Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel en benodigheden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel en benodigheden

Omdat ik echt niet tevreden ben over mijn Sony dsc-h2 (gebruik op manueel) wil ik nu meer dan ooit een dslr kopen.Mijn budget bedraagd +- 2000 euro.Persoonlijk dacht ik aan een Canon eos 350 d...maar is dit te doen voor een beginner ? Tevens moet het toestel lenzen hebben.Een zoom, groothoek en eventueel een Macrolens maar dat kan later nog.De flitser zal zeker en vast ook onmisbaar zijn.Nu buiten wat ik zelf opnoem wat heb ik nog nodig ? Een losse lichtmeter of gebuiken jullie dat niet meer omdat het toestel er reeds één bevat ? wat kan ik nu kopen voor 2000 euro ? iets degelijk of denken jullie "man spaar nog wat 2de hands zie ik niet zitten omdat ik daar nog geen ervaring in heb.Reeds bedank en nu verder zoeken naar een cursus
    Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Re: Welk toestel en benodigheden

sony alpha : 850€
    nikon D80 : 929€
    canon 400d :700€

Dit zijn allemaal 10mpixel laatste nieuwe reeksen.Ik bezit een D80 en ben daar zeer tevreden van.
    Nu neem ik aan dat de body er niet veel toe doet, kwa kwaliteit leveren ze allemaal prima prestaties. (je keuze hangt misschien meer af van gebruiksgemak ofzo). De lenzen daarentegen maken wel het verschil, je krijgt waarvoor je betaalt..........betaal je 300€ voor een zoom 18-200 dan heb je kwalitatief NIET dezelfde fotos als wanneer je 2500€ neertelt voor bv een 70-300 ofzo......
    Nikon en canon hebben wel meer 2dehands lenzen.

Een goede raad die ik je kan geven, neem een 50mm prime van nikon of canon, deze zijn zeer budgetvriendelijk (als je naar 1.8 ofzo gaat ipv 1.4) en leveren SCHERPE fotos af.
    Voor een beginzoom weet ik het eigenlijk niet, misschien een iets onder de 70mm en eentje erboven. Maar als je begint heb je misschien liever die zooms gecombineerd in 1 objectief....
    Keuzes zijn er genoeg, maar de juiste moet je zelf maken

-M-
    ps: ik zou niet echt voor een 300d of d70 ofzo gaan, deze zijn ook prima cameras, maar als je budget rond de 2000€ ligt zou ik met het laatste van de markt zowat starten. De echt duurdere reeksen uitgesloten natuurlijk zoals de
    D200 of de 1Dmark of de D2X, dan zit je al niet meer bij instapmodellen als je het mij vraagt.
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

ik zou je ten zeerste aanraden eerst al eens in de winkel te gaan voelen. Kwestie van zeker geen te kleine body te kopen. Echt grote handen heb ik niet, maar toch zou ik niet met de 350D/400D willen werken wegens te klein. Klinkt misschien banaal, maar is zeker even belangrijk dan al de andere aspecten.

prijzen van corné:

canon 30d : 1199€ + canon 24-105L IS: 999€ = 2200€

canon 30d: 1199€ + Sigma 18-50mm F2.8 EX DC: 465 + Sigma 70-300mm F4-5,6 DG MACRO APO: 225€ = 1889€. Dan heb je nog wat over voor een reservebatterij en een CF kaartje.

Als je in de laatste config de body vervangt door een mooie pentax (twv 879€ - topfoto.de) , dan heb je meteen een volledige gestabiliseerde set.
      Aan glas is er echt superveel keuze... moeilijk omdat we niet echt weten wat je bedoeling is.

Comment

Ik ben intussen al een tijdje aan het opzoeken/lezen over toestellen & lenzen. Ik heb ook ongeveer 2000 euro budget en ik heb het volgende gekozen:

- 400D (740euro)
        - 17-40 F4 L (700euro - 100euro cashback)
        - 70-200 F4 L (620euro)
        - Sandisk Extreme III 2GB (80euro)
        - Goeie tas tas (60euro)

Totaal.. 2100euro (na cashback).

