Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online digitaal afdrukken

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online digitaal afdrukken

    Wie kan me informatie geven over het online afdrukken van foto's. Via welke site doe ik dit het best? Kunnen de foto's thuis bezorgd worden, of moet ik ze fahalen in een winkel?

  • #2
    www.bignose.com/
    www.elka.be/
    www.zwiers.easynet.be/temp/digiprint.html
    www.colormailer.be/
    http://www.photobox.co.uk/
    http://www.pixum.nl/
    http://www.prestoprint.be/NL/default.htm
    http://www.spector.be/nl/default.asp
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Sturen deze allemaal de foto's op?

      Comment


      • #4
        sommige wel, sommige niet, bekijk het eens.

        spector, prestoprint, elkacolor heb ik zelf al geprobeerd en zijn zeer goed. (vooral elkacolor, maar is ook duurder)

        ik hoor ook goeie verhalen van pixum-gebruikers.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          www.kruidvat.be of .nl was nog vergeten, daar laat ik mijn fam.kiekjes laten ontwikkelen.

          Comment


          • #6
            Ben enorm tevreden over Pixum (www.pixum.nl)
            ongeveer 1 week leveringstijd (thuis bezorgd in dikke karton)
            prima kwaliteit en één van de goedkoopste !

            ook zeer goed (misschien juist een tikkeltje beter dan Pixum) maar wel dubbel zo duur voor een A4, is Elka www.elka.be
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Ik heb al een paar keer laten afdrukken met www.colormailer.com en heb er zeer goede ervaringen mee, goeie prijs/kwaliteit en thuis geleverd.

              Ook eens kijken op www.agfanet.com, daar kan je online kiezen tussen verschillende belgische fotografen om je foto's te laten afdrukken en ook direct de prijzen vergelijken...

              Groeten,
              Nick
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment


              • #8
                Weten jullie ook of je de foto's mat kunt laten afdrukken???

                Ik heb zo de indruk dat je de beelden alleen maar glanzend kan verkrijgen, dat vind ik wel jammer
                Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                http://www.timdebacker.be

                Comment


                • #9

                  Heb er 2 geprobeerd.

                  www.spector.be; beste resultaat (kleuren zoals op mijn scherm)
                  en
                  www.colormailer.be (alle foto's zijn 'grauw')

                  Heeft misschien te maken met RGB of CMYK ??
                  Ik had per toeval een digitale foto in CMYK en die kwam wel perfect terug van colormailer.
                  De RGB's waren alleen goed bij Spector en niet bij colormailer.

                  Voor de rest ben ik een leek en kan ik niet helpen.

                  The Sky is the limit. Digital Gigi

                  Comment


                  • #10
                    Drie dingen
                    ten eerste
                    ten tweede
                    en ten derde

                    den dezen blijft bij PIXUM
                    mijn A3's zijn gewoon prachtig
                    de rest was weer uitstekend
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb vandaag m'n foto's afgehaald bij Hema.
                      Wel, de kwaliteit was prima... Zelfs beter dan bij 't Kruidvat.
                      En goedkoop... Natuurlijk geen topkwaliteit, maaar toch goed.
                      Gewoon vrijdag namiddag online naar Hema.be gestuurd en vandaag dinsdag namiddag afgehaald.

                      Bij Kruidvat vond ik dat m'n foto's een geelzeem hadden.
                      En nu bij Hema kan ik echt niets afkeuren, mooi , scherp, goed van kleur .

                      Je post je foto's op hun site Hema.be (of NL) met een handig voorbeeldschermpje waarin je kan knippen.
                      Je geeft de dichtsbijzijnde Hema op ( voor mij was t' vlakbij)
                      Dan krijg je drie E-mails, wanneer dat je de foto's mag afhalen.

                      Mijn volgende bestelling ga ik eens bij Elka plaatsen...

                      Comment


                      • #12
                        Foto's van de Hema zijn ook erg goed. Over Pixum ben ik niet helemaal tevreden. De laatste keer zat er een doffe waas over mijn A4-s. Het leek wel of ze te snel op elkaar waren gelegd.
                        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                        Comment


                        • #13
                          Tja, Hema is goed en goedkoop he... enne snel ook.
                          Soms ga ik ook eens bij de fotograaf op de hoek, als ik snel m'n foto moet hebben. Dan kan het op 10 minuten. Maar dan is het duur...

                          Comment


                          • #14
                            ik vindt Elka erg goed,
                            al onze digitale bestanden sturen wij naar ze op.
                            Allen Mat is niet super, maar dat is het bij analoog ook nooit..
                            Zwart wit daarintegen zijn ze ook weer prima.
                            en ze croppen de foto's behoorlijk, je moet altijd min 2 cm aan de zijkanten overhouden.

                            alleen zijn ze super duur bij elka wordt tijd dat ze eens meegaan met de normale prijzen..

                            hema gaat er altijd wel iets mis bij, of ze drukken het verkeerde formaat af, of aantal klopt niet..
                            en zwart wit gaat ook nooit goed zij de hema, de foto's krijg ik overbelicht terug. Of met een blauwe zweem erover
                            maar ja ze zijn wel erg goedkoop.


                            www.digitaalfoto.nl is ook prima, zeker voor de grotere formaten.
                            en ze croppen de foto goed af, anders krijg je ze netjes met een witte rand.

                            PS ik laat nooit mijn foto's afdrukken als ik weet dat ze met een Konica machine werken, want dat was en is echt heel erg slecht...

                            oeps heel verhaal ....
                            suc6 met het afdrukken....
                            mvg
                            gabriella
                            Canon 300D en 350D
                            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                            canon 20-35 usm

                            Comment


                            • #15
                              Colormailer kan je wel vergeten. Ik heb er onlangs een foto op 40*60 laten afdrukken en verder nog wat klein grut. Na anderhalve week kreeg ik de foto's thuis. De kleintjes zagen er allemaal goed uit, zelfs mooie kleuren, maar de grote afdruk had een horizontale lijn van ongeveer 15cm. Deze lijn liep perfect recht en was niet aanwezig in het originele bestand! Dit kon ik uiteraard niet aanvaarden! Dus beginnen mailen en doen, maar verwacht niet te snel een reactie. Bellen of faxen kan niet aangezien ze verder geen gegevens opgeven. Na vijf a zes mails en evenveel dagen kreeg ik eindelijk antwoord, met de vraag of ik misschien een kortingscode wou waarmee de foto opnieuw afgedrukt kon worden. Uiteraard wou ik deze, maar dat duurde dus nog eens drie dagen vooraleer ik deze had. Dan het bestand opnieuw doorgestuurd (17Mb groot, Jpeg van 300DPI 40*60cm) en na anderhalve week een nieuw exemplaar. Nu hadden ze het weer voor elkaar gekregen om een serienummer in de linkerbovenhoek te plaatsen. Deze mogen ze dus nog eens opnieuw doen. Colormailer hoeft voor mij echt niet meer dus, en gelukkig heb ik een fotograaf gevonden die vanaf april zijn eigen drukkertje staan heeft waarmee ik zelfs tot 60*90 kan gaan en het ganse proces mag meevolgen.
                              BD0055BE of te wel Krisv5
                              http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

                              Comment

                              Working...
                              X