Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf digitaal toestel: Canon Eos D400 OF Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf digitaal toestel: Canon Eos D400 OF Nikon D80

Binnenkort wil ik een digitaal toestel aanschaffen.

Welke toestel zouden jullie aanbevelen? Canon Eos D400 of de Nikon D80?

Mijn huidig toestel is een Nikon F65 met twee bijhorende lenzen, nl. Nikkor F AF G 28 - 80mm F/3.3 - f/5.6 en Nikkor F AF G Zoom 70 - 300mm F/4 - F/5.6. Naar ik begrepen heb zijn deze lenzen compatible met de nieuwe Nikon D80. Klopt dit? Iemand ervaring hiermee?

Zijn er belangrijke verschillen (buiten de prijs) tss Canon (999 euro) en Nikon (1399 euro) waardoor de overstap naar Canon interessant zou kunnen zijn? Rekening houdend met de lenzen die ik reeds in bezit heb uiteraard.

De bedoeling is het toestel te gebruiken voor algemene fotografie: landschappen, portret, motorsport (af en toe), evenementen, ...

Graag een reactie !
    Momenteel geen fototoestel meer!

Re: Aanschaf digitaal toestel: Canon Eos D400 OF Nikon D80

Hallo,om te beginnen zijn de prijzen die jij opnoemt al veel te hoog.
    Ik heb onlangs de 400D gekocht en ben er heel tevreden over,naar mijn inziens heeft de Nikon met zijn D80 iets meer te bieden en is zeker het overwegen waard zekers omdat je nog lenzen hebt van Nikon.

ps.Ik had normaal de D80 gekocht,maar ik kon de 70/200 f:4 L lens kopen tegen een mooi prijs,vandaar dat ik toch de Canon gekocht heb,ik heb er wel direct de BG-E3 Batterij grip bijgekocht.

prijzen van de cams,
    Canon:http://www.topfoto-online.de/index.p...um=CANEOS400DB
    Nikon:http://www.topfoto-online.de/index.php?artnum=NIKD80B

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Online winkel in Duitsland... De prijzen schelen inderdaad wel een stuk...

Maar is zoiets wel te vertrouwen? Correcte levering? En hoe zit dat dan met de garantie?

Comment

Streetbiker,zoek maar eens op topfoto.de hier op het forum,je zal verschieten wie er al besteld heeft.
        Ik heb er al verschillende dingen en camera'S gekocht zowel rechtstreeks bij hem als laten opsturen met de post.
        Als ze allemaal zoals Ingo waren
        ps.met de post kost het 18 euro,verzekerd verzonden.
        ps1.garantie is dik in orde, 2jaar daar mag je van op aan.

Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
          Online winkel in Duitsland... De prijzen schelen inderdaad wel een stuk...

Maar is zoiets wel te vertrouwen? Correcte levering? En hoe zit dat dan met de garantie?

Bel hem gewoon eens. Ingo spreekt Nederlands (Belgisch). Ik heb geen ervaring met de online-handel, maar als je naar hem toe gaat, neem veel tijd mee. Enerzijds is hij zeer uitvoerig in zijn uitleg, anderszijds kan het er wel eens erg druk zijn. Niet dat je daar aan Ingo wat van merkt, als hij je aan het helpen is, geeft hij je net zoveel aandacht als wanneer je alleen in de zaak zou zijn.
          Ik ben in ieder geval zeer tevreden over zijn service. Vlak bij hem in de buurt ligt een grote parkeerplaats, waar je je auto kan neerzetten, want bij hem in de straat is het meestal bommetje vol en het parkeerbeleid is typisch Duits.

Ik hoop dat ik enige twijfel bij je heb kunnen wegnemen. Ik heb overigens geen enkele zakelijke connectie met hem, ben gewoon erg tevreden .

Ligt er overigens een beetje aan waar je vandaan komt. Ik rij na deze week waarschijnlijk naar hem toe om een tas en een statief te gaan ophalen. Als je in de buurt van de NL grens woont ter hoogte van Limburg, kunnen in dat geval de kosten voor jou heeeeeel erg meevallen.

