. Al mijn materiaal zal tussen in en een maand of 2 beschibaar worden. Het canon materiaal dat ik zoek is een 30D + grip, 550 of 580 ex, 17-40 F4L, 28-70 2.8 L en een sigma 70-200 2.8 die later word vervangen door de L broer Dus voor de geïntresseerden komt er binnenkort wel wat vrij. Men 7d gaat zeer goedkoop de deur uitvliegen omdat het rubbertje waar je duim oprust weg is dus daar mee zie je de lijmsporen enzo. Kwa gevoel verandert dit niks voor de rest is de camera in goede staat en nog steeds onder volle garantie bij topfoto. Geïntreseerden kunnen al pmen.
                                Alez, je gaat je aan de disney kleurtjes wagen ;-) En ik ga, zodra er ne profi body met snelle lenzen uit komen, terug naar Sony! Go figure...

Comment

Working...
                                X