Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd van kenners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd van kenners

Hallo, mijn naam is Peter en ik heb het volgende probleem.
    Drie en half jaar geleden heb ik een Minolta Dimage 7i camera gekocht voor € 1114,00.
    Juli dit jaar kreeg mijn camera een defect, na wat zoeken op het internet bleek het om een productiefout te gaan in de beeldchip.
    Per 31 maart heeft Minolta zich teruggetrokken uit de markt en heeft Sony de service en verplichtingen terzake van onder andere digitale camera’s overgenomen.
    Ik heb destijds 5 jaar garantie bijgekocht in de winkel (Steenweg in Utrecht)

En nu mijn probleem en tevens vraag.

De winkel bied mij nu (na 12 weken) een Panasonic FZ-30 aan twv € 498,00 of een Panasonic FZ-50 twv € 535,00 met bijbetaling van een nog onbekend bedrag.
    Is dit een vergelijkbare camera qua opties/mogelijkheden, en qua merk?
    Moet Sony niet met een voorstel komen?
    Gezien het een productiefout is heb ik dan geen recht op geld terug?

Graag advies.

Groeten Peter

Re: Advies gevraagd van kenners

Ik denk niet dat je recht hebt op geld terug maar wel op een vervangende camera van dezelfde kwaliteit of op reparatie.
    Ik heb zelf ook zo iets aan de hand gehad met een klein compactcameraatje wat ik als reserve heb van trust. Koste indertijd toch nog 239 eurootjes.
    De lens schoof niet meer terug.
    De winkelier zei dat trust was opgehouden met het maken van camera's maar dat hij de fabriek zou bellen.
    Een weekje later had ik een totaal nieuwe camera, dezelfde als die ik had omdat ze niet meer repareerden, maar ze hadden wel nog een stock voor dit soort gevallen.
    Ik vond dat erg netjes maar eigenlijk niet meer dan normaal gezien het binnen de garantie termijn viel.
    Bovendien is het zo dat je van een toestel een bepaalde levenduur mag verwachten en daarbinnen moeten ze je helpen garantie nog lopend of niet dat doet eigenlijk niet terzake.
    En ik mag toch hopen dat een camera van dat bedrag wel iets langer mee gaat dan 3 1/2 jaar.
    ik dacht dat ze gemiddeld zo'n 5-10 jaar mee moeten gaan.
    Groetjes
    Marlies
    Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Re: Advies gevraagd van kenners

IK denk dat Sony niets te maken heeft met de extra garantie die u bijgekocht heeft in een winkel tenzij dit uitkomt van Minolta vroeger zelf !
      Voor herstellingen van de vroegere Minolta toestellen kan u terecht bij VIDEP,Bredastraat 163,in 2060 Antwerpen.
      Zij zorgen voor de naservice van Sony en dus ook van Minolta en sturen de toestellen door naar Duitsland (vroegere hersteldienst van Minolta).
      Je kan uw toestel daar persoonlijk binnenbrengen ipv via een winkel te gaan en dat scheelt wel in tijd !
      Mijn Minolta 7D was na de beloofde 4 weken netjes hersteld onder garantie !

Comment

Working...
      X