Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 350D

Blijkbaar iets mis met dit toestel.
    Forumleden vergooien dit toestel alsof het geen waarde meer heeft 400 euro met grip enz... nieuwprijs nog om en bij de 800 euro. Binnen 'n paar maanden hetzelfde met de 400D, D80 enz.;
    Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

Re: Canon 350D

Er is helemaal niet mis met de 350D, sommige mensen moeten gewoon altijd het allernieuwste hebben .

Zo ken ik iemand die ooit héél veel geld uitgegeven heeft aan GSM's, telkens als er iets speciaals uitkwam moest hij weer een nieuwe hebben (ondertussen is dat wel wat geminderd, hij woont niet meer thuis...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Er is helemaal niets mis met een 350D. Maar bij het aankopen van een 2dehands body moet je toch met een aantal zaken rekening houden. Beperkte levensduur (clicks!); resterende garantie; economische levensduur; 2de hands!

Ook al heeft het toestel nog de helft van zijn levensduur over, toch is het minder 'waard' dan de helft van de huidige nieuwprijs. De technologie is intussen deels 'achterhaald' en het is in gebruikte toestand.

Als je dit allemaal in rekening brengt, dan zou ik persoonlijk geen 400euro geven voor een 350D als je voor 560euro(hoe kom je trouwens aan 800euro?) een nieuwe 350D hebt en voor 740euro een nieuwe 400D hebt. Dat is natuurlijk mijn persoonlijk mening. Als daar natuurlijk nog een interessante lens/flits bij zet (die je zelf ook wil) dan moet je het totale pakket eens goed bekijken. Het grootste probleem is dat je niet met zekerheid kan weten of die persoon er 30000 of 5000 foto's heeft mee gemaakt.

Michiel

PS: Ik heb in een 2de hands electronica (max 3 jaar oud) winkel gewerkt.

Black B@ndit : Ik heb zo heeeeel veel gsm's zien passeren. Soms zelfs maar enkele dagen oud! ("Vind de menu's niet leuk")
      Last edited by MichielBrugge; 15 oktober 2006, 21:22.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

Ik verkoop de mijne wegens de te kleine grip (voor mijn hand=persoonlijk) en wegens (historische ) voorliefde voor pentax en schakel dus hier naar over.
        Maar om nu te zeggen dat er iets mis mee is, is wel fel overdreven hoor!!

@MichielBrugge; iets tweedehands is waard wat de koper er voor wil geven. Aan jouw prijzentelling zal je niet veel tweedehands gaan kopen (zeker niets wat vrij goed in de markt ligt). Desondanks begrijp ik je redenering wel hoor!!
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
          Als je dit allemaal in rekening brengt, dan zou ik persoonlijk geen 400euro geven voor een 350D als je voor 560euro(hoe kom je trouwens aan 800euro?) een nieuwe 350D hebt en voor 740euro een nieuwe 400D hebt.

Wil mijn 350D ook verkopen maar zeker niet voor 400 euro zijn, toestel is denk ik wel wat meer waard, ook al is het 2de hands (1,5 jaar oud , dus nog ruim 6 maand garantie (april 2007) en iets meer dan 5300 'kliks').

Het zijn inderdaad scherpe prijzen (bij welke shop vind je deze voor die toestellen?) mag je gerust eens pm sturen daarvoor of hier posten als je wil.

Maar heb je dan een Nederlands model MET Nederlandstalige handleiding? Hoeveel keer is hier op het forum niet gevraagd om een Nederlandstalige handleiding van een toestel die in Duitsland of Luxemburg werd aangekocht. Veel van de aanbiedingen zijn toestellen met Duitse handleiding (en dan zetten ze er een link bij om de Engelse te downloaden), en veel heb je daar ook niet aan.

mvg,
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
            Het zijn inderdaad scherpe prijzen (bij welke shop vind je deze voor die toestellen?) mag je gerust eens pm sturen daarvoor of hier posten als je wil.
            Bij foto konijnenberg. Het was 569, maar had vergeten op Belgische prijzen te klikken (ze hebben zowel in Nederland als in België een winkel). De Belgische prijs (met NL/FR Belgische handleiding & Factuur) is 578Euro.

Link

5300 Kliks is inderdaad niet veel. Het probleem is dat je dit niet kan nagaan (met zekerheid) en je bovendien ook niet weet wat er met het toestel is gebeurt. Als je de verkoper niet persoonlijk kent blijft het altijd een gok.

Toen ik in die 2de hands zaak werkte heb ik heel veel mensen gehad die tot de laatste minuut met een recht gezicht blijven liegen tegen je. Daarom dat ik dus ook een beetje 'wantrouwerig' ben tov 2dehands aankoop, zeker als het gaat om dure toestellen en vertrouwen op wat de verkoper je vertelt.

Veel anekdotes van in die winkel, maar dat is er hier nu niet de plaats voor. Maar een toestel is natuurlijk waard wat de koper er wil voor betalen..
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

Comment

Body (nieuw)578 euro+18-55 (80 euro)+grip (129 euro)=787 euro. ZIE AANGEBODEN;;; 2 FORUMLEDEN vragen 500 euro, de andere 450 euro en zoek maar verder. Terwijl je voor een 400d ook nog 977 euro op tafel moet leggen, al zijn de verschillen niet zo groot.
              Last edited by EDJOS; 16 oktober 2006, 22:10.
              Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

Comment

Working...
              X