Re: Welk toestel en benodigheden
Ik ga hier even invallen om geen onnodige topics aan te maken.
Als ik voorgaande quotes bekijk kan ik jullie hulp meer dan gebruiken.
Zelf ben ik al een tijdje aan het surfen achter een nieuwe camera. Ik ben geen professioneel fotograaf maar ik ga hem wel 'professioneel' gebruiken om interieurs te fotograferen omdat mijn beroep interieurarchitect is.
Graag zou ik dus na de afloop van een project een reeks foto's maken om onze portfolio aan te vullen.
Als ik commerciële foto's nodig heb zal ik zeker nog een prof inhuren tot ik vind dat mijn eigen foto's vergelijkbaar zijn. Een groothoek lijkt me hier zeker aangeraden?
Men heeft mij de volgeden toestellen al aangeraden:
Canon 400D
Nikon D50
Sony Alpha 100
Mijn voorkeur gaat voorlopig nogal sterk naar de canon.
Gelieve bij jullie advies rekening te houden dat ik niet alle vaktermen en afkortingen ken en dat mijn budget (camera + lens (lenzen)) ±1500 € is.
alvast bedankt voor de reacties.
Ik ga hier even invallen om geen onnodige topics aan te maken.
Als ik voorgaande quotes bekijk kan ik jullie hulp meer dan gebruiken.
Zelf ben ik al een tijdje aan het surfen achter een nieuwe camera. Ik ben geen professioneel fotograaf maar ik ga hem wel 'professioneel' gebruiken om interieurs te fotograferen omdat mijn beroep interieurarchitect is.
Graag zou ik dus na de afloop van een project een reeks foto's maken om onze portfolio aan te vullen.
Als ik commerciële foto's nodig heb zal ik zeker nog een prof inhuren tot ik vind dat mijn eigen foto's vergelijkbaar zijn. Een groothoek lijkt me hier zeker aangeraden?
Men heeft mij de volgeden toestellen al aangeraden:
Canon 400D
Nikon D50
Sony Alpha 100
Mijn voorkeur gaat voorlopig nogal sterk naar de canon.
Gelieve bij jullie advies rekening te houden dat ik niet alle vaktermen en afkortingen ken en dat mijn budget (camera + lens (lenzen)) ±1500 € is.
alvast bedankt voor de reacties.
Comment