Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"In Asia, the #4 symbolizes death. Hence why Canon skipped the G4 P&S camera when going form the G3 to G5. Chances are, Nikon will never release a D4 either, and go straight from D3 to D5."
Anderzijds inderdaad raar dat zo direct de D-200 body hebben gekregen. Misschien is dit de voorbode van een merger/ nauw samenwerkingsverband Nikon-Fuji.
In 2008, merger Nikon en Fuji : "NiJi" of "FuKon" , voor mij dan eerder de laatste
Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff MySite - All your base are belong to us - What you say
Ik kom net van photokina ( maandag = persdag ), het is nu 17.30, ik ben daar vertrokken rond 14.00. Op de Fuji stand heb ik de S5 pro vanop afstand gezien, toen ik dichterbij kwam om uitleg te vragen draaide de fuji-man zich gewoon om en ontrok de S5 uit mijn zicht. Ik keek raar op en vroeg hem waarom hij dat deed . . . antwoord was : De S5 wordt voorlopig niet voorgesteld tot nader order . . . de voorstelling gebeurt voorlopig niet . . . hij beweerde zelfs dat die pas op dinsdag 26 september zou gebeuren.
Nu kom ik net thuis en lees de preview op Dpreview . . . toch een beetje onbegrijpelijk???
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Er zijn hier precies nogal veel "pixelpeepers" .Wat maakt dat nu of ie nu "maar" 6MP heeft of via interpollatie 8,9,12MP.Als de dynamische range nu eens grandioos blijkt te zijn en het ruisniveau erg laag...wat maakt het dan uit dat het dezelfde sensor is?
Spijtig is wel dat het nog een half jaar duurt eer ie er zal zijn en Nikon enkele maanden later misschien al een opvolger of upgrade van de D200 op de markt brengt.Nikon overgenomen door Fuji?Denk dat de kassa bij Nikon goed aan 't rinkelen is
"In Asia, the #4 symbolizes death. Hence why Canon skipped the G4 P&S camera when going form the G3 to G5. Chances are, Nikon will never release a D4 either, and go straight from D3 to D5."
Ergens gelezen op FM
In Japan en Hong-Kong zal je zelden een 4de verdieping tegenkomen in een hotel....
Natuurlijk had ik gehoopt dat de S5 de D200 + De S3 zou kunnen vervangen. Bij veel vergrotingen zal het resolutieverschil tussen de d200 en de S3 niet echt opvallen; bij hoge iso is de detail en kleurweergave van Fuji nu al stukken beter dan de D200.
Een redelijk snelle S5 zal dus vast en zeker de nodige vrienden krijgen, alhoewel de body van de S3 zeker niet te versmaden is.
Het zou mij ook niet verbazen als er achter de schermen aan een 9+9 sensor gewerkt wordt.
Als je de specs vergelijkt met de S3..... daar staat interpolated . . . bij de S5 dus niet. Op Dpreview is met een groen bolletje het verschil met de S3 aangeduid . . . er is daar blijkbaar toch iets anders dan bij de S3 wat betreft de sensor : Er staat duidelijk : 4256 x 2848 (12.1 million) en deze keer niet interpolated
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Natuurlijk had ik gehoopt dat de S5 de D200 + De S3 zou kunnen vervangen. Bij veel vergrotingen zal het resolutieverschil tussen de d200 en de S3 niet echt opvallen; bij hoge iso is de detail en kleurweergave van Fuji nu al stukken beter dan de D200.
Een redelijk snelle S5 zal dus vast en zeker de nodige vrienden krijgen, alhoewel de body van de S3 zeker niet te versmaden is.
Het zou mij ook niet verbazen als er achter de schermen aan een 9+9 sensor gewerkt wordt.
Heb het even nagekeken :
Maximum Image size :
Fuji S3 en S5 : 4256 x 2848
D200 : 3872 x 2592
Goed opgemerkt! Nu weet ik niet wat klopt... ze schrijven ook:
The S5 Pro features the same SuperCCD SR design sensor although now called 'SR Pro', it features 6.17 million 'S photodiodes' (normal DR) and 6.17 million 'R photodiodes' (highlight DR) for a total photodiode count of 12.34 million.
Er staat dus niets van interpolatie, het gaan enkel over een dynamic range.
I dunno..
Comment