Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste geruchten & foto's Fuji S5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste geruchten & foto's Fuji S5

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    Grootste ontgoocheling voor mij is de availability...
    Slechts beschikbaar in februari 2007, en ondertussen zit de concurrentie ook niet stil.
    Nu natuurlijk wachten op de reviews, maar ik ga geen half jaar wachten op een camera.
    Spijtig voor Fuji, maar ze zijn blijkbaar zeer traag in hun development...
    Twee jaar om dezelfde sensor als de S3 te gebruiken en een body over te nemen van de D200???
    Ik vraag me af waar die bij Fuji van "leven".....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik vraag me af waar die bij Fuji van "leven".....
      Vergeet niet dat Fuji en Nikon dicht familie zijn aan elkaar, Nikon is namelijk een dochterbedrijf van Fuji Heavy Industries Ltd., Tokyo, deze groep heeft dochters allerlei, zoals vliegtuigbouwers, hogesnelheidstreinen enz. ook Subaru hoort bij deze groep.
      Zo zal deze camerabouwer er ook wel bijhoren zeker

Scan uit het boek van Hans Braakhuis, dit is het adres dat op de toren van Nikon Tokio staat:
      Last edited by Guest42; 28 september 2006, 08:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
        Goed opgemerkt! Nu weet ik niet wat klopt... ze schrijven ook:

The S5 Pro features the same SuperCCD SR design sensor although now called 'SR Pro', it features 6.17 million 'S photodiodes' (normal DR) and 6.17 million 'R photodiodes' (highlight DR) for a total photodiode count of 12.34 million.

Er staat dus niets van interpolatie, het gaan enkel over een dynamic range.
        I dunno..
        Dat is toch juist het zelfde van wat ze bij de S3 vertellen.
        Enfin ...
        Kweet niet goed, geen baterijgrip, waarschijnlijk geen AA baterijen meer
        We wachten wel op de S6
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Dat is toch juist het zelfde van wat ze bij de S3 vertellen.
          Enfin ...
          Kweet niet goed, geen baterijgrip, waarschijnlijk geen AA baterijen meer
          We wachten wel op de S6
          Ik kan het allemaal niet meer volgen. In het verleden is er altijd gezegd "een fuji ccd in een lekker snel nikon body", dat moeten we hebben.
          Nou komt er zo'n body en nou zeurt iedereen over : te weinig pixels, geen aa batterijen meer (gelukkig want de d200 batterij werkt perfect), geen vaste grip (gelukkig want de s3 was toch een beetje bulky om een beetje onopvallend mee rond te lopen).
          Ik zeg niet dat de s3 niet goed was, maar de s5 heeft toch wel erg veel voordelen. De s3 had 1 groot nadeel en dat dat het body in veel opzichten te langzaam was. dat is nu allemaal opgelost. Laat komen die camera.

alex
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Dit kan ook heel eigenaardige gevolgen hebben, verkopen ze deze boddy voor de prijs van een D200, dan zullen de Nikon bezitters niet erg gelukkig zijn, verkoopt Fuji de S5 echter voor het dubbel van de prijs, dan vrees ik dat ze hem moeilijk aan de man zullen brengen, tenzij de prestaties ook het dubbele waard zijn
            Eerst nog even de testen afwachten, aangezien het nog zolang moet duren voor deze op de markt komt, zijn ze waarschijnlijk zelf nog bezig om dit toestel op zijn waarde te testen en aan te passen.
            Langs de andere kant is dit wel een bewijs dat de Nikon D200 mechanisch een betrouwbaar toestel moet zijn
            Jammer dat ze niet hebben gekozen voor de behuizing van een Nikon F6 en daar een Full Frame censor voor ontwikkeld, dat zou immers een zijn geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
              Heb het even nagekeken :

Maximum Image size :
              Fuji S3 en S5 :
              4256 x 2848

D200 :
              3872 x 2592
              De Fuji grootte is na interpolatie.

Zelf heb ik vorig jaar de Fuji S3 getest naast de Canon 5D.

Voor kleurweergave en dynamisch bereik is de Fuji S3 beter.

Voor detailscherpte en zichtbare ruis is de Canon 5D beter.

De 5D had tijdens deze test wel een iets scherpere lens.
              (Canon 135L f2.0 tegenover Nikkor 105 mm macro)

Als Fuji met de S5 de ruis kan verlagen tot het niveau van de Canon 5D dan is de Fuji S5 voor afdrukken tot 75x50 cm een goed alternatief voor de Canon 5D.

