Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De 300D en hsm lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De 300D en hsm lenzen

Ja mensen ik ben er nog altijd niet uit, wat mijn volgende body gaat worden de 400D of de 30D?
    Om nu weeral niet beide cameras te gaan belichten, heb ik slechts een heel specifieke vraag waarvan ik graag het antwoord wist.
    Ik zit nu momenteel met de 300D (goede camera), maar kleine monitor wat traagjes, opstarttijd, maar goed.
    Wat mij vooral tegenzit bij de 300D is dat de combinatie met hsm (sigma lenzen) niet bevredigend is, ik bedoel daarmee dat hij volgens mij niet snel genoeg focust en zelfs niet goed kan volgen in snelle sportacties. Nu heb ik al horen zeggen dat deze lenzen het beter doen op nikkonbody's ! Nu als ik verander van body (om verschillende redenen, niet dus speciaal om het hsm probleem) is het dan mogelijk dat op één van beide cameras (de 400D of de 30D) mijn sigmas hsm beter presteren?? Misschien de 30D sneller?? ik weet het dus niet. bedankt alvast!
    Last edited by sensor; 22 oktober 2006, 20:38. Reden: spelfout :-)
    Groeten Sensor

Re: De 300D en hsm lenzen

Gewoon met het HSM glas naar de fotohandel om te testen en dan ook daar kopen. Dat is nu het grote voordeel van de fotohandel.

Straks antwoord iemand dat de lens, die je niet noemt, het beter doet op een 400d, maar misschien vind jij dat nog langzaam of slecht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Er is allesinds een beter AF-systeem op de 400D en 30D. Maar of dit zal resulteren in snellere prestaties met uw huidige lenzen weet ik natuurlijk niet. Het is natuurlijk niet zo eenvoudig om dit even te gaan testen in een fotowinkel.. maar dat lijkt me wel de beste oplossing. Bij fotokonijnenberg heb je het voordeel van een winkel & een scherpe prijs.

Succes,
      Michiel
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

heb een hsm'ke gehad op mijn 300D, en idd, de AF was in geval van de Sigma 70-300 F4 EX HSM totaal niet betrouwbaar. Op een 10D ging het stukken beter (behalve dat de lens zelf ook een frontfocus probleem had toen). Op de 300D was 1 op de 4 foto's echt scherp, en de HSM was op dat toestel echt een mitrailleur hoor, je hoorde het objectief echt heen en weer scherpstellen.

Als je bij dezelfde body wil blijven, zal de hsm wel goed werken in one-shot, maar in de overige modi is het gissen volgens mij. De 300D werkt dacht ik enkel in portret in one-shot, verder is het AI focus. Bij de recentere bodies (in hoeverre dat bij de 350d/400d het geval is weet ik niet, maar ff googelen helpt) heb je dacht ik wel zelf de AF in de hand, en die doen het dan ook beter, zo ook mijn 30D.

Comment

Working...
        X