Succes,
          Mischa
          Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Gisteren ben ik ook bij Ingo geweest en heb me een Canon Eos 400D aangeschaft + een Sigma Macro 150, die had ik gewoon de woensdag per mail besteld en alles lag klaar. Hij spreekt perfect Nederlands, dus dat is zeker al geen probleem. Pas op, zoek niet naar een etalage van 15 m breed, het is eerder een klein winkeltje, maar amai de service Bij mij is het een Canon geworden omdat het toestel me heel goed in de hand ligt en omdat ik ook nog Canonlenzen liggen had van mijn analoog toestel. Bij die keuze kan niemand je helpen natuurlijk, je moet gewoon op je gevoel afgaan... En voor 250 € minder kan je best naar Duitsland rijden vind ik !
            Hilde

Comment

Mijn huidig toestel is een Nikon F65 met twee bijhorende lenzen, nl. Nikkor F AF G 28 - 80mm F/3.3 - f/5.6 en Nikkor F AF G Zoom 70 - 300mm F/4 - F/5.6. Naar ik begrepen heb zijn deze lenzen compatible met de nieuwe Nikon D80. Klopt dit? Iemand ervaring hiermee?

Zijn er belangrijke verschillen (buiten de prijs) tss Canon (999 euro) en Nikon (1399 euro) waardoor de overstap naar Canon interessant zou kunnen zijn? Rekening houdend met de lenzen die ik reeds in bezit heb uiteraard.

De bedoeling is het toestel te gebruiken voor algemene fotografie: landschappen, portret, motorsport (af en toe), evenementen, ...

Graag een reactie !
              Als je vandaag een Nikon gebruikt, zou ik bij Nikon blijven. Ik zie geen voordelen om over te schakelen naar Canon.
              Je bent de zoeker van een analoge DSLR gewend, en die van de 400D zal je als onvoldoende beschouwen (die van de D80 is beter)

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Als je vandaag een Nikon gebruikt, zou ik bij Nikon blijven. Ik zie geen voordelen om over te schakelen naar Canon.
                Je bent de zoeker van een analoge DSLR gewend, en die van de 400D zal je als onvoldoende beschouwen (die van de D80 is beter)

Ze zijn volgens mij en vergelijkende testen alle 2 even goed hoor.
                Ik heb geen problemen met de 400D, jij hebt trouwens ook een Canon

Greetz
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

400D staat op kapaza aan 715 euro met NL handleiding waarom in Duitsland kopen zonder NL handleiding en deze persoon heeft uitstekende gebruikswaarderingen.
                  Gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht

Greetz
                    Je kan de Canon 400D beter niet vergelijken met de Canon 5D.

De Canon 400D is lichter, handiger en veel minder duur, de kans op beeldfouten is veel kleiner, er kunnen meer fotos op dezelfde opslagruimte, en de Canon 400D heeft ook nog een antistof systeem.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 1 oktober 2006, 22:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                      Ze zijn volgens mij en vergelijkende testen alle 2 even goed hoor.

Greetz
                      Easygirl,

het is niet omdat ik een Canon heb, dat ik de gebreken van hun toestellen niet (wil) zien. Als ik morgen moet kiezen tussen een 400D en een D80 kies ik iedere keer weer opnieuw voor de D80; omdat de zoeker van de 400D zo klein is, en bovendien omdat ik op deze camera een tweede instelwiel ontbreek

Reviews focusseren zich vandaag vooral op beeldkwaliteit (omdat dat makkelijk is), terwijl het gebruiksgemak toch oh zo belangrijk is.

Ik breek jouw camera niet af, maar voor iemand die met een analoge SLR heeft gefotografeerd, is de 400D wel een hele diepe kelk om te ledigen
                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik breek jouw camera niet af, maar voor iemand die met een analoge SLR heeft gefotografeerd, is de 400D wel een hele diepe kelk om te ledigen
                        sugar
                        Zoals ik al eerder zie, ik kom ook van een analoge DSLR en heb er geen problemen mee.
                        Tja, dan is hier het antwoord toch voor streetbiker 1977? een D80 dus!