Maar een volledig beeld Fuji sensor in een D2X body zou toch nog iets beter zijn.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                Ik kan het allemaal niet meer volgen. In het verleden is er altijd gezegd "een fuji ccd in een lekker snel nikon body", dat moeten we hebben.
                Nou komt er zo'n body en nou zeurt iedereen over : te weinig pixels, geen aa batterijen meer (gelukkig want de d200 batterij werkt perfect), geen vaste grip (gelukkig want de s3 was toch een beetje bulky om een beetje onopvallend mee rond te lopen).
                Ik zeg niet dat de s3 niet goed was, maar de s5 heeft toch wel erg veel voordelen. De s3 had 1 groot nadeel en dat dat het body in veel opzichten te langzaam was. dat is nu allemaal opgelost. Laat komen die camera.

alex
                Het hangt ook veel af van verwahtingen natuurlijk. Ik wacht al heel lang op deze camera en dan zijn verwachtingen hoog gespannen.
                Grip, batterijen, allemaal "op te lossen".
                Echter, voornaamste doelstellingen waren voor mij een goede viewfinder (gelukt), de sensor, en eventueel een detail als MLU.
                Als blijkt dat de sensor slechts weinig is veranderd, heb ik serieuse twijfels dat ik daar 2000 eur voor over heb. De fuji komt voor mij dan iets te laat in vergelijking met andere toestellen.
                Ik wil immers ook afbeeldingen die ik op A3/A2 kan afdrukken.
                Dat ze die aan francis niet wilden tonen en zo laat bekend maken, vind ik ook een teken dat ze misschien zelf minder achter het toestel staan.

Ik heb nog een kleine hoop dat het oplossend vermogen misschien gedreven wordt tot een equivalent van een 'traditionele' 8 megapixel.
                Er staat echter 6 + 6 sensor dus dat het een 12 megapixel (niet geďnterpoleerd) is geloof ik niet. Staat misschien niet zo op dp maar da's dan wellicht een vergetelheid. En dat bolletje slaat wellicht op het feit dat de sensor verbeterd is (maar niet naar een 12 megapixel).

Afwachten dus ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken Bekijk bericht
                  Het hangt ook veel af van verwahtingen natuurlijk. Ik wacht al heel lang op deze camera en dan zijn verwachtingen hoog gespannen.
                  Grip, batterijen, allemaal "op te lossen".
                  Echter, voornaamste doelstellingen waren voor mij een goede viewfinder (gelukt), de sensor, en eventueel een detail als MLU.
                  Als blijkt dat de sensor slechts weinig is veranderd, heb ik serieuse twijfels dat ik daar 2000 eur voor over heb. De fuji komt voor mij dan iets te laat in vergelijking met andere toestellen.
                  Ik wil immers ook afbeeldingen die ik op A3/A2 kan afdrukken.
                  Dat ze die aan francis niet wilden tonen en zo laat bekend maken, vind ik ook een teken dat ze misschien zelf minder achter het toestel staan.

Ik heb nog een kleine hoop dat het oplossend vermogen misschien gedreven wordt tot een equivalent van een 'traditionele' 8 megapixel.
                  Er staat echter 6 + 6 sensor dus dat het een 12 megapixel (niet geďnterpoleerd) is geloof ik niet. Staat misschien niet zo op dp maar da's dan wellicht een vergetelheid. En dat bolletje slaat wellicht op het feit dat de sensor verbeterd is (maar niet naar een 12 megapixel).

Afwachten dus ....
                  Stef, wie heeft het over eur 2000,== . Er is nog nergens een prijs officieel weergegeven.
                  dat de fuji iets duurder zal zijn dan de d200 zal haast zeker zijn ,echter de d200 wordt momenteel ook al aangeboeden voor rond de 1450,==
                  T.a.v. de pixels, ik print met zowel mijn d200 als met mijn oude d2h met "slechts" 4 MP tot op a2. Je zult verbaasd zijn van het resultaat van de d2h. het is toch echt wel alleen maar het aantal pixels wat het uiteindelijk resultaat bepaald.
                  we shall see.....
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Als ik hier iets van af weet dan heeft de Fuji S3 (en dus ook de Fuji S5) nu reeds het equivalent van een 8 megapixel sensor.
                    Het verschil met de 8 MP Canon 20D is te verwaarlozen.

