Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E500 feed back

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus E500 feed back

Na aankoop en gebruik van de Olympus E500 vind ik de volgende zaken het vermelden waard. Ik had vroeger in het forum iets gelezen van iemand die kloeg over het scherpstellen van de lenzen en ja hoor, vandaag heb ik de eerste drie foto's die ik genomen had moeten deleten omdat ze onscherp waren. Tijdens het scherpstellen ondervond ik dat de camera geen pieptoon gaf, daarna kwam de pieptoon terug en waren de foto's zeer goed. Nog iemand ervaring met dat fenomeen, laat maar iets weten.
    Over het aan en uitzetten van het geluid ook nog een woordje, bij het aanzetten geeft het een piepsein bij het scherpstellen, ik denk dat dat alles is of overzie ik er een paar?
    Een pluspunt vermelden, niet alles negatief dus, prachtige foto's gemaakt op het water, maar opassen voor de zonnestand en de belichting anders zijn de donkere gedeelten onderbelicht.

Re: Olympus E500 feed back

ja je zou eens de contact punten schoon kunnen maken van de lens en de camera maar ik heb dit soort problemen nog nooit gehad.
    heeft u hem nieuw gekocht?
    anders even bij de dealer naar binnen

Comment

Jawel nieuw gekocht, misschien omdat hij te nieuw is zou het inderdaad kunnen dat de contacten eens dienen gereinigd te worden, zullen we doen.

Comment

heb dat in het begin ook een keer gehad, maar dat was omdat de lens niet "vastgeklikt" zat

daarna nooit meer problemen gehad zalig toestel

Comment

idd ik kom dit ook tegen. Lens nog eens los doen en goed vastklikken= probleem opgelost!!
          Nikon D3100 18-55 VR lens
          http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
          https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

Comment

Nu doet hij het toch weer, misschien de nieuwluiheid, ook de contacten eens lichtjes afgekuist, waarschijnlijk luistert hij nogal nauw naar het vastklikken.
            Heeft er iemand nog nieuws over de geluidsinstellingen? Bij aan geeft hij maar een povere piep bij het scherpstellen, nu lig ik daar niet wakker van maar dan hadden ze het er beter niet opgezet denk ik.
            Voor de rest prima toestel, intussen een adapter bestelt in de States voor mijn oude lenzen, die zouden overeenkomen met een schroefdraad M42, nu maar hopen dat alles losloopt en de bestelling arriveert natuurlijk.
            Bedankt voor de respons.

Comment

Die beepjes is het eerste dat ik afzet! Bij de meeste body's wordt dat ook visueel aangeduid hoor...

Elke lens heeft ook een minimumafstand van waar hij maar kan scherpstellen, ben je zeker dat dat het geval was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
                Na aankoop en gebruik van de Olympus E500 vind ik de volgende zaken het vermelden waard. Ik had vroeger in het forum iets gelezen van iemand die kloeg over het scherpstellen van de lenzen en ja hoor, vandaag heb ik de eerste drie foto's die ik genomen had moeten deleten omdat ze onscherp waren. Tijdens het scherpstellen ondervond ik dat de camera geen pieptoon gaf, daarna kwam de pieptoon terug en waren de foto's zeer goed. Nog iemand ervaring met dat fenomeen, laat maar iets weten.
                Over het aan en uitzetten van het geluid ook nog een woordje, bij het aanzetten geeft het een piepsein bij het scherpstellen, ik denk dat dat alles is of overzie ik er een paar?
                Een pluspunt vermelden, niet alles negatief dus, prachtige foto's gemaakt op het water, maar opassen voor de zonnestand en de belichting anders zijn de donkere gedeelten onderbelicht.

nog geen problemen gehad bij het scherpstellen
                welke firmware heb jij?
                Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

Comment

Ik heb dezelfde lenzen als de uwe Ol 14-45 en Ol 40-150 in zijn geheel gekocht, straf nu ik het bekijk is de kleiste gemaakt in China en de andere in Japan.
                  Wat betreft de minimum afstand daar was zeker geen probleem, er was zelfs een foto gemaakt op ongeveer een achttal meter. Ook niet om paniek te zaaien, het zal wel aan mij gelegen hebben, maar ik had het maar pas gezien bij het downloaden naar de computer, thuis dus, en toen heb ik mijn geheugenfilm teuggedraait en geconstateerd dat het biepgeluidje ook ontbrak alhoewel het op aan stond. Maar dit zijn maar kleine en beginnelingfouten veronderstel ik.

Comment

Mijn eerste 5 foto's waren helemaal onscherp, ik was al in paniek en dacht dat er iets ernstig scheelde, tot ik ondekte dat de kamera op manuele focus stond
                    Ik wil maar zeggen, indien uw kamera op autofocus staat, en niet op manueel kun je normaal niet afdrukken wanneer niet scherpgesteld.
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

De Af staat bij mij steeds op S-AF + Mf dus daar kon het niet aan liggen, maar er is toch misschien iets dat over het hoofd gezien wordt als men zoiets voorheeft. Misschien zijn bij een nieuw toestel de contacten behandeld met een product om verkleuring van de contacten te voorkomen. Maar wie gaat nu eerst zijn contacten reinigen bij aankoop nieuw? Het is maar een denkwijze maar alles is mogelijk, maar tot hiertoe heb ik er geen last meer van.

Comment

Ja hoor ik heb dit in het begin ook wel eens gehad, even lens los en weer erop en probleem was weg, lijkt wel of die contacten bij afleving vet zijn of zo als idereen daar last van heeft, nu heb ik er nooit geen last meer van.

Ik ben erg benieuwd naar die adapter MF-1 voor oude lenzen kan daar nergens voorbeeld foto's van vinden wat het opleverd.

Nil Volentibus Arduum

Olympus E-500 + wat extra's

Comment

Ik heb die MF-1 adapter eens bekeken maar ik vind hem nogal prijzig. Ik heb nu het risico genomen om op E-bay een adres in de states op te snorren en daar een bestelling uitgevoerd. De adapter die ik besteld heb is een M42, kostprijs 29 dollar. Thuis hebben ze gezegd dat ik mijn adapter nooit ga zien omdat ik het geld in een brief gestoken heb, maar ja, indien de som enorm was zou ik het ook zo niet doen, afwachten maar. Pas op, dit is geen aanrader!

Comment

@Leo,

Als ik hem zou aanschaffen zou ik alleen de originele MF-1 willen hebben, ik ben namelijk erg benieuwd wat het met je digitale body doet als ik mijn analoge macro in combinatie met balg gebruik.
                            Hier kan ik dus nergens iets over vinden, dus als iemand hier iets over weet hoor ik het graag.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Ik denk dat alle automatische functies zullen uitvallen en er manueel moet ingesteld worden, maar dat is waarschijnlijk niet zo erg als men bedenkt dat die oude lenzen dan niet in de vuilbak belanden.
                              Last edited by Leo1944; 9 oktober 2006, 11:58.

Comment

Working...
                              X