Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop eerste spiegelreflex

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aankoop eerste spiegelreflex

    Logica: waarom vind je van iets veel op de tweedehandsmarkt.....omdat iedereen der vanaf wil (niet backwards compatibel) Waarom vind je redelijk weinig pentaxlenzen tweedehands (omdat iedereen ze wil bijhouden ...wel backwards compatibel)

    toch nog even een ander opmerkingkje al deze vroegere pentaxlenzen van 1952 tot nu werken (kost van 20 tot 150 euro soms met enige beperking) op pentax DSRL en zijn Full frame. Wat gaan jullie doen met al de nieuwe dure lenzen (kost van 200 tot 1500 euro) als binnen enkele jaren de full frame dsrl de maatstaf is?? kan je die nieuwe dure lenzen dan nog gebruiken?

    Comment


    • #17
      Re: aankoop eerste spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Freddy56 Bekijk bericht
      Logica: waarom vind je van iets veel op de tweedehandsmarkt.....omdat iedereen der vanaf wil (niet backwards compatibel)
      Of omdat er veel meer van verkocht geweest zijn en men iets anders wil dat nog beter is?
      Waarom vind je redelijk weinig pentaxlenzen tweedehands (omdat iedereen ze wil bijhouden ...wel backwards compatibel)
      Of omdat er veel minder van in omloop zijn? (Misschien)

      Wat gaan jullie doen met al de nieuwe dure lenzen (kost van 200 tot 1500 euro) als binnen enkele jaren de full frame dsrl de maatstaf is?? kan je die nieuwe dure lenzen dan nog gebruiken?
      Als je nu niet specifiek lenzen gaat kopen die enkel voor cropfactor-camera's zijn ... waarom zouden ze niet kunnen dienen?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: aankoop eerste spiegelreflex

        Moest ik ooit herbeginnen met fotografie dan zou ik voor pentax kiezen. Die K10 van pentax is wel héél verleidelijk qua features!
        anti-stof, anti-bibber, en de rest!! Er bestaan trouwens geen slechte toestellen, alleen maar nieuwere

        Mvg,
        Johan
        Last edited by yowan-kenobi; 9 oktober 2006, 07:08.

        Comment


        • #19
          Re: aankoop eerste spiegelreflex

          Beste exes,

          Sinds enkele maanden ben ik van Pentax (ist-DL) overgestapt naar Nikon (D70s + kitlens 18-70), enkel en alleen omdat voor Pentax op de 2e hands markt (in tegenstelling tot wat anderen beweren) zeer beperkt is ! Probeer voor je Pentax maar eens een okkasie Sigma 10-20 of een Tokina 12-24 (in Pentaxvatting bestaat ze zelfs niet) of een Sigma 70-200 F/2.8 of een 'gewone' AF 50mm F/1.8 te vinden...

          Even bijvermelden -en ik spreek uit ondervinding- dat Pentax stukken beter scoort op het gebied van ruis bij hogere iso (400-800-1600), bij mijn Nikon ervaar ik reeds storende ruis op iso800 terwijl mijn Pentax erin slaagde een vergelijkend beeld te presteren op iso1600.
          Als een Pentax goed in je hand ligt, niet twijfelen: kopen ! Het bijhorende kitlensje (18-55) vond ik scherper dan de Nikon 18-70 die ik nu heb.

          Maar ah... als ik nu een nieuw lensje zoek, hoef ik niet erg lang meer te zoeken !

          Moraal van het verhaal: er zijn geen slechte DSLR's, alleen de keuze maken, da's moeilijk .
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #20
            Re: aankoop eerste spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
            Probeer voor je Pentax maar eens een okkasie Sigma 10-20 of een Tokina 12-24 (in Pentaxvatting bestaat ze zelfs niet)
            Deze laatste is dan ook een pentax-lens... http://www.pentax.co.uk/_uk/photo/le...tikel_nr=21577
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #21
              Re: aankoop eerste spiegelreflex

              pentax lenzen niet te vinden: laatste 3 maanden gekocht pentax smc F 50/1.7 60euro, pentax smc A 35-105/3.5 40 euro, pentax smc K28/3.5 40 euro, nieuw zenitar 16/2.8 110 euro, laten liggen: pentax smc A 35/2.8 40 euro, pentax smc A 50/1.4 100 euro ze liggen voor het grijpen alle dagen toegegeven minder autofocuslenzen maar vooral de andere zijn van hoge kwaliteit

              Als je nu niet specifiek lenzen gaat kopen die enkel voor cropfactor-camera's zijn ... waarom zouden ze niet kunnen dienen
              is juist maar 80% van de aangeboden nieuwe lenzen zijn voor cropfactor (min of meer betaalbaar) en de full frame nieuwe zijn voor mij onbetaalbaar .

