Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80-probleem???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80-probleem???

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het je D80 is, post je foto eens met exif info.
    Ik heb ook D80, dacht dat er iets was met de scherpte tot ik er een 50mm 1.8 prime opdraaide....
    Das was pas verschil voor me.
    Hij geeft wel redelijk wat ruis op 1000+ isos maar das normaal denk ik. Je fotografeert dan ook niet op 120iso ofzo he.

-M-
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

Ik heb jouw foto nog eens even in ps gezet; gegeven het feit dat je op iso 1000 ongeveer 2.5 stopt hebt onderbelicht, spreken we dus eigenlijk over het opwaarderen naar iso 6000!
      Bovenstaande bewerkingen (door anderen) tonen aan dat het een heel aanvaardbare foto oplevert.
      Heb je enig idee wat voor moeite we vroeger met TRI X moesten doen om tot een aanvaardbare iso 1600 te komen?
      Ik denk dat de Fuji S3 aldus opgepept nog een draaglijker resultaat oplevert, maar alles overwegende vind ik je insunuatie dat de D80 iets mankeert echt schandalig.
      Zo ongeveer dat iemand een nieuwe Porsche koopt en dan klaagt dat de plaatselijke wasstraat mogelijk kalkvlekken geeft op zijn achterlicht en dan op een forum begint met
      "Er is iets goed mis mijn mijn nieuwste model Porsche...."
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        alles overwegende vind ik je insunuatie dat de D80 iets mankeert echt schandalig.
        als dit niet grappig is...
        Ik zit met een camera waarbij ik de vraag heb of er iets normaal is, en der zijn van die mensen die hun (nikon) direct in hun gat gebeten voelen
        Lieven Degrauwe
        http://www.beeldbedrijf.be

Comment

Deze laatste reactie vind ik helemaal alles slaan. Eerst post je een PROBLEEM en als dan blijkt dat je zelf zit te klunzen ga je ook nog een potje schelden. Naast de post staat ook nogeens een boze emoticon die aan duidelijkheid weinig te wensen over laat.
          Ik vind het nog steeds een grote misser dat Nikon het op het gebied van grotere sensors laat afweten en inderdaad doet met nikon bajonet de Fuji S3 met hoge iso's nog betere dingen. Ik heb dus echt geen Nikon gat om in gebeten te worden.
          Het is echter wel zo dat ieder merk te kampen heeft van mensen die onoordeelkundig de grootste onzin posten, wat zeker bij "koppensnellers" al gauw een (onterecht) negatieve indruk achter kan laten.
          Zet boven een post als deze gewoon "doe ik iets fout" of zo, dan kunnen mensen je helpen om goede resultaten te behalen met een m.i. vrij goed toestel.
          Last edited by Spanjaart; 15 oktober 2006, 14:27.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            Zet boven een post als deze gewoon "doe ik iets fout" of zo, dan kunnen mensen je helpen om goede resultaten te behalen met een m.i. vrij goed toestel.
            Inderdaad, het komt veel "beleefder" over. Mensen met een probleem denken vaak dat het probleem bij de camera ligt. Vaak willen deze mensen op voorhand al niet geholpen worden. Ze willen enkel horen dat er iets mis is met de camera/objectief.

Ik vind je zo niet overkomen, maar je titel is wel een beetje slecht gekozen.

Oorspronkelijk geplaatst door louvain
            als dit niet grappig is...
            Ik zit met een camera waarbij ik de vraag heb of er iets normaal is, en der zijn van die mensen die hun (nikon) direct in hun gat gebeten voelen
            Daar gaat het niet om ook al lijkt het zo. Er zijn gewoon te veel beginners die de fout op hun camera steken ipv eens te twijfelen aan hun eigen kunnen. Ik kan het nooit lateb hierop in te gaan omdat andere beginners hierdoor vaak een verkeerd beeld krijgen van een toestel. En ik verdedig niet enkel Nikon hoor dat is makkelijk te vinden met de searchfunctie.

Nog veel fotoplezier met je D80,

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ik heb jouw foto nog eens even in ps gezet; gegeven het feit dat je op iso 1000 ongeveer 2.5 stopt hebt onderbelicht, spreken we dus eigenlijk over het opwaarderen naar iso 6000!
              allez spanjaart!
              dan betaal je ong 1000 euro voor een body en dan weet dat ding nog niet wat jij ermee wilt doen! een schande
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Als je van deze rommel af wil, begrijp ik je wel. Laat maar iets weten via een pm

Comment

Working...
                X