Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherpte 400D

Goeie morgen iedereen,

Van de week een Canon EOS 400D gekocht en gisteren voor het 1st wat mee gaan experimenteren. Ik heb gemerkt dat de foto's standaard softer zijn dan bij een Olympus E500.
    Trekken jullie je foto's meestal in RAW of ook gewoon in JPG? Verhogen jullie de "scherpte" instellingen van de picture modes? En zo ja: naar hoeveel, want 3 is blijkbaar iets te laag. Of verscherpen jullie enkel op pc?

Redelijk wat vragen voor een zondagochtend, maar ik ben alleszins benieuwd naar jullie ervaringen op dit vlak.

Re: Scherpte 400D

Het is de lens die voor scherpe beelden zorgt, niet de body hé.
    Ik werk enkel RAW en doe de verscherping tijdens de omzetting en tijdens de bewerking in Photoshop. Verscherping in de camera kan niet ongedaan worden gemaakt. Verscherping van een Raw beeld laar het originele bestand ongewijzigd. Mogelijk heb je bij Olympus een beter optiek en misschien ook een hogere processing in de camera. Beiden zijn mogelijk, normaal verwacht ik van de 400 D uitgerust met een goede lens (L lens) scherpe beelden.
    Uitgerust met een superzoom mag je scherpe beelden vergeten !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zo onscherp is een 17-85 IS toch niet lijkt me...

Comment

volgens de tests bij photozone.de is die 17-85 toch maar average, tis wel de ideale lengte en IS erop maar

http://www.photozone.de/active/survey/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Canon%20EF'%20OR %20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%2 0or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20 AF'%22

ik kom hem pas in het derde rijtje tegen met image quality.

Maar het kan zijn dat ie soft is de camera,.. kweet het niet maar op dpreview is er een review over en dan kan je zien wat de scherpte doet van 1-7 dacht ik

zeker even naar kijken dan
        Last edited by Rixu; 23 oktober 2006, 11:00.
        CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

Comment

Working...
        X