              Oorspronkelijk geplaatst door Petertje
              Probeer voor je Pentax maar eens een okkasie Sigma 10-20 of een Tokina 12-24 (in Pentaxvatting bestaat ze zelfs niet)
              deze lenzen zijn er wel voor pentax zelfs pentax 12-24 (schitterende lens, k zou hem wel willen) maar begrjjp ik goed dat bij Nikon of Canon mensen deze nieuwe lenzen al op de 2de handsmarkt gooien????
              Last edited by Freddy56; 9 oktober 2006, 12:14.

              Comment


              • #22
                Re: aankoop eerste spiegelreflex

                Beperkte lenskeuze... dat zegt "men" ook soms mbt Minolta/Sony.

                Nu, ik heb de laatste 6 maanden 9 interessante tweedehandslenzen gekocht, onderling vergeleken om te zien waar ik het meeste aan had, er 6 weer van verkocht, én er nog wat winst aan over gehouden .

                Een voorbeeldje: in een periode van 3 maanden dat ik naar een goeie 70-200 op zoek was, zijn er in de Benelux (minstens) 7 exemplaren van de Sigma 70-200/2.8 EX (al dan niet DG) met Minolta-vatting te koop gekomen. Mijn exemplaar was 1 maand oud, ongebruikt, werkt fantastisch en heeft €560 gekost, inclusief verzending.

                Dezelfde ongelooflijk "beperkte " keuze en mogelijkheden heb je ongetwijfeld bij Pentax. Als ik jou was, zou ik echter wel die met ingebouwde beeldstabilisatie overwegen.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: aankoop eerste spiegelreflex

                  Ok, toegegeven dat je voor Pentax lenzen een "efforke" moet doen, je vindt ze niet zomaar in elke winkel zoals je dat wel doet met Nikon en Canon.

                  Toch is het zó erg ook niet hoor, je vindt echt wel wat je nodig hebt, nog redelijk gemakkelijk...althans ik toch...

                  TDN
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: aankoop eerste spiegelreflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    Zo'n lens is mooi om mee te beinnen, dat zeker.
                    Maar na verloop van tijd merk je dat je meer wilt.

                    Ik heb een 24-70 2.8 en 80-200 2.8 en toch heb ik ook een 18-200 VR speciaal gekocht als 'wandel'-lens en daar is die zeer goed voor.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: aankoop eerste spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik heb een 24-70 2.8 en 80-200 2.8 en toch heb ik ook een 18-200 VR speciaal gekocht als 'wandel'-lens en daar is die zeer goed voor.
                      Mee eens. Het is niet omdat je een reeks "betere" lenzen hebt, dat een 18-200 nutteloos wordt. Integendeel. Ik geniet er af en toe echt wel van de hele glaswinkel niet mee te moeten nemen en toch breedhoek zowel als tele beschikbaar te hebben. Met de beperkingen van die lens kan je altijd rekening houden, en dan vallen de resultaten echt wel mee ...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: aankoop eerste spiegelreflex

                        Volkomen eens met m'n voorganger hier.
                        18-200 is een lens voor luie momenten zoals vakantie of familiefeesten... Voor het betere werk put je uit de andere voorraad.
                        Maar als het je ambitie is het zogenaamde "betere" werk te maken, investeer dan eerst in het betere glas. Vermijd dan als eerste aankopen zeker superzooms! Nadien, als je het sleuren beu bent, kan je dan nog altijd een gemakkelijk bokaal kopen.
                        Wil je echter eerst wat gewoon in het wilde weg kieken, dan volg je de omgekeerde weg: eerst de 18-200 o.i.d., daarna komt het betere glas wel.

                        Comment


                        • #27
                          Re: aankoop eerste spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
                          Toch nog een vraagje voor aankoop:
                          Ik was redelijk overtuigd om te starten met een pentax ist Dl , maar als ik zo wat rondsnuffel zie ik dat heel veel mensen werken met canon.
                          Zijn de mogelijkheden van die pentax beperkt? (Voor een beginner als ik dan wel te verstaan.)
                          Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.
                          Toch ook effe mijn gedacht zeggen want die hele discussie over tweedehands lenzen heeft misschien wel wat belang maar gaat het verschil toch echt niet maken. En natuurlijk vind je lenzen voor pentax maar je zal er altijd meer vinden voor Canon en Nikon want deze merken verkopen nu eenmaal veel meer DSLR's. Maar daar nu op gaan focussen bij je merkkeuze lijkt mij niet echt de goeie methode.

