Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hij verkoopt die 300D met kitlens en compact flash kaartje aan 350euro
Als lens overweeg ik deze
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM 518 euro
Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM ø 67mm 618euro
Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm 444euro
Welke geniet jullie voorkeur?
Mijn voorkeur gaat naar de eerste.(maar ik ken er dan ook niets van)
als vervanging van de kitlens (met tijd en vele centjes later)
Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM 539euro
Van de drie telezooms is de tweede waarschijnlijk de beste lens (eigenlijk zonder twijfel ). Voor sport is ze goed geschikt (afhankelijk van de afstand tot onderwerp en zolang je niet binnen foto's wil nemen alhoewel het nog een beetje gaat met hoge iso). Alhoewel ik hier niet echt in thuis ben, maar kan het mij wel al voorstellen dat je voor vliegtuigen wel een aantal mm's te kort komt. In dat opzicht denk ik dat je voor de twee onderwerpen misschien best af bent met de eerste die je opnoemt. De kwaliteit kan ik minder inschatten, wegens geen ervaring met deze lens. Maar het bereik is interessanter voor jou denk ik.
De derde die je opnoemt is eigenlijk geen aanrader voor de dingen die jij ermee wil gaan doen (ook weer maar 200 mm's en deze is optisch wel een deel minder dan de 70-200 f4 L bvb).
De 17-85 is geen slechte lens, maar als je er verwacht architektuur mee te gaan fotograferen, vergeet het maar. Het is bekend dat deze op de groothoekstand niet op zen best is. Komt er nog bij dat je voor architektuur toch nog wel wat meer groothoek nodig hebt. Maar waarom de kitlens vervangen?? Kan je ze dan misschien niet beter aanvullen met een 12-24 of 10-22 of zoiets in de aard?
Dan heb je;
12-24 voor architektuur
18-55 voor allerlei
70-300 voor sport en vliegtuigen
Tja, budget is niet alleen bij jou een doorslaggevende factor hoor
Veel kiesplezier nog verder!!
Ik vroeg mij af of iemand mij aan een gebruiksaanwijzing van de canon 300D kon helpen? heb nl enkel de duitse en engelse versie en zou graag de nederlandtalige hebben...
Ik vroeg mij af of iemand mij aan een gebruiksaanwijzing van de canon 300D kon helpen? heb nl enkel de duitse en engelse versie en zou graag de nederlandtalige hebben...
Volgende week ga definitief beslissen of ik deze camera overneem.
Maar tijdens mijn zoektocht op zowel het Net als hier , ben ik toch niet meer zo zeker of ik met een 300D mij zoveel verbeter tov mijn FZ5.
En dan bedoel ik op t gebied van snelheid/focus. Waar mijn FZ5 toch wel goed scoort.
En laat dit nu precies de redenen zijn waarvoor ik een DSLR zou aankopen.
Wat is jullie idee?
Graag julie advies , ik moet donderdag namelijk beslissen en de twijfel groeit.
en als blijkt dat t resultaat hetzelfde, of zelfs minder (laat ons hopen van niet), is vind ik dit niet de moeite.
Grappig
Als je veel meer belang hecht aan beeldkwaliteit, doe jezelf dan een plezier en koop je die 300D...
Hecht je veel belang aan gebruiksgemak (meeneembaarheid/compact), stick with the FZ5...
Thnx voor de input.
Heb beslist deze toch maar te nemen samen met enkele lenzen.
Mijn kitje wordt :
Canon EOS 300D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 (kitlens)
Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon EF 50/1.8 II (zo goedkoop en aangeprezen om te laten liggen)
Canon EF 1.4x Extender II
Transcend CF 2GB 120X Type I
kortingbon op Extender van 50euro
+/- 1375 euro (ja ik heb mijn budget beetje opgetrokken )
Comment