Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 firmware... 2.0.0 (UPDATE 02/10/06)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D200 firmware... 2.0.0

Oorspronkelijk geplaatst door heraut18 Bekijk bericht
    Ik las juist op een andere forum dat deze update 2.0 de Af functie wel beinvloed... en dan met name de Sigma objectieven die voorheen door Sigma een update moesten hebben.

http://www.nikonians.org/dcforum/DCF...202/19697.html

Met deze nieuwe update van Nikon zouden deze objectieven dus wel AF worden.
    Dit is toch eerder goed nieuws voor de mensen die zo'n objectief in hun bezit hebben.
    bedankt dat je dat hier neerzet... (effe beginpost wijzigen se...)

Zo blijkt dus weer dat er meer dan enkele dingskes in een firmware gewijzigd zijn...
    -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heraut18 Bekijk bericht
      ...
      Met deze nieuwe update van Nikon zouden deze objectieven dus wel AF worden.
      Dit is toch eerder goed nieuws voor de mensen die zo'n objectief in hun bezit hebben.
      Toch even duidelijk stellen dat deze lenzen voordien al AF waren. Alleen kon men ze op de D200 niet scherpstellen dmv de AF-On knop. Enkel met de ontspanner.
      Dat schijnt nu met de nieuwe firmware wel te lukken.

Gegroet,

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyriel Bekijk bericht
        Wat is beeld-authenticiteit ??
        Groeten.
        Met Image Authentication software van Nikon kan een beeld geanalyseerd worden om na te gaan of het na opname al dan niet werd gewijzigd.
        Vooral van belang voor gerechtelijke doeleinden begrijp ik.

Gegroet,

Tom.

Comment

Re: Nikon D200 firmware... 2.0.0 (UPDATE 02/10/06)

Op Nikon Belux is deze update blijkbaar nog steeds niet beschikbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Op Nikon Belux is deze update blijkbaar nog steeds niet beschikbaar
            Bij mij geen enkel probleem hoor... let wel op je moet eerst inloggen!
            een vééél te zware rugzak

Comment

Bij mij geen enkel probleem hoor... let wel op je moet eerst inloggen!
              Heb ik gedaan, op de nederlandstalige site nergens te zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Heb ik gedaan, op de nederlandstalige site nergens te zien
                Ik ben even gaan kijken en idd geen nederlandstalige download... zelf heb ik hem dan ook in de franse versie... maar ik denk dat de firmware zo hoe zo in het engels is... want bij de franstalige 'uitgepakte' versie van de update staat de beschrijving in het Engels, Nederland, Frans, Duits dus ik denk dat deze firmware internationaal is... want ik kan op mijn d200 gewoon de verschillende talen kiezen...

maargoed vraag het even na ...
                ... misschien iemand anders hier wat meer nieuws over?
                een vééél te zware rugzak

Comment

mijn persoonlijke visie ivm de upgrade is dat uiteraard er wordt geschreven wat er improved is etc....maar ik denk ook dat er misschien aanpassingen worden gedaan die NIET vermeld worden.Dat deze altijd zichtbaar zijn is dan maar de vraag ,maar het probleem met de sigma lenzen wordt toch opgelost met deze firmware.Dit wordt ook niet duidelijk vermeldt natuurlijk

Risto
                  Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Lees op diverse forums dat de vr lenzen van nikon het nu ook beter doen.

Heeft iemand hier iets van gemerkt...???

Hiero
                    Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike2000 Bekijk bericht
                      Lees op diverse forums dat de vr lenzen van nikon het nu ook beter doen.

Heeft iemand hier iets van gemerkt...???

Hiero
                      Dan zou een update wel heel interessant kunnen worden.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nikon D200 werkt nu ook 100% met Sigma HSM lenzen

De oorspronkelijk door Nikon aangekondigde D200 fixes waren voor velen - op eerste zicht - weinig interessant en daarom werd nogal koeltjes gereageerd op deze firmware update (zie eerste postings hierboven).
                        Bij nader inzien en op basis van info uit andere fora, heb ik dan toch besloten om vandaag de firmware op te halen bij Nikon USA (vermits nog steeds niet beschikbaar bij Nikon.be).
                        De enige reden waarom ik de update heb gedaan, is omdat de D200 nu compatibel is geworden met mijn bestaande Sigma HSM lenzen (150 en 50-500).
                        Gelukkig heb ik de moeite niet moeten nemen om mijn lenzen naar Sigma te sturen voor een re-chipping.
                        Het AF-knopje achteraan de D200 body werkt nu dus idd. PERFECT, ook met de hoog kwalitatieve Sigma EX HSM lenzen!
                        Of die functionaliteit nu überhaupt zo noodzakelijk is, durf ik nog steeds betwijfelen, vermits het evengoed kon met halfingedrukte ontspanknop... Maar goed, nu zijn camera én objectieven volledig compatibel met elkaar,... and it feels good...
                        Last edited by LucD; 4 oktober 2006, 20:51.

Comment

het probleem met de sigma lenzen zou met deze upgrade ook opgelost zijn. Hiervan wordt melding gemaakt op nikoncafe.
                          Lenzen rechippen zou dus niet meer nodig zijn !!

alex
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                            het probleem met de sigma lenzen zou met deze upgrade ook opgelost zijn. Hiervan wordt melding gemaakt op nikoncafe.
                            Lenzen rechippen zou dus niet meer nodig zijn !!

alex
                            ... precies wat ik schreef in voorgaande post (#41)!...

En je moet het niet in de voorwaardelijke wijs schrijven, want het werkt dus idd.!

Comment

de update staat nu ook op het nederlandstalig gedeelte van nikon.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                                de update staat nu ook op het nederlandstalig gedeelte van nikon.be
                                Klopt!
                                Vanmorgen nog niet!...

Comment

Working...
                                X