PAS EEN NIEUWE NIKON D80 GEKOCHT EN AL EEN KLEIN PROBLEEMPJE, IN ALLE STANDEN EEN SERIEUZE OVERBELICHTING ( uitgebleekte en knipperende hoge lichten op het lcd scherm ) MET NADRUK BIJ MATRIXMETING . DIT PROBLEEMPJE BEKEND BIJ IEMAND.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Overbelichting Nikon D80
Collapse
X
-
-
Re: Overbelichting Nikon D80
Oew, dat gaat hier luid. Een beetje stiller mag ook wel... En dat voor een klein probleemke.
Zeker dat je belichtingscompensatie op 0 staat ???Groeten,
Polleke
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtOew, dat gaat hier luid. Een beetje stiller mag ook wel... En dat voor een klein probleemke.
Zeker dat je belichtingscompensatie op 0 staat ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sacajawea Bekijk berichtPAS EEN NIEUWE NIKON D80 GEKOCHT EN AL EEN KLEIN PROBLEEMPJE, IN ALLE STANDEN EEN SERIEUZE OVERBELICHTING ( uitgebleekte en knipperende hoge lichten op het lcd scherm ) MET NADRUK BIJ MATRIXMETING . DIT PROBLEEMPJE BEKEND BIJ IEMAND.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC Bekijk berichtJa, maar nog niemand gezien die zo stond te roepen ...
Comment
-
Nog geen problemen ondervonden!
GrtzMomenteel geen fototoestel meer!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sacajawea Bekijk berichtsorry heren , maar als nieuweling op dit forum begrijp ik uw antwoord over het roepen niet ? (wat doe ik fout )
tijpen in hoofdletters dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sacajaweasorry heren , maar als nieuweling op dit forum begrijp ik uw antwoord over het roepen niet ? (wat doe ik fout )
Heb je in iedere situatie overbelichte foto's? Bv. bij bewokt weer, bij zonnig weer, binnen, etc. Met m'n D70 heb ik altijd de ervaring gehad dat ie standaard redelijk onderbelicht, maar dat hangt vooral van de situatie af.
Zet de belichtingscompensatie eens op -1 en bekijk dan het resultaat eens. Afhankeling van het bekomen resultaat kunt ge dan nog wat met die waarden spelen.
Comment
-
en lees deze post eens aandachtig
Vlak na de introductie van de D70 veel topic's over moiree. Na de introductie van de D200 topic's over banding. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe (al aardig wat info verzameld) nog geen algemeen bekende problemen ben tegengekomen. Worden de digitale camera's nu eindelijk echt volwassen zodat je er jaren mee kan doen
grtzD300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
en ewa flitsspeelgoed
Comment
-
Geen paniek mensen, zo erg is het niet allemaal.
Nikon kennende komt er wel een firmware.
Gr keesNikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door diCie Bekijk berichtIn hoofdletters schrijven komt in de taal der Internetianen over als roepen, vandaar
Heb je in iedere situatie overbelichte foto's? Bv. bij bewokt weer, bij zonnig weer, binnen, etc. Met m'n D70 heb ik altijd de ervaring gehad dat ie standaard redelijk onderbelicht, maar dat hangt vooral van de situatie af.
Zet de belichtingscompensatie eens op -1 en bekijk dan het resultaat eens. Afhankeling van het bekomen resultaat kunt ge dan nog wat met die waarden spelen.
Comment
-
-
gebruik voorlopig even niet de matrix metering maar de center weighted of spot metering tot hopelijk de update van firmware. Ik heb de exposure nu standaard op -0.3 staan.Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |
Comment
-
Ik heb sinds een tijdje een nikon d80 en merkte ook redelijk rap dat de metering soms rare resultaten gaf in matrix.
zeker na mijn canon 20d.
Momenteel gebruik ik als oplossing center weigt meting of matrix met -0,3 of -0,7. Toch zou een metering firmware ala d200 welkom zijn.
Gr
Comment
-
Voor diegene die geintresseerd zijn heeft iemand op dpreview foto's genomen met de materix belichting van een D80 en D200 om ze enigzins te kunnen vergelijken http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=20854430Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |
Comment
Comment