Na verloop van tijd zou ik er nog een snellere prime toevoegen; 50mm F1.4 of 85mm F1.8; afhankelijk van wat me het best ligt.

Let wel op, die eerste set is alles "slechts" F4. Het zal dus zeker niet voldoen om indoor-sport e.d. te fotograferen. Je kan natuurlijk de 17-40 L vervangen door een goedkoper alternatief en een Flits (vb 430EX 270euro) toevoegen maar voor sport is een Flits niet altijd gewenst.

Alles hangt natuurlijk af van welke fotografie jij het liefst doet en welk bereik en welke lichtsterkte je nodig hebt. Deze set is wat ik heb samengesteld voor mijzelf. Voor jouw noden kan een andere set veel beter zijn.

Indien je niet goed weet wat je wilt, begin dan met de kitlens.. deze kost slechts 80euro en je zal er heel veel wijsheid uithalen die je miskopen zullen besparen.

Succes,
        Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

Hoi.

Ik heb een 400d met bg (dan is het issue van te klein zijn al weg) met kit lens, een 28-74 tamron ( ) en een 70-300 om te testen
          ik heb IMO een full range en kan later bijkopen, eens ik weet welke range ik het meeste gebruik. dit is vr mij een goede setup als starter zonder al te veel geld aan duur glas uit te geven (zeker als je nog niet weet wat je effectief het meest gaat gebruiken)..

suc6
          square lens produces round picture. or was it ...

KeeJoZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door keejoz Bekijk bericht
            Ik heb een 400d met bg (dan is het issue van te klein zijn al weg)
            zo'n bg geeft wel een extra grip, maar de bestaande greep op de body wordt er niet dikker op, en je krijgt er ook niet extra plaats mee voor lange vingers (begrijp dat laatste niet verkeerd) Allez da's mijn gedacht hé, vind een een iets groter toestel gewoon beter in de hand liggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
              zo'n bg geeft wel een extra grip, maar de bestaande greep op de body wordt er niet dikker op, en je krijgt er ook niet extra plaats mee voor lange vingers (begrijp dat laatste niet verkeerd) Allez da's mijn gedacht hé, vind een een iets groter toestel gewoon beter in de hand liggen...
              Denk dat dit ook afhangt van wat je gewoon bent, ik heb niet echt kleine handen en vind de 400D prima in de hand liggen.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Denk dat dit ook afhangt van wat je gewoon bent, ik heb niet echt kleine handen en vind de 400D prima in de hand liggen.
                Ik heb de indruk dat er wat afgezaagd wordt over grote handen en kleine fototoestellekes. Ik heb zéér lange handen maar niet al te breed en een 400D ligt mij perfekt.
                Precies een gerucht dat langs alle kanten begint te ricocheren en alsmaar groeit en groeit.... Sommigen doen alsof die 400D een kindertoestel is. Heb jullie al eens een compact of prosumer vastgehouden? Da's pas klein en toch kan je daar ook foto's mee trekken.
                flickr.com/wernerwattenbergh
                flickr.com/vdpsportfotograaf
                http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                  Ik heb de indruk dat er wat afgezaagd wordt over grote handen en kleine fototoestellekes. Ik heb zéér lange handen maar niet al te breed en een 400D ligt mij perfekt.
                  Precies een gerucht dat langs alle kanten begint te ricocheren en alsmaar groeit en groeit.... Sommigen doen alsof die 400D een kindertoestel is. Heb jullie al eens een compact of prosumer vastgehouden? Da's pas klein en toch kan je daar ook foto's mee trekken.
                  zowel mijn collega als iemand uit de avondschool hebben elk een 350d. Heb die al meermaals vastgehad... ik baseer me dus niet op 'geruchten', maar hoe ik dat toestel persoonlijk ervaar, en die ervaring vind ik voldoende belangrijk om de keuze van toestel te bepalen... maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk en moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, 't is in de verste verte niet mijn bedoeling om de 350d/400d af te breken.

