Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslaten rubberen bekleding D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Loslaten rubberen bekleding D200

Mijn toestel (een van de eerste in Be) wordt intensief gebruikt, niet altijd even zachthandig, maar nog niets dat loskomt .. 'k zal er op letten en preventief een flesje loctide in de fototas zetten

Comment

Zelfs mijn coolpix 995 had daar vrij snel last van.
      idd een Nikon probleem.
      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Na 8 maand gebruik nog geen last van, teller rond de 5800 clicks.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Hier 15.000 clicks en nog geen last.
          Van alles...

Comment

Ik heb ruim 10.000 kliks maar sommige hebben er wel en andere geen last van. Wat ik heel vreemd vind, is dat Nikon het probleem niet oplost.
            Men leert toch normaal van zijn fouten
            Op de Minolta 7D zit het instelwiel gewoon boven de camera en niet aan de voorkant tegen het rubber aan.

Comment

Of het kul is of niet weet ik natuurlijk niet, maar een Nikon voorlichter vertelde mij eens dat het te maken heeft met de zuurgraad van de handen. Nikons worden in het verre Oosten gemaakt waar de zuurgraad van de handen heel anders is dan hier in Europa en daardoor zou dit probleem in die landen helemaal niet voorkomen en juist in Europa weer heel veel voorkomen.

Nikon wilde andere lijm gebruiken maar dat mocht weer niet vanwege millieu wetgeving, aldus de Nikon representative die ik hierover gesproken heb.

(Toch vreemd dat andere merken wel de goede lijm kunnen vinden en gebruiken, maar dat terzijde)

Comment

Ik heb hetzelfde probleem met mijn D700.

Ik heb het rubber er al afgedaan , gereinigd met aceton en vervolgens teruggekleefd met contactlijn.
                Maar de contactlijm hecht niet op de rubber. De rubber is aan de binnenkant, zeg maar de kant om te lijmen blinkend glad.
                Ik ga nu eens proberen met dubbelzijdige kleefband.

Iemand andere ervaringen?

Op Nikonservice.nl kan je de verschillende rubberdelen bestellen. Heeft iemand hiermee ervaring? Zijn deze rubbers reeds zelfklevend? Of moet je hier ook op zoek gaan naar een goede lijmsoort?
                Iemand ervaring hiermee?

Comment

Er is een oplossing voor dit probleem: .....koop een Canon en het probleem is uit de wereld.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                    Er is een oplossing voor dit probleem: .....koop een Canon en het probleem is uit de wereld.
                    Dat klopt ook niet helemaal, sommige 60D's hebben er ook last van.
                    Mijne gelukkig niet.
                    Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Op Nikonservice.nl kan je de verschillende rubberdelen bestellen. Heeft iemand hiermee ervaring? Zijn deze rubbers reeds zelfklevend? Of moet je hier ook op zoek gaan naar een goede lijmsoort?
                      Iemand ervaring hiermee?
                      Die rubbers zijn zelfklevend en het is de beste oplossing, naar mijn idee gaan ze langer mee als de originelen, maar dat zou kunnen komen doordat de originelen er langer opzitten als ik de camera heb. Camera ontvetten, bescherming eraf en vanaf de lensmount erop leggen. Uitkijken met het FX-logootje dat heb ik er te ver doorgedrukt en krijg ik niet meer terug.

Heb alle lijmsoorten, 2 zijdige tapes ed geeprobeerd, maar na lange of korte tijd komt de lijm los van het rubber en van de camera moet je het verwijderen. Nooit gebruiken: 2 componenten lijm, want die krijg je niet meer van de camera.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Niks wat deze niet kan verlijmen

Maar in feite is elke polymeerlijm denk ik OK.

Comment

De lijm die Nikon gebruikt, lijkt wel de soort die ze op de gele briefjes gebruiken, hheel dun en trek draadjes.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Niks wat deze niet kan verlijmen

Maar in feite is elke polymeerlijm denk ik OK.
                            Ik meen begrepen te hebben dat de lijm niet te krachtig mag zijn - bij reparaties moet men soms die bekleding verwijderen en dat moet dus mogelijk blijven.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Heb zelf een D200 gehad van de eerste generatie, achteraan geen loskomend rubber maar wel vooraan bij het instel wieltje. Het wieltje was dan heel stram te bedienen.
                              Is typisch Nikon Probleem denk ik
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

zelfs de rubberring rond mijn nikon 24-70 lens hangt al wat los ...
                                www.fluidr.com/photos/fotofilip3

Comment

Working...
                                X