Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslaten rubberen bekleding D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Loslaten rubberen bekleding D200

Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk bericht
    zelfs de rubberring rond mijn nikon 24-70 lens hangt al wat los ...
    Bij mijn D200, D300 en D700 heb ik hetzelfde probleem gehad en ook de rubbers van mijn lenzen hangen los...Pas van de D700 en mijn 24-70 mm alle rubbers laten vervangen, kost niet zoveel. Ik ben langs geweest bij NPS in beverwijk en je kan erop wachten mits de rubbers op voorraad zijn. Het ligt aan de zuurtegraad van je huid, ik heb het gewoon heel snel dat de rubbers loslaten, andere mensen hebben er geen last van. Het is niet anders.

Comment

Bij Canon is dat zeker ook een probleem, de bekleding van de 7D en de 5D gaat ook helemaal af bij mijn nonkel. Terwijl die er bij mijn D7000 nog zeer stevig aanhangt, het zal waarschijnlijk afhangen van persoon tot persoon en niet echt van het merk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
        Er is een oplossing voor dit probleem: .....koop een Canon en het probleem is uit de wereld.
        que

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
        Mijn 7D heeft daar ook last van, ik moet de verklaring niet ver zoeken. Ik doe constant concerten waar het behoorlijk warm word door de grote mensenmassa. Dus ja...
        Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
        Bij Canon is dat zeker ook een probleem, de bekleding van de 7D en de 5D gaat ook helemaal af bij mijn nonkel. Terwijl die er bij mijn D7000 nog zeer stevig aanhangt, het zal waarschijnlijk afhangen van persoon tot persoon en niet echt van het merk.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

que
          eng hoor als mensen gaan vloeken.....koop een canon, brrrrr...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            Ik heb hetzelfde probleem met mijn D700.

Ik heb het rubber er al afgedaan , gereinigd met aceton en vervolgens teruggekleefd met contactlijn.
            Maar de contactlijm hecht niet op de rubber. De rubber is aan de binnenkant, zeg maar de kant om te lijmen blinkend glad.
            Ik ga nu eens proberen met dubbelzijdige kleefband.

Iemand andere ervaringen?
            werkt prima met secondenlijm...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

secondelijm werkt op zich wel als je het direct doet. Bij mij is het zo erg dat de rubbers ook vervormen, dan moet je wel nieuwe rubbers anders past het gewoonweg niet meer. Daarbij zijn die rubbers niet zo duur hoor een paar tientjes dus ik ga niet meer moeilijk doen, zodra er 1 losraakt of uitlebbert hoppah gelijk een nieuwe erop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                secondelijm werkt op zich wel als je het direct doet.
                Mijn ervaring is dat sec.lijm net zo goed/slecht werkt als andere lijm, maar dat de residuën heel moeilijk van de body zijn te verwijderen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sultana Bekijk bericht
                  niks wat deze niet kan verlijmen
                  Ook PTFE ?

Comment

ik heb een D300 en heb ook de rubbers moeten laten vervangen(Onderaan toestel) . Ook op de 17-55 objectief moet een nieuwe rubber. Toestel en lenzen hebben dikwijls te maken gehad met extreme temperatuur gecombineerd met hoge luchtvochtigheid.

Comment

Bij mijn D200 ook alle rubbers reeds vervangen. Misschien wel een beetje voorzichtig zijn met lijm want ik dacht dat onder sommige rubbers vijsjes zitten om de body open te maken.

Ik vermoed dat het oosters rubber minder bestand is tegen westers zweet

Comment

Ik heb wel ervaring met het lossen van de rubbers van mijn D700 .
                        Geen afbreuk aan het toestel gezien de extreme omstandigheden waarvoor ik het tegenwoordig gebruik
                        Reeds 2 keer moeten vastkleven , wel op 2 verschillende plaatsen want waar ik heb gekleefd komt het nooit meer los denk ik .
                        Ik gebruik hiervoor een soort contact lijm waarmee de motorcrossers hun handgrepen op hun stuur kleven en geloof me .... Het komt nooit meer los . Niet goedkoop voor een tube maar even lenen bij die kerels is meestal geen probleem . Vriendelijke mensen toch die mechaniekers
                        Groetjes
                        Luc
                        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
                          Het komt nooit meer los .
                          Lijkt mij een heel slechte oplossing, want bij reparatie moeten de rubbers er vaak af.

Comment

Working...
                          X