Comment

zowel mijn collega als iemand uit de avondschool hebben elk een 350d. Heb die al meermaals vastgehad... ik baseer me dus niet op 'geruchten', maar hoe ik dat toestel persoonlijk ervaar, en die ervaring vind ik voldoende belangrijk om de keuze van toestel te bepalen... maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk en moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, 't is in de verste verte niet mijn bedoeling om de 350d/400d af te breken.

'k voel mij alleszins persoonlijk aangevallen, daar moet wel wat meer voor gebeuren. 'k was alleen 't gezaag wat beu over hoe klein en hoe groot en hoe...
                    flickr.com/wernerwattenbergh
                    flickr.com/vdpsportfotograaf
                    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                      'k voel mij alleszins persoonlijk aangevallen, daar moet wel wat meer voor gebeuren. 'k was alleen 't gezaag wat beu over hoe klein en hoe groot en hoe...
                      Tja, dit is vrij persoonlijk he. Heb mijn 350d omwille van de te kleine toch (zeer recent) verkocht. Voor de rest een zeer goed toestel.
                      Maar hieruit kunnen anderen juist goed zien dat ze echt wel eens de body (welke dan ook) beter eerst goed bekijken en proberen alvorens aankopen.
                      Aan elk toestel is wel iets hoor... je moet gewoon afwegen wat minder nadelig is, of wat primeert :-)
                      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik ben het net gaan af zoeken naar de toestellen die jullie beschreven...pfff wat lijken ze op elkaar.Mijn keuze is echt moeilijk.Ik ga trachten enkele fotograven te bezoeken en vragen een toestel eens in de hand te houden.Mijn pollen zijn ook nogal groot niet te min dat toch een Canon 350 d in mijn achterhoofd zit.Mijn bedoelingen zijn zeker portretten maken en hier en daar een macro.Maar een zoomlens moet er ook komen.Ik heb hier één van mijn analoog toestel Makinon 80-200 maar of dat bajonet gaat passen weet ik niet.Tevens is het ook niet DE lens.Maar indien ze past kan ik ze wel nog even gebruiken.Ik dank jullie vast voor de goede raad en houd jullie op de hoogte wat het zal worden

Comment

Mee eens.
                          Dat is ook de reden waarom een 350D meteen afviel toen ik vorig jaar naar een dslr begon uit te kijken...

Maar voor ieder is dit dus anders. Bottomline, koop iets waarvan je vindt dat je er gemakkelijk mee overweg kan.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Mee eens.
                            Dat is ook de reden waarom een 350D meteen afviel toen ik vorig jaar naar een dslr begon uit te kijken...

Maar voor ieder is dit dus anders. Bottomline, koop iets waarvan je vindt dat je er gemakkelijk mee overweg kan.
                            Ik ben zelf ook nog aan het rondkijken naar een DSLR.
                            Ik heb hier twee toestellen in de hand gehad (NIKON D50 en CANON EOS350D).
                            Ik spreek dus uit ervaring en ik vind voor mij dat die Canon te klein is, hij ligt bij mij niet goed in de hand.
                            Dus ik treed mijn collega's hier bij die zeggen dat je best het toestel eens vastneemt om te zien of het goed in de hand ligt of niet.
                            It's not the size that matters, it's how you use it.
                            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Comment

De kogel is door de kerk.Na een wk fotozaken afgelopen te hebben en alle mogelijke toestellen in de hand gehad te hebben zal het een Canon 400D worden met een 18-55 lens - een zoom 55-200 - een cf kaart van 1G en een reserve batterij.Morgennamiddag is de koop in goede omstandigheden afgerond.Danke voor de toelichting en de hulp.

Comment

Working...
                              X