Jan.

Comment

Dat 6 megapixels voor bepaalde afdrukgroottes gewoon niet voldoende is.
                      Hangt allemaal af hoe groot je wilt gaan en voor welke toepassingen.
                      Ik dien de foto's van m'n D1X (5,6MP) op onze fotoclub in op A3 en ze worden soms ook afgedrukt op A2.Deze foto's gaan ter beoordeling naar andere clubs doorheen gans België en m'n heeft ooit al vanalles gezegd over m'n foto's (positief en negatief ) maar nog nooit dat er te weinig detail in zit en dat de afdrukkwaliteit niet goed is.Via Nikon Capture kan je de D1X-foto's naar 10MP brengen maar ik heb dit nog nooit gebruikt.

Staar je dus niet blind op die pixels. Het is niet omdat de S5 minder pixels heeft (die trouwens meer dan voldoende zijn) dat ie niet over heel wat andere geweldige troeven zal beschikken.

Over 3 weken is het onze 2-jaarlijkse fototentoonstelling en ik sleep met m'n 5,6MP fotookes zowel de eerste prijs voor kleuren- als de eerste prijs voor zwartwitfoto's binnen (en dit wordt berekend op basis van alle ingediende werken over een periode van twee jaar en dus niet op basis van 1 goed (geluks)fotooke).De printkwaliteit zal er dus wel zijn.

Bij deze trouwens aan iedereen van harte welkom om een kijkje te komen nemen (en er dan natuurlijk voor mij enen (of meer) op te doen )

Last edited by roadrunner; 26 september 2006, 18:12.
                      Danny's Photosite

Comment

Danny,

We komen zéker kijken én we doen er ook nog enen op!

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                          Danny,

We komen zéker kijken én we doen er ook nog enen op!

mvg,

Roland
                          OK,genoteerd....voor mij ne blonde Leffe en.....drink er zelf ook ene hé Roland
                          Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Vergeet niet dat Fuji en Nikon dicht familie zijn aan elkaar, Nikon is namelijk een dochterbedrijf van Fuji Heavy Industries Ltd., Tokyo, deze groep heeft dochters allerlei, zoals vliegtuigbouwers, hogesnelheidstreinen enz. ook Subaru hoort bij deze groep.
                            Zo zal deze camerabouwer er ook wel bijhoren zeker

Scan uit het boek van Hans Braakhuis, dit is het adres dat op de toren van Nikon Tokyo staat:
                            Goed antwoord
                            Neen dit was geen quizvraag: ik wist het dus niet...
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

I spoke to Mr S5pro at photokina today.

When questioned on the "12 million effective" pixels.

"hmmmmmm. 8 to 9mp real comparison I should say" Was what he said in his broken English.

The rest looks good though. They have a prototype working there for a realtime demo shoot. Release Feb07 good luck in getting a price out of him though. He just smiled a lot and said "thank you" when asked

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                                Ik dien de foto's van m'n D1X (5,6MP) op onze fotoclub in op A3 en ze worden soms ook afgedrukt op A2.Deze foto's gaan ter beoordeling naar andere clubs doorheen gans België en m'n heeft ooit al vanalles gezegd over m'n foto's (positief en negatief ) maar nog nooit dat er te weinig detail in zit en dat de afdrukkwaliteit niet goed is.Via Nikon Capture kan je de D1X-foto's naar 10MP brengen maar ik heb dit nog nooit gebruikt.

Staar je dus niet blind op die pixels. Het is niet omdat de S5 minder pixels heeft (die trouwens meer dan voldoende zijn) dat ie niet over heel wat andere geweldige troeven zal beschikken.

Over 3 weken is het onze 2-jaarlijkse fototentoonstelling en ik sleep met m'n 5,6MP fotookes zowel de eerste prijs voor kleuren- als de eerste prijs voor zwartwitfoto's binnen (en dit wordt berekend op basis van alle ingediende werken over een periode van twee jaar en dus niet op basis van 1 goed (geluks)fotooke).De printkwaliteit zal er dus wel zijn.

Bij deze trouwens aan iedereen van harte welkom om een kijkje te komen nemen (en er dan natuurlijk voor mij enen (of meer) op te doen )

Ah gij weet nu al dat ge gewonnen zijt

Interessant en niet ver van hier

Comment

Working...
                                X