Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof op sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stof op sensor

Nee.
    http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

vraag even aan Dolly, heeft ervaring met sensor reiniging

Comment

idd zoals systje zegt dat is de gedkoopste oplossing en zonder enig risico er blijkft absoluut geen lijm achter op de sensor,hij heeft het tyrouwens toegepast op mijn camera,grtz Glenn
        Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
          Aan alle tape-plakkers, oorstokjesvegers en andere inventievelingen. Heb je nu echt je laatste 50 euro uitgegeven aan de weeral nieuw uitgekomen body en de peperdure L- lenzen? Kan er echt geen pakje Pec-pads meer af?

Groetjes

marc
          beste Marc,

Het gaat hier niet om die eur 50,=
          Die kan hier iedereen wel uitgeven.
          het gaat om de oplossing. Die Scotchtape gebruik ik al 4 jaar. En met perfect resultaat. ook eclips is niet heilig. Er zijn al genoeg voorbeelden van mensen die door het SCHUIVEN van de pecpads alsnog een krasje op de filter gekregen hebben.
          Bij tape schuif je helemaal niets.
          Dat negative gedoe over tape komt iedere keer weer naar boven. Schiet nou eens een keer niet iets af voordat je het zelf geprobeerd hebt.
          Echt , het is de meest simpele manier om een filter te reinigen

alex
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Is dit het gevolg van stof op de lens. Ik dacht eerst aan lensflare maar iemand zei me dat dit het gevolg was dat het stof door de sterke lichtbron (bureaulamp) zichtbaar werd?

Iemand een idee?

Bedankt

Comment

Ik kan me vergissen maar deze lijken me te mooi rond, te egaal en te helder om stof te zijn. Ook te gegroepeerd. Is volgens mij gewoon flare.
              BTW : voor je met eclips aan de slag toch altijd even gewoon blazen met een peer, soms is het een los stofje en is het zo weg. En wat betreft de commentaren over Scotch, dit werkt idd ook prima, zelf al een paar keer gebruikt en het werkt goed.
              fotosite

Comment

In de herhaling (stond al in post van 13 juni 2005).
                Sindsdien ook geen problemen gehad met deze methode, ook niet op Fujifilm S3, Nikon D200, D50 en mijn afgelopen zomer verworven Kodak slr/n pro.
                Wel adviseer ik altijd om een NIEUW rolletje te gebuiken en niet een die er al jaren ligt en ook altijd rond kamertemperatuur te werken. Even testen kan op ieder stukje glas.

Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Binnenkort start ik bijberoep Copueters en fotografie . Maar zou er eventueel low price sensor en viewfinder cleanen ook insteken.Voor mensen die wat bang zijn om het zelf te doen.
                  Voordelen 3x goedkoper dan Etb en komt langs, kaffieke drinken en toestel terug mee . Hou het op de hoogte. Moet toch iemand zaakske beginnen 1 nadeel regio Brugge
                  maar ik wil gerust manier van werken online zetten:

Zet up op een niet te storen plaats en hou iedereen buiten!

1. maakt dat den batterij opgeladen is
                  2. verwijder de lens en cleaning aan duuuh!
                  3. blaas eerst wat grote stof weg met blaaspeer groot model
                  3. Bewerk ieder stofdeeltje apart met oorstokske en eclipse!( sommige stofdeeltjes zijn effectief gebakken aan sensor. Hier werkt scotch nie)
                  4. De scotchtape methode voor afwerking
                  5. Het kan al vlek vrij zijn indien niet eventueel in Swam met eclipse
                  6. Terug Scotch

Een sensor op f16 stofvrijkrijgen is nie altijd zeker. Binnen de dag heb je toch weer enen dat ge ziet. Maar 85 a 95% is toch weg.

Grtz
                  Last edited by blazor; 27 november 2006, 01:45.
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CarlDB Bekijk bericht

Is dit het gevolg van stof op de lens. Ik dacht eerst aan lensflare maar iemand zei me dat dit het gevolg was dat het stof door de sterke lichtbron (bureaulamp) zichtbaar werd?

Iemand een idee?

Bedankt

Het zou mij verwonderen dat dit stof op de sensor is. De kringen zijn veel te regelmatig en zeer groot. Dit zou bovendien op al je foto's moeten voorkomen. Neem bijvoorbeeld eens een beeldje op f22 richting hemel en je zou dezelfde kringen moet zien indien dit stof is.

Volgens mij is het niet meer dan flare. De extreem heldere lichtbron en het waarschijnlijk niet gebruiken van een zonnekap zijn hiervan de oorzaak.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik heb mijn sensor nog eens gekuist met den tape van scotch,

is ie goed? (op F20) nadien autocontrast in ps

Groeten Sensor

Comment

doe morgen eens zelfde test in blauwe lucht . Gegaat dat beter zien
                        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                        http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                          Voor de cleaning waren er duidelijk stofdeeltjes te zien, (jammer ik heb ervoor gewist van pc)
                          Het heeft zeker geholpen, maar ik ga zeker morgen eens tegen een blauwe lucht schieten om het resultaat te zien.
                          Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                            Ik moet toegeven er was een duidelijke vlek zichtbaar rechtsboven bij blauwe luchtopname (f20).
                            Nogmaals voorzichtig getaped en hier is het resultaat.
                            Een zeer klein stofje rechtsboven, laat maar zitten voor de volgende kuis

Groeten Sensor

Comment

Klein stofke in de hoeken is soms moeilijk weg te krijgen.
                              Je moet zo een stukje bankkaart gebruiken om de tape goed in de hoeken kunnen aan te drukken.

Maar met dat stofke op uw foto valt nog best mee te leven.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                              X