                          Om op je vraag te antwoorden: De mogelijkheden van een pentax zijn zeker niet te beperkt voor de meesten onder ons. Maar ze zijn misschien ook niet ideaal.
                          Waarom kiezen veel mensen voor Canon. Daar zijn honderden redenen voor sommige van belang voor jou anderen absoluut niet. Alleen jij kan daar een beslissing in nemen.

                          Voor je jouw beslissing neemt kan ik maar 1 advies geven: kijk naar het systeem en niet naar de body alleen. Het is het totale systeem dat van belang is niet de body die vandaag verkocht wordt.
                          Als je perfect je zin kan vinden bij Pentax op gebied van systeem(prijs, body's, lenzen, flits enz ) vandaag en rekening houdend met je ambities(die kunnen veranderen) voor de toekomst. Dan kan je zonder twijfel die Pentax nemen.
                          Denk dus goed na wat je wil en hoe je dat wil. Niet alleen vandaag maar ook in de toekomst. Dat laatste is natuurlijk moeilijk maar eenmaal in een systeem is het niet zo eenvoudig om van systeem te wisselen.

                          Dit verklaart misschien ook wel het succes van Canon zij hebben immers het meest uitgebreide en modernste systeem van alle fabrikanten en zelfs indien iemand met iets revolutionairs uitkomt in de toekomst kan je er met Canon vanop aan dat dit wel relatief snel gematched zal worden. En meestal zijn zij het wel die de revoluties succesvol op de markt brengen.

                          Maar zolang het systeem aan jouw wensen voldoet en je binnen bekende merken blijft kan je geen fouten maken bij de keuze van jouw eerste DSLR.

                          Comment


                          • #28
                            Re: aankoop eerste spiegelreflex

                            U heeft als starter beslist geen dure Nikon of Canon nodig voor de meeste mensen voldoen ander merken goed. Ook die lange tele-objectieven zijn niet noodzakelijk: ga naar je onderwerp toe.
                            Als jarenlange Nikon gebruiker zal ik mensen die van een compact overgaan naar een reflexcamera beslist goedkopere alternatieven aandragen wanneer het hun niet gaat om de foto van het jaar te maken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: aankoop eerste spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Ook die lange tele-objectieven zijn niet noodzakelijk: ga naar je onderwerp toe.
                              Als jarenlange Nikon gebruiker zal ik mensen die van een compact overgaan naar een reflexcamera beslist goedkopere alternatieven aandragen wanneer het hun niet gaat om de foto van het jaar te maken.
                              Wat een onzin verhaal
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment


                              • #30
                                Re: aankoop eerste spiegelreflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
                                Toch nog een vraagje voor aankoop:
                                Ik was redelijk overtuigd om te starten met een pentax ist Dl , maar als ik zo wat rondsnuffel zie ik dat heel veel mensen werken met canon.
                                Zijn de mogelijkheden van die pentax beperkt? (Voor een beginner als ik dan wel te verstaan.)
                                Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.
                                Zeker geen slechte keuze. Heb verschillende vrienden die een ist Dl hebben, en heel eenvoudig gestelt: voor die prijs kun je onmogelijk fout gaan. Hou niettemin de K100D in het achterhoofd (voor een iets hogere prijs heb je dan een verbeterde ist Dl met betere AF en shake reduction.)

                                Nog ff de voordelen van Pentax opnoemen:
                                - uitstekende ergonomie (geloof me, geen enkel ander camera merk komt nog maar in de buurt.)
                                - compact design, maar zeker geen plastic fantastic (zoals bvb. EOS 300/350/400D.)
                                - alle ooit door Pentax lenzen zijn zondermeer downwards compatiebel (op de 2dehands markt is er veel lekkers te verkrijgen.)
                                - goede zoekers (dit itt. tot Canon/Nikon/Olympus): geloof me, onderschat dit niet: met een Pentax kun je wel de scherptediepte beoordelen in de zoeker en kun je wel manueel scherpstellen (probeer dat maar eens met een D50 of een EOS350D!)
                                - veel camera voor weinig geld

                                Heb zelf de ist D (moeder van de ist reeks) en het enige waarvan ik spijt heb is dat ik niet eerder in Pentax ben gestapt (dervoor had ik een Canon, geloof me, ik kijk niet meer om.)
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X