Rosita
                        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Graag een reactie !
                          Wel als je tevreden bent van je huidige lenzen en je zelf geen redenen hebt om voor canon te kiezen dan ga je toch niks winnen bij het overschakelen naar Canon en kan je veel beter bij nikon blijven. Dat gaat je veel goedkoper uitkomen. En ja hoor je prijzen zijn te hoog. En top-foto.de is een winkel.

De camera's zelf zijn gelijkwaardig met elk hun sterke en zwakke punten. Maar wij kunnen voor jou niet bepalen welke van deze punten voor jou een invloed op je beslissing kunnen hebben. En dan moet je natuurlijk ook nog rekening houden dat voor de meeste verschillen het eigenlijke verschil niet groot genoeg is om er een punt van te maken.

Eigenlijk kijk je het beste naar het totale systeem. En vergelijk je dat. Ik kan mijn gading niet vinden bij Nikon en wel bij Canon. Hierdoor is geen enkele nikon interessant voor mij. Voor iemand anders zal dit omgekeerd zijn en zal geen enkele canon voor hem interessant zijn. Alleen jij kan bepalen wat jouw wensen zijn en welk systeem dus het beste bij jou past.

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                          Easygirl,

het is niet omdat ik een Canon heb, dat ik de gebreken van hun toestellen niet (wil) zien. Als ik morgen moet kiezen tussen een 400D en een D80 kies ik iedere keer weer opnieuw voor de D80; omdat de zoeker van de 400D zo klein is, en bovendien omdat ik op deze camera een tweede instelwiel ontbreek
                          Dat kan natuurlijk en het is volledig je recht maar die zoeker is wel wat groter en dus beter maar is dat voor jou genoeg om 200€ uit te geven? Zelfde voor dat 2de wiel. Zoveel handiger is dat 2de wiel niet gezien het eigenlijk enkel een klein voordeel is in manuele mode. Is dat dan 200€ waard? En dan spreken we nog niet over de voordelen van de 400D die dat prijsverschil alleen maar groter doen lijken.
                          Reviews focusseren zich vandaag vooral op beeldkwaliteit (omdat dat makkelijk is), terwijl het gebruiksgemak toch oh zo belangrijk is.
                          Yep heel belangrijk maar ook verschrikkelijk subjectief. En dus moelijk om er een beoordeling over te maken en objectief te blijven. Neem nu de VF van dit type camera's. Een D50 en D70 zijn slechter dan een 350D, 400D of een D200, 30D. Maar als je niet aan het vergelijken bent merk ik het amper als je het al merkt. Is dit dan iets waar je een heel groot voordeel aan kan geven? Dat hangt heel sterk van persoon tot persoon en de waarde hiervan kan enkel van persoon tot persoon bepaald worden. Heel moeilijk om gebruiksgemak te beoordelen. En de 400D is lichter en kleiner wat eigenlijk ook het gebruiksgemak vergroot maar hoe beoordeel je zoiets voor de ene is het een groot voordeel voor iemand anders kan het zelfs een nadeel zijn...Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken een review daarover geeft toch enkel maar de indruk weer van de tester.
                          sugar
                          Waarom?

Comment

Ik zou de keuze van de camera nog anders durven voorstellen. Het is zoals met uw eventuele partner : ofwel klikt het ofwel botst het... Neem hem vast, probeer eens uit en de rest volgt dan wel... 1 ding natuurlijk niet vergeten, de technische fiches van de beide eens goed vergelijken en kijken als ie alles heeft wat je nodig hebt....
                            Hilde

Comment

Bedankt voor jullie reacties!

De beslissing is reeds genomen: ik ben vandaag eigenaar geworden van een nieuwe Nikon D80!!

Het "klikte" met de Nikon D80, vandaar...

Comment

